Søgning på: kemi b isis. Resultater: 13601 til 13620 af 96602
  • Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi...
  • vandopløseligt

    Forumindlæg
    Er der en der sidder med en generel regel, hvorved man ved om et stof er vandopløseligt?
  • Hjælp til at beregne iltindhold

    Forumindlæg
    Hej, Er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg kan beregne iltindholdet i denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor de 0,85 eller 11 kommer fra i facit, men jeg forstår godt at 0,96 refererer til saturationen. Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak.
  • Optagelsesprøve til gymnasie

    Forumindlæg
    Hej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?...
  • Rapportskrivning - hvordan?

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man en rapport?
  • Tællemetode- hjææælp

    Forumindlæg
    På en hylde står der 8 matematikbøger, 7 fysikbøger og 5 kemibøger på hvor mange måder kan man vælge to bøger heraf om to forskellige emner?
  • Forsøg til radioaktiv stråling?

    Forumindlæg
    Vi har i denne uge naturfagsprojekt, og vi har valgt at snakke noget om radioaktiv stråling. Vi skal lave et forsøg, men vi ved ikke helt hvilket, er der nogle som kender nogle gode forsøg?
  • Bølger

    Forumindlæg
    Hej, nogle der kan hjælpe lidt med disse opgaver?
  • Et andengragspolynomium

    Forumindlæg
    Et andengradspolynomium f har forskriftenf(x) = ax^2+bx-5, og det oplyses, at f(1) = 0 og f'(1)= 6Bestem tallene a og b?nogle der kan hjælpe mig igang?
  • Hvorfor er potensfunktioner lige på logoritmiske papir

    Forumindlæg
    Jeg har et lille problem. Jeg har fået stillet spørgsmålet hvorfor potensfunktioner (f(x)=b*x^a) er linære på dobbeltlogoritmisk papir. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har ingen ide om hvordan jeg kan bevise det :)
  • EKSPONENTIEL HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg får oplyst, at en eksponentiel (fx)=b*a^x udvikling vokser med 35 % pr. x - enhed (delta x = 1): bestem grundtallet a?
  • eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    jeg sidder med et pørgsmål til min matematikeksamen der hedder: du skal redegøre for eksponentialfunktionen f(x)=b*x^a og eksponentiel vækst.. hvad vil det sige at redegøre for en funktion? håber meget der er nogen der kan og vil hjælpe :)
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er stødt på en opgave, som jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg skal eftervise, at en trekants areal kan bestemmes således: T=1/2 *b*h (ud fra opgaven, som er vedhæftet). Hvordan kan jeg gøre det?
  • Funktionsopgave (Svær)

    Forumindlæg
    Hey!Har fået stillet følgende spørgsmål:En funktion g er bestemt ved g(x)=Sqrt(2x+b), hvor b er en konstant. I punktet med førstekoordinatet 4 har grafen for g en tangent t, der er parallel med t.t= 2,773x-3,09Beregn b.Jeg får selv resultatet til b= -7,870 v b= -8,13Men er lidt mistænkeligt ved d...
  • Reduktion af udtryk

    Forumindlæg
    hjælp til reduktion af nedenstående udtryk (3*a - 2*b)2 - (2*a - 3*b + c)2 - 4 (a+b) * (a-b) +2c*(2a - 3*b)
  • Rumfanget af et omdrejningslegeme omkring y=2

    Forumindlæg
    Hvis man får oplyst, at der fremkommer en punktmængde der afgrænses af x=a og x=b og f(x) og y=2, skal man så finde rumfanget af et omdrejningslegeme ved at trække 2 fra eller ligge til f(x): pi*S[a,b]f(x)^2-2dx?
  • bevis af indskudsreglen

    Forumindlæg
    Hej! jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan denne inskudsregel for bestemte integraler skal bevises: ∫(b for oven og a for neden) f(x)dx + ∫(c for oven og b for neden) f(x)dx = ∫(c for oven og a for neden) f(x)dx. mange tak!
  • Trigonometri - er det korrekt?

    Forumindlæg
    I en trekant ABC er AB =10 , ∠A=30° og ∠B =130° . a) Bestem AC . Midtpunktet på siden AC betegnes med D. b) Bestem BD . - Første fil for a
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at reducere to udtryk: (2a-b)2-(b+1)(b-a) og 2x2+4x-6/x2+6+9 Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an... Håber i vil hjælpe!!!! Så hurtigt som muligt! Tak.
  • Ligning og indbrydes primisk

    Forumindlæg
    Lad a og b være heltal undtagen 0. Hvordan viser man, at hvis der findes heltal x,y sådan at ax + by = 1, så er gcd(a,b) = 1?