Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13641 til 13660 af 19441
-
Ku Klux Klan = ?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er ved at nå til mit sidste, vurderende spørgsmål - som lyder således: Vurder i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn.. Har fået skrev lidt om Al-queda, men kan ikke finde nok stof til at underbyg... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
Afled Uc=f(t)
ForumindlægHej alle natugler. Jeg sidder her og skal aflede følgende: Uc = f(t), hvor Uc = U*(1-e^-(t/R*C)) Er der nogen der har en idé om hvordan jeg skal gøre dette ? umiddelbart kan jeg komme i tanke om en ordinær homogen differentialligning. På forhånd tak. Mvh. Kenn. -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
kan du forklare mig dette?
ForumindlægFor at fastholde en bæredygtig vækst vil det være nødvendigt at øge investeringerne i de produktive sektorer samt i landets infrastruktur og uddannelsessystem. Råvarer (”commodities”) udgør en stadigt stigende del af eksporten, mens andelen af halvfabrikata og færdigvarer er faldende... -
Fysik afgangsprøven
ForumindlægNogle der har været til fsa i fysik, der har nogle notater og forsøg til temaet Vekselsstrøm. Disse forsøg er: Vekselsstrømskurven Ensretter og brokobler Generatorens opbygning m. oscilloskop Hvordan bruges vekselsstrøm i transformatoren? Jeg er ikke så god til fysik så ville sætte ... -
Fysik radioaktivitet
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål 1) hvorfor er det at alfa og beta og gamma bliver kald ioniserende stråler ? 2) hvilken fart bevæger betapartiklen sig med. ? Håber jeg kan få svar på det :) -
7.b's skovtur hjæælp haster!...
ForumindlægDRIKKE • Kaffe • The • Juice • Vand KAGE • Banankage • Chokoladekage • Hindbærsnitte På 7. b’s skovtur kunne elever, lærere og forældre vælge netop én drik og et stykke kage. 7. Hvor mange valgmuligheder har man i alt? 12 Hvor mange valgmuligheder har man,... -
komparative analyse
Forumindlæghvad er en komparativ analyse? -
sandsynlighed og kombinatorik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne her opgave (opgaven er vedhæftet), og bliver i tvivl om jeg skal bruge kombinatorik. Ville det give mening først at udregne sandsynligheden for voksen og børn og herefter dividere det med hinanden? På forhånd tak -
Vektorer i planen
ForumindlægKan nogen forklare hvordan jeg skal løse denne opgave? Helst med noget forklarende tekst, ikke nogle svar pls. Mange tak på forhånd! Opgaven er vedhæftet som et billede. -
ligning
Forumindlæghej jeg skal løse denne ligning og kan ikke finde ud af det, det skal være uden lommeregner. (x-1)(x+1)(x^2+6)=0 er der en der kan hjælpe.`?. hilsen lars -
Klage over eksamen
ForumindlægHej alle Jeg fik en ret skuffende karakter i årets dansk A eksamen. Jeg valgte et essay og endte med karakteren 4. Efter bedste evne mener jeg ikke, at det er til den karakter, hvilket to lærere på skolen indtil videre har givet mig ret i. Jeg er nu i gang med at udforme en klage og i den ... -
database i hverdag
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som er: Giv eksempler på nogle databaser, du bruger i din hverdag. Nogen der ved om man mener f.eks. gmail, hotmail? eller lign. -
Kemi haster !!
ForumindlægJeg sidder fas i en kemi opgave !!! det er opgave d) og e) i det velagte link! håber nogen kan hjælpe. http://www.emu.dk/gym/fag/bt/inspiration/materialer-download/dokumenter/opgaver/tidl_forsoeg/smaa/26_trimethoprim.pdf -
Spidsvinklede - trekanter
ForumindlægSe vedhæftet fil. -
Of-Genitiv og Apostrofgenitiv i engelsk?!
ForumindlægHej alle;) Jeg skal aflevere en opgave i morgen, som lyder: - Find alle genitivformerne i følgende tekst of gør rede for, hvorfor der er brugt henholdsvis of-genitiv og apostrofgenitiv. Forklar også, hvorfor apostroffen står, hvor den gør. Last week’s papers had been full of stories about ... -
Hvordan starter man på sit essay`?
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp fordi jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte med at skrive essay.Jeg har kun skrevet et essay før men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde. Opgaven var i 6. klasse så jeg er helt blank.vær venlig og hjælpe mig -
FSA 2004 beregn Fredes gennemsnitsfart
ForumindlægGennemsnit har aldrig været min stære side jeg er helt lost på denne her opgave: Svømning 3800 m Cykling 180 km Løb 42,2 km 1 t 5 min 51 sek - 4 t 35 min 46 sek 100 m på 1 ... -
USA eller efterskole?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at starte i 9. klasse imorgen og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal efeter. Hvor jeg var ynger har jeg altid gerne vlle tage på efterskole (Ranum) og jeg var ude og se den i 8. klasse og jeg vidste bare at det var den efterskole jeg ville gå på, men så en månde ...
