Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13701 til 13720 af 41162
-
Integrations spørgsmål!!!!
ForumindlægHej alle sammen! Hvilke konsekvenser har forbuddet mod halalslagtning i DK? ^og hvis man ser det ud fra assimilations integrationspolitik eller pluralistisk integration? Jeg håber at i vil svare! det er meget vigtigt!! -
Revurdering af engelsk studentereksamen
ForumindlægHej Da jeg har fået en meget lavere karakter i skriftlig engelsk - studentereksamen - end jeg normalt får, vil jeg hører om der er en der vil læse den og kan give mig en vurdering? En del fra min klasse har tænkt sig at klage, og jeg vil derfor gerne vide om jeg også burde :) Håber at en vil hj... -
Tysk ordstilling
ForumindlægJeg har virkelig problemer med den tyske ordstilling og jeg har søgt overalt på nettet, men jeg synes ikke jeg formår at forstå det præcis. Nogle der måske kan forklare det meget enkelt, men forståeligt herinde? Ville være ekstrem stor hjælp -
Komma på engelsk
ForumindlægHej, Skal man nødvendigvis have både udsagnsled og grundled mellem hvert komma på engelsk, eller er det ligemeget, så længe man følger de andre regler? Må man fx godt sætte følgende komma: She was pretty, and knew how to manipulate. (da "and" jo netop ofte giver anledning til komma...) -
Rette still
ForumindlægEn der kan og vil rette min stil, har virkelig brug for hjælp. Tak i forhånd ?? Sender den på mail hvis det skulle være nemmer ?? -
Problemformulering - Danskprojekt
ForumindlægKære studieportalen. Jeg har et eksamensprojekt som skal fremlægges her midt januar, som har hovedemnet: "En sund sjæl i et sundt legeme" - Hvor jeg bevæger mig ind over antikken og de olympiske lege, og hvorfor fascinationen af kroppen opstod. Her undersøger jeg betydningen af kroppe... -
Do “slum tours” profit off the poor?
ForumindlægNogen der har referat af denne artikel og svar på spørgsmål A?? Do “slum tours” profit off the poor? :-) Som ville sende det til mig? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til optagelsesprøve da min lære ikke synes at jeg var modig nok til at klare gymnasium. Men jeg syntes at jeg er modig nok til at klare det men jeg har gode karakter 6.0. Er der et eller andet jeg kan gøre udover at tage optagelsesprøve eller snakke med læren for det har ... -
Hjælpemidler terminsprøve
ForumindlægMin klasse og jeg skal om 14 dage have terminsprøver. Dansk, matematik og engelsk. Skolens viceinspektør var så i dag inde i vores klasse for at fortælle om terminsprøvernes forløb m.v, Jeg spurgte så, om man måtte have hjælpemidler med til den skriftlige fremstilling i dansk, som f.eks. ti... -
Hjælp til tysk - tak : )
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en tysk oversættelse. Jeg vil ikke have nogen til at rette min færdig skrevet oversættelse, men blot hjælpe mig med 2 sætninger. Danske: 1. De tyske skuespilleres stemmer passede godt til de tre danskeres personligheder. 2. Forfatterne til bogen, Frank Eberlein o... -
Sandsynlighedsregning – anvendelse af binomialfordelingen
ForumindlægHej Kan i hjælpe mig her? Opgave 1 Hver fjerde dansker lider af allergi. Bestem sandsynligheden for, at der blandt 80 tilfældigt valgte danskere er: a) Højst 30 med allergi b) Mindst 15 med allergi c) Mindst 17 og højst 23 med allergi (Prøv at løse den uden brug af CAS) d) Mindst 27 og... -
HF Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart tilmeldes til at skulle op i HF's optagelsesprøve, og vil gerne lige hører jer som har taget den om hvordan den var. Hvad skal man helt præcist? har hørt den er nem, hvordan nem? Her men historie: Jeg har ikke haft fysik/kemi eller tysk i 9 klasse, kun let tysk hvor ... -
Tysk oversættelse!
ForumindlægKan nogen hjælpe med at rette minoversættelse!danske version:Fru Krause svarer: ”Jeg synes, at jeres opfattelse af tiden er forkert.Efter min mening skal dit barn ikke tænke så meget på tiden; demenneskelige forbindelser er vigtigere.”Fru Krauses problem er, at hun er overflødig. Ingen behøverhen... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, nogen der vil være søde at hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til dansk. De "fede" ord/utryk er nemlig besværlige - "en el año 1956 seremos libres o seremos mártires" I 1956 vil vi blive befriet eller martyrer. - Al rato de reiniciada la marcha... -
Hjælp mig!! Militærnægter...
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har været til session for godt et år siden, og der trak jeg nr 5xxx = jeg skal ind og aftjene. Jeg er meget imod det danske militær, da jeg mener, at sende mig i militæret er lig med at smide penge ud af vinduet, da jeg på ingen måde skal bruge min fremtid derinde. Til session... -
Problemstilling - kildekritik
ForumindlægHej Jeg er igang med mit ottende AT-forløb, hvor vores hovedemne er selviscenesættelse. Her har jeg valgt at kombinere fagene dansk og historie. Min opgave omhandler mellemkrigstiden og hvordan kunstnerens selviscenesatte sig på denne tid. I den analyserende del af min opgave vil jeg a... -
Fake forces
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fundet en interassant artikel omk. Short Track som jeg vil tage udgangspunkt i til min eksamens projekt i fysik (2.G htx) Men der nogle udtryk jeg ikke helt er bekendt med og jeg håber du kan hjælpe. Vis bare jeg kender udtrykker på Dansk kan jeg selv gå ind og læse ... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Komma, punktum og ledsætning
ForumindlægPå hjemmesiden: https://dsn.dk/hjaelp-til-dansk/kommaoevelser/komma-det-korte-overblik/ under punkt nummer 4: Der kan sættes komma foran ledsætninger, er der eksempler som Jeg ved, at han er klog, hvor at han er klog er ledsætningen, men er Jeg ved ikke også en ledsætning? Så hvornår ved man om ... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange?
