Samfundsfag

Integrations spørgsmål!!!!

18. juni 2014 af anonymm94 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle sammen!

Hvilke konsekvenser har forbuddet mod halalslagtning i DK?
^og hvis man ser det ud fra assimilations integrationspolitik eller pluralistisk integration?

Jeg håber at i vil svare! det er meget vigtigt!!

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. juni 2014 af 123434 (Slettet)

Assimilation:

Assimilation går ud på, at alle minoritetsgrupper i f.eks. Danmark bliver lige som danskere. Så skulle jøderne stoppe med at omskære deres drenge, muslimerne skulle begynde at spise svinekød, muslimske kvinder skulle lade være med at gå med tørklæde osv. 

Her vil en tilhænger af assimilation mene, at minoritetsgruppper som jøder og muslimer skal lægge deres kultur og religon på hylden og blive 100% lige som danskere. 

Pluralistisk integration

Pluralistisk integration betyder at indvandrerne stadig lever efter deres egne normer men er integreret som en del af samfundet. Det lykkedes dem at fastholde dele af deres egen overbevisning samtidig med at de ikke bliver separeret fra samfundet.

Man kan sagtens spise halalslagt og stadig være en del af det danske samfund

Svar #2
18. juni 2014 af anonymm94 (Slettet)

Så ifølge assimilations politikken vil man tro at efter den nye lov der forbyder halalslagtning, at flere muslimer og jøder bliver integreret?

Jeg har lavet et interview med muslimer og de siger at de ikke føler sig velkommen efter de har forbudt halalslagtning og de mener at det har en påvirkning på integrationen, men hvad kan man undersøge for at finde ud af om det egentlig påvirker det eller ej?

Det er nemlig AT, så jeg skal bare gerne kunne sige hvad man yderligere kunne have undersøgt for at få et bedre resultat eller anden vinkel

Skriv et svar til: Integrations spørgsmål!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.