Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13741 til 13760 af 84813
-
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,... -
Bøgerne på uni.
ForumindlægJeg ved at jeg vil læse videre på universitetet her efter sommer. Jeg ved at det er fysik jeg vil læse og det er også mit bedste fag. Mit spørgsmål er, hvordan er det at læse bøger på engelsk? Engelsk er bestemt ikke mit bedste fag, for mildt sagt usle karakterer i det fag, men det er mest af alt... -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
Forbedring af engelsk
ForumindlægHej da jeg ikke lige er prof. til engelsk, har jeg besluttet mig for at træne det lidt i sommerferien. Nogen der har nogen forslag til hvordan man kan træne grammatikken og samtidigt med at ens ordforråd forøges? Jeg har selv kigget lidt på nettet, efter nogle multimedier med engelsk på gym. B-ni... -
induktion
Forumindlæghej. har det store problem at jeg skal op i fysik/kemi den 12. emnet induktion volder mig store problemer da jeg ikke har haft om emnet, da vi er blevet slået sammen med parallelklassen så det kun er halvdelen af klassen som har gennemgået emnet. Jeg ville derfor gerne have emnet forklaret grundi... -
Årsprøve - bilag?
ForumindlægKære alle! Vi har til vores årsprøve i fysik B fået udleveret de teoretiske spørgsmål på forhånd, dog står der, at bilagene forbliver ukendte (altså dem ser vi først, når vi trækker inden de 24minutters forberedelsestid). Men jeg tænkte på, om nogen af jer vidste, hvad bilagene omfattede? - Regn... -
hjæælp til matematik
Forumindlæghej jeg har brug for hjælpen til at beregne de resterende sider og vinkler i trekanterne ABC, når a) A= 30 grader, B= 75 grader og c=5 cm b) a= 10, b=5 og c=7 c) A= 15 grader, b= 3 og c= 9 d) C=32 grader, a= 5 og c=6 På Forhån Tak -
Beregne vinkler med cos, sin elle tan ?
ForumindlægMangler lige sidste opgave her i min aflevering... Har en retvinklet trekant, med en hypotenuse på 8,3 cm. og en 'lodret side' på 4,5. Skal beregne vinklerne A og B (altså de to andre vinkler end C, der jo er 90). Hvad for en af funktionerne (cos, sin, tan) skal jeg bruge og hvordan? Noge... -
vektorer i rummet..
ForumindlægHey. Nogen som kan hjælpe? I opgaven står der vektor(c_4). Hvor kommer det pludselig fra? :S Kan virkelig ikke se mig ud af opgaven, hvad man skal gøre. Givet to vektorer i rummet vektor(a)=(5,12,-11) og vektor(c_t)=(2t,t-11,2) , teR Bestem længden af den længste af diagonalerne i det parallel... -
funktioner
Forumindlægundersøg om punkterne A(-6,-5), B(1,1) og C(14,12) ligger på en ret linje. jeg har prøvet at finde ud af det ved hjælp af linære regressioner, men er i tvivl om jeg skal skrive alle punkterne ind eller om jeg skulle lave en kombination. Jeg vil vide hvis man kunne regn det ud uden hjælpemidler. H... -
kort oversættelse
ForumindlægJeg synes den var rigtig svær så det ville være dejligt hvis mogen gad kigge den igennem:) Efter flere dage med voldsomme abstinenser lå den unge narkoman på fortovet i en stærk befærdet gade. som hun lå der med benene strakt ud fra sig, var hun stor gene for de mange fodgængere; men hun ænsede ... -
ret engelsk oversættelse
ForumindlægI 1970'erne fand en amerikans læge ud af, at man kunne hjælpe syge ved hjælp af latter. Dengang mente mange, at det var noget pjat, men i dag er hospilatsklovne anerkendt som et middel til helbredelse, især på børneafdelingerne. Selvom klovnene er populære, og børnene er glade for at møde dem... -
Eksamensregler
ForumindlægJeg var i går til en mundtlig årsprøve, hvor jeg inden forberedelsen ikke var informeret om at man ikke måtte have mobiltelefonen med ind. Eksamensvagten havde ikke informeret mig og jeg vidste ikke selv at man skulle aflevere mobilen da man ikke skulle det til forrige årsprøve. Det var først eft... -
nogen fejl der lige springer i øjnene?
ForumindlægIn the beginning of 1996 the public became highly alarmed because of the news about 10 youngish people in Great Britain who had died as a consequence of a disease which possibly could have been transferred via meat from cattle with mad cow disease. The reactions came promptly: prohibition law in ... -
Oversættelse
ForumindlægVil blive glad, hvis nogen ville se om dette ser nogenlunde fornuftigt ud :-) En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkedes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du holdt op med at drømme om ... -
Engelsk kort oversættelse
ForumindlægHej alle!Jeg sidder med to korte engelskoversættelser, som jeg har siddet og bikset med, men der er desværre noget, som lige skal på plads, blandt andet ordstillingen og nogle ord, så jeg håber at i vil være behjælpelige med at komme med rettelser på hvad som kunne gøre?Dansk:Peter March og hans ... -
Rettelse plz - vigtigt
ForumindlægHejsa. jeg har lavet en dansk - engelsk oversættelse, som jeg skal aflevere meget snart, og ville høre om der var nogen der gad og kigge på den og se om den er korrekt oversat osv. dansk : Hr, Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine reg... -
E7 solcellens nyttevirkning
ForumindlægSolcelles nyttevirkning 09. oktober kl. 22:31 af Kristenzen - Niveau: A-niveau Er helt lost.. please hjælp! Hej :) Jeg sidder med en aflevering i fysik og er lidt lost omkring spørgsmål c For en solcelle er sammenhængen mellem spændingsfaldet og U over solcellen og strømstyrken I gennem... -
3 opgaver om gasser og tryk
Forumindlægaltså enten så er fysik bare ikke mit fag, eller også er vores lærer god til at give opgaver for som hele tiden mangler oplsyninger, så er der nogle der kan hjælpe? har disse tre opgaver for ( plus en rapport) men kan simpelhent ikke løse dem: 1.en beholder på 300 M3 med et letgående tæt stempe... -
hjælp søges til MATH (*)!(*)
ForumindlægOpgave 1)En differentialligning er bestemt ved:y`-y = 2*e^x (*)gør rede for at enhver af funktionernef_c(x)=c*e^(-x) + e^(x)hvor c er at tal, er løsningen til differentialligningen (*).For en bestemt værdi af c går grafen for f_c gennem punktet P(-2 ; 15)Beregn denne værdi af c.Nogle løsn...
