Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13801 til 13820 af 17507
-
Socialdemokraternes nuller
ForumindlægJeg elsker valgkampe, alt lige fra det hårde plakatarbejde til de politiske diskussioner. Specielt den sidste del er hovedindgrediensen i de mange debatter, hva enten det er på gymnasier med mig selv i panelet, eller at se Anders Fogh mod Helle Thorning på DR 1 søndag aften. I disse debatter kan ... -
Bioteknologi pointtabel
ForumindlægHej SP, Hvordan ser pointabellen ud i skr. bioteknologi? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvor jeg ligger karaktermæssigt. Mvh. -
Mat A eksamen HTX 27. maj 2016
ForumindlægHej SP'er Er der nogen der har været oppe til Mat A eksamen på HTX, hvis der, er der så nogle, der vil lægge ud med facit til de enkelte opgaver så jeg kan sammenligne med mine resultater? -
Gymnasielærer - hvorfor universitetsuddannede?
ForumindlægDe fleste gymnasielærere er uddannet på universitetet. Hvorofr er det nødvendigt? Man lærer jo en helt masse, der ikke har relevans for gymnasieelever... Hvorfor bliver man ikke bare uddannet i de emner, der er relevante for en gymnasielærer? -
2004 kemi skriftlig opgave 1b)
ForumindlægHej, Jeg sidder og løser den skriftlige kemi eksamen fra 2004 og er stødt på et problem nemlig opgave 1b): http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560 Mit Bud: Jeg kan se at phenol har en hydroxygruppe, men hvad mere kan jeg marker og karakterise... -
matematik i word
Forumindlæghar en aflevering jeg gerne vil skrive på computer men synes ikke rigtig det fungere på word idet tegnene er ikke så tætte på hinanden synes det ser lidt rodet ud... ved I om der er en god måde at gøre det på -
rettelse af opgave..
ForumindlægHej.. er der nogen der gerne vil rette min fransk opgave. der er også nogle ord på dansk som jeg ikke kan finde ud af at oversætte til fransk.. Une interview entre un journalist et un sans-abri. Jean-Paul: Bonjour. Je m’appelle Jean-Paul et je suis journaliste pour le journal français qui s’appe... -
Uhyggen breder sig.....
ForumindlægHejsa. Vil dele noget forum som jeg faldt over på en anden debat. 1) New York City har 11 bogstaver 2) Afghanistan har 11 bogstaver 3) Ramsin Yuseb (Terroristen som truede med at ødelægge Twin Towers i 1993) har 11 bogstaver 4) George W Bush har 11 bogstaver Dette kunne have været r... -
Abort
ForumindlægMener I, at man skal forbyde abort i Danmark? Jeg mener, at abort er godt i de fleste tilfælde. F.eks. hvis en pige bliver voldtaget synes jeg ikke at hun skal have det barn.. -
spændingsrækken hjælp
ForumindlægI flg. spørgsmål: Med udgangspunkt i en gennemgang af eksperimentet ”Spændingsrækken” skal du forklare om simple redoxreaktioner. I din gennemgang kan følgende stikord være en hjælp: - metaller - ikke-metaller - ionforbindelser - molekyler - elektronstruktur - oxidation og reduk... -
Medicin- og tandlægestudiet, men ikke højt nok snit :(
ForumindlægKære alle brugere, i næste uge skal jeg op til min sidste eksamen AT, og dermed få afsluttet mine eksamener. Problemet er bare, at hvis jeg nu får 12 til AT vil mit snit når det ganges op, komme op på de 9,7, samt et snit på 9,6 hvis jeg får 10.. hvilket jo ikke er nok til at komme ind på en af ... -
DF - Ideologi
ForumindlægSidder mit i en opgave og kom til at tænke på hvilken ideologi DF (Dansk Folkeparti) egentlig har, har kigget lidt rundt på nettet men kunne ikke lige finde noget... Hjælp søges! På Forhånd tak! Frank -
Dårligt snit.
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 5.0 og går i 8 klasse. Skal i 9 klasse om en måned. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, nu når jeg har sommerferie i en måned. Men ved ikke rigtig hvad skal jeg forbedre mig på og hvordan. Det hjælper mig rigtig ikke, har prøvet og knoklet, men det som om jeg ender med at ... -
Hvor mange fag kan man have samtidig
ForumindlægEr dette holdbart? Jeg har en fornemmelse på, at min første prioritet er meget svær at opnå. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende: 1: Fortælle vejlederne at jeg vil forflyttes til min første prioritet når det er muligt. - Hvis der ikke er nogen som springer fra studiet og på denn... -
mængdeberegning. bestemmelse af indhold i eddikesyrer
ForumindlægHej! svarer c i formlen c=n/v til n i formlen m=n*M ? Jeg har lavet en rapport hvor jeg skulle finde indholdet af eddikesyrer, og jeg bliver nu helt i tvivl, om jeg har gjort noget forkert. Hvis man skal finde indholdet, er det så massen eller koncentrationen? Jeg har gjort således: Jeg finde... -
Mængdeberegning - er jeg helt galt på den?
ForumindlægMan blander 10 g Cu med 50g Br2 og der sker følgende reaktion: Cu+Br2 --> CuBr2 mCu = 10 g MCu = 63,55 g/mol n= 0,157 mBr2 = 50 g MBr2= 159,81 Hvis jeg skal finde n: er det så korrekt, at stofferne reagerer i forholdet 1:1:1? Og derfor må nBr2 og være 0,157? eller betyder dibrom, at de... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
vil i gerne give nogle kommentar
Forumindlægspørgesmålet lyder skriv den personlige erindring med titlen " på barndommens vinger" hva synes i om den..... det er en 9 klasses afgangsprøve maj-juni 2005 skriv hurtigts muligt plzzzzzzz taak -
Underrum
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave: Det oplyses, at Ab matricen har følgende reducerede række echlon form: A) Hvilke af følgende svar er korrekt: Lad x være en løsning til Ax = b. Er løsningsmængden til Ax = b et underrum af R4? Sand/Falsk? Giv gerne en forklaring på, hvorf... -
New environment
ForumindlægHej alle! Jeg benytter en gammel preamble til mit projekt, som et gruppemedlem, der ikke længere er i gruppen, har lavet. Lige nu har jeg et environment, som hedder \begin{eksempel} ... \end{eksempel} Den laver teksten i environmentet kursiv. I stedet for at have kursiv tekst, kunne jeg godt t...
