Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13881 til 13900 af 63055
-
<optagelse.
ForumindlægHej Er der overhovedet en mulighed, at man stadig kan komme på gymnasiet, det gymnasium jeg vil prøve at snakke med, har ikke fået så mange ansøgninger, så tænkte jeg på om jeg kunne gå ned og evt tale med rektor, og overbevise om at Gym er det jeg virkelige brænder for. Er det overhovedet vær a... -
Hjælp mig!! Bitte..
ForumindlægHej til dig som vil bruge tid på at hjælpe mig.. Det betyder kollosalt meget for mig, hvis du vil rette min tyske stil igennem.. har knoklet med den i lang tid, og ønsker at den skal være perfekt.. i og med at jeg ikke kender andre der kan hjælpe mig, ber9; jeg derfor dig om det.. på forhånd v... -
Heliumatom og energi bevarelse
ForumindlægHej SP! Jeg står med en fysik aflevering og skal aflevere om 7 timer. Mit spørsmål lyder som følgende "Helium atomet er en del mere kompliceret end brint, men vi kan stadig sige noget om dets spektrum. De mest dominerende overgange udsender lys med bølgelængder på 501nm, 588nm, 668nm og 70... -
Hjælp til valg af bærbar (til noteskrivning i timerne)
ForumindlægHej! Jeg begyndte for en måned siden på STX, og jeg har indtil videre klaret mig med at tage noter via. papir og blyant. Men det går lidt langsommere, og jeg har svært ved at holde styr på mine noter. Jeg har en meget gammel, tung, tyk og langsom bærbar, men da jeg cykler 7 km i skole, har jeg ik... -
KUN 1SÆTNING- ENGELSK
Forumindlæghvordan siger man : vi rejser ikke denne sommer ? mit bud : we are not travel this summer DET HASTER !!! -
Billedkunst eksamen
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart til billedkunst eksamen, så tænkte på om nogle af jer kunne fortælle mig, hvad det væsentlige er ,i en billedkunst eksamen ? (og hvis nogen af jer har nogle noter, så må i meget gerne sende dem til mig ) På forhånd tak :D -
Oversættelse - Dansk--->Engelsk
ForumindlægEndnu engang er en engelsk politiker bukket under for formiddagspressens angreb: I går meddelte kulturminister David Mellor uventet, at han havde besluttet at gå af, fordi han ikke ville være en belastning for sit parti og for regeringen. Mindre end 24 timer forinden havde premierminister John Ma... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej, Jeg har skrevet denne historie i engelsk 7. klasse. Har rettet den med de fejl, jeg nu kunne finde, men det ville være dejligt, hvis der var en der lige kunne få øje på nogle flere. Håber der en, der vil hjælpe mig. :-) There has been a burglary in a jewellery shop. Detectiv... -
Atombomben, manhattanprojektet
ForumindlægHej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak! -
afskrift
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg sidder og skriver af? Mit hovedfag er fysik og jeg sidder og læser i en bog, tænker det igennem og skriver nogenlunde det samme som jeg lige har læst ned. Er det bare mig? for igen hvor meget er det lige jeg selv kan finde ud af i et fag som fysik eller matematik! -
Determinisme
ForumindlægDet kan vel fastslås at determinismen er en forudsætning for at fysikken har love(?) Så afslår man idéen om at verden er deterministisk, må det vel også gælde, at man afslår vores forståelse af fysikkens love? -
hvordan kan jeg forbedre mit gennemsnit?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og vil gerne læse antropologi på Københavns Universitet. Jeg ved at optagelseskrav for kvote 1 er 10,6 hvilket er lidt højt i forhold til det gennemsnit jeg ved, at jeg kan få. Hvis jeg virkelig knokler kan jeg nok godt få et gennemsnit på 9 (da jeg allerede har to 4-taller ... -
Sandsynlighed (Komplementær hændelse)
ForumindlægDer skal trækkes 1 fag ud af en pulje på 7 fag, hvor et af de 7 fag er "tysk". Der er 4 klasser i årgangen. Klasserne trækker uafhængigt af hinanden, så en, to, tre eller fire klasser kan trække faget, uden at den/de sidste klasser trækker det. Hvad er sandsynligheden for, at mindst ... -
Jeg er lige startet i 1.g, men jeg er ikke glad for mit gymnasium, skal jeg skifte?
ForumindlægHej allesammen, jeg er startet på en HHX, og jeg er ikke glad for skolen jeg går på, og hælder nu egentlig mere til en STX. Jeg skriver dette efter 1. Uge af grundforløbet. Min klasse er meget flinke, men jeg føler ikke jeg passer ind, og jeg trives heller ikke, der skal dog laves nye klasser om ... -
nogle der kan hjælpe?
ForumindlægJeg mangler at lave denne opga til imorgen, og jeg kan ikke finde ud af den. Vil nogle være sød at hjælpe? -
6 sætninger, dansk=>tysk
ForumindlægHej!Nogen der vil rette dem?På dansk:1. Martin hentede brochurer om feriestedet.2. Han arbejdede meget på forberedelserne.3. Han tænkte slet ikke på arbejdsløsheden.4. Men han henvendte sig stadig til arbejdsformidlingen.5. Der var håb om arbejde efter ferien.6. Anne arbejdede flittigt på sin eks... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.9; En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Mat/fys/kem - Studieretningsprojekt
ForumindlægHej, jeg skal skrive studieretningsprojekt i to af fagene matematik A, fysik A og kemi B. Er der nogen som har et emne som de bare synes er vildt spændende eller bare har en god ide til hvad man kan skrive om?
