Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14021 til 14040 af 17400
-
En masse tal og bogstaver...
ForumindlægHej derude! Som i kan se på min overskrift, forstår jeg intet af matematik, og ser det bare som en masse tal og bogstaver. Så derfor har jeg virkelig brug for lidt hjælp til 2 opgaver, eftersom jeg er igang med en matematik aflevering. Den ene opgave lyder: Bestem værdien af (x+h)^2-h(h+2x), nå... -
Hjælp!! monotoniforhold + lokale ekstrema
ForumindlægHej alle!! Jeg står lige i sidste øjeblik og har problemer med en mat-aflevering. De opgaver jeg har problemer med hedder følgende: - Der er givet en funktion f(x) = x+2cos(x) , x∈ ]0;2π[. Undersøg monotoniforholdene for f. Bestem det lokale maksimum, og bestem minimum. - Bestem ved hjælp... -
hjælp?
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal aflevere en engelskopgave på torsdag, hvor jeg skal skrive ca. 800 ord. Da jeg gerne lige vil have kigget sådan en aflevering igennem inden min lærer modtager den, ville det virkelig være en hjælp hvis der var en, som kunne grov-rette den, når jeg bliver færdig omkring ons... -
Ligninger
ForumindlægJeg er i tvivl om hvorvidt disse ligninger skal løses. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst mulig, da det er opgaver til en aflevering. opg. 1 løs ligningen a) 5 - kvadratrod(x-3)= 0 , ( x = eller > 3 ) b) 171,8^x = 201,2^x c) 3x^1,5 = 15 På forhånd tak Hilsen Simon... -
Opgave om ferskvandsø
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med dette ene sspørgsmål i min biologi aflevering :P Avnsø er en midtsjællandsk sø omgivet af skov. Man har i juni måned målt samhørende værdier for temperatur, iltindhold, nitrat og ammonium i søen, se figur l. Efter et stort stormfald valgte man at opbevare de v... -
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Hjælp til 10'er potens!
ForumindlægHej:) Jeg er igang med en matematik aflevering, og der er en opgave, jeg ikke kan finde ud af. Håber at i kan hjælpe! Her er opgaven: Opgave 1 har jeg lavet, og resultatet fra den, skal man bruge i opgave 2. Resultatet var : 1.620.000.000km/t Opgaven: B. Skriv også resultatet som et... -
OMSKRIVNING TIL PASSIV
ForumindlægHej, sidder med en aflevering og kan ikke finde ud af denne opgave. vil håbe at der en der vil hjælpe: Omskriv nedenstående sætninger fra aktiv form (handleform) til passiv form (lideform). 1. The hurricane destroyed the house. 2. Every week Peter places new orders. 3. The doctor has t... -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Hjælp mig ! ,s
ForumindlægHej søde folk. jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik-aflevering som jeg snart skal aflevere. Håber der er nogle der vil hjælpe ? 5) Vi ser på en trekant ABC i koordinatsystemet. Vinkelspidserne har koordinaterne ( se også figur, fil ) A (x1 , y1) , B ( x2, y2) og C (x3 , y3) Idet M... -
Ligningssystemer
ForumindlægHej søde mennesker :) Jeg skal lave en stor matematik aflevering til i morgen og deriblandt er der noget med ligningssystemer. Jeg får et nyt resultat hver gang jeg forsøger mig :s Håber der en der vil hjælpe mig med disse fire opgave og meget gerne med mellemregninger, så jeg kan se hvordan de e... -
Cramers Rule - HASTER
ForumindlægJeg sidder her med min mat aflevering til i morgen, og har brug for hjælp til følgende opgave: Brug Cramers formel til at løse systemet: x1 + x2 = 0 x2 + x3 -2x4 = 1 x1 +2x3 +x4 =0 x1 + x2 +x4=0 Jeg havde så tænkt mig først at beregne D, og... -
Sætninger i DATID - hjælp?
ForumindlægHej folkens :) Jeg har siddet med denne her grusomme spansk aflevering HELE dagen, og kan simpelthen bare ikke forstå det der imperfektum og præteritum? Jeg skal oversætte følgende 3 sætninger i imperfektum: 1. Præsten var alvorlig. 2. Han var mørk klædt. 3. Han var ikke særlig glad. Og følgende ... -
Stofmængde, n/2?
ForumindlægJeg sidder med en kemi aflevering omkring opvarmning af NaHCO3. Jeg skal udregne massen (m), molarmassen (M) og stofmængden (n). Det hele kan jeg godt finde ud af indtil jeg kommer til et sted hvor n bliver divideret med 2, altså efter opvarmning. Ved ikke om det har noget med det og gøre? Forstå... -
noget hjælp til afsnit. Forstår det ikke
Forumindlæghey, jeg har en forståelses opgave som aflevering til onsdag. men der er et stort sammenhængende afsnit, som jeg dog ikke kan finde sammenhæng i heh :P tænkte om nogen ku hjælpe mig til at forstå det her afsnit Von Jugendherbergen ist in den Katalogen keine Rede mehr. Dabei sind gerade diese und... -
pH - haster
Forumindlægi min aflevering har jeg et spørgsmål: Beregn pH i følgende blandinger: a) 10,0 mL 0,25 M saltsyre + 10,0 mL 0,025 M bariumhydroxid b) 25,0 mL 0,06M saltsyre + 25,0 mL 0,04 M bariumhydroxid c) 400 mL 0,275 M saltsyre + 600 mL 0,190 M natriumhydroxid har overvejet om ma kan bruge pufferligningen? -
Problemer med reduktion..
ForumindlægHey.. jeg sidder med en redukions opgave, i en aflevering til på mandag! Efter at have regnet den ud, og set i facitlisten fandt jeg så ud af at den var forket.. har prøvet flere gange at regne den igen.. stykket ser sådan ud: 10x(x-y)-5y(y-2x) jeg får det til: 8x^2-4y^2 Og det skulle gerne give... -
hjælp til reducere!!!!
Forumindlæghej jeg har virkelig virkelig brug for hjælp da jeg er igang med en aflevering, som skal aflevers imorgen, og jeg er virkelig på bar bund hvad angår reducering. kan nogle hjælpe og forklare hvad jeg skal gøre her er et ex. (2x -1)^2 - (2x - 1)(2x +1) = vi har fået oplyst at facit skal være ... -
hjælp til rationale tal !!!
Forumindlæghej, jeg er igang med en aflevering og opgaven lyder at jeg skal opskrive alle de rationale tal, der kan dannes ved alene at anvende cifrene 3 og 5 højest to gange. og jeg har fundet alle dem som jeg tror er der, men jeg er nemlig i tvivl om, om der er flere? så hvis du kender flere vil du ikke... -
Hvad giver: (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x)
ForumindlægHej! Har fået et spørgsmål i min aflevering jeg ikke helt er med på.. Håber i kan hjælpe mig :) Hvad giver (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x) ? - Forklar først systemet i gangestykket - Forklare dernæst med ord, hvordan du er kommet frem til facit. Vil lige prøve selv først. Systemet er vel bare at man ga...
