Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14061 til 14080 af 22496
-
computer til forberedelse??
ForumindlægHej allesammen Må man gerne have Computer med til forberedelse (eksamen i religion) -
Korte sætninger
ForumindlægHej. Jeg håber, at der er nogen, som vil rette mine oversættelser. På forhånd tak. 1. De rige i England mærkede også den økonomiske krise. 2. Den rødhårede var skotte. 3. Jeg føler mig lidt syg i dag. 4. Kineserne forstår ham ikke, for han er japaner. 5. Næste dag besøgte russeren polakkerne... -
SØGER HJÆLP TIL HISTORIE - ODENSE
ForumindlægHej alle. D. 27/06-2012 bliver jeg student, men dette kommer ikke af sig selv. D. 26/06 trækker jeg mit emne i historie, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at finde en som gad at hjælpe et par timer tirsdag d. 27. Dette er selvfølgelig imod betaling. Hvis der er nogen som er klar p... -
SSO: Tæller citater med?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min dansk analyse af "Nordkraft" og kom til at tænke på, om de citater, jeg tager med fra bogen, hører med ind under de femten sider? For hvis de ikke gør, har jeg over to sider ekstra at gøre med, og de kan jo altid bruges! Håber nogen kan hjælpe! -
Layout (fodnoter)
ForumindlægJeg har et mangesidet dokument (sso) hvori der selvfølgelig indgår mange fodnoter. Mit problem er bare, at det er _vidt_ forskelligt hvor langt oppe fra bunden af siden latex synes den skal placere fodnoterne. Jeg har for eksempel en side hvor der er én fodnote, og den bliver simpelthen placeret ... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
Lidt engelsk hjælp, tak!
ForumindlægHej, jeg har lidt engelsk, som jeg godt kunne have lyst til at få tjekket for rigtigt sprog osv. - Vil gerne informere, at det er noget mundtligt uden karaktere og ikke en skriftlig opgave, som skal afleveres og bedømmes. Jeg vil bare rigtig gerne have det tjekket lidt. Jeg kunne måske lære ... -
Mundtlig prøve Dansk
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål angående dansk mundtlig prøve, må man godt rette i sin synopsis og så tage 3 nye eksemplar med til dansk prøven eller er det kun dispositionen man må ret i? -
Perspektivering til Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHej. Jeg skal arbejde med "Hvis Alle Veje Endte Her" af Søren Ulrik Thomsen, og har nogle problemer med det. For det første kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i tror temaet i digtet er, og hvilket budskab det indeholder. Her er digtet: "Hvis alle veje endte her ve... -
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
Novellen Polterabend
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (: -
Hvad er intet?
ForumindlægHvad er intet? For det er hverken en farve, forestilling eller materiale. Hvad er det så? -
present siemple/perfect/past siemple....
Forumindlæghar virkeligt svaert ved at finde rundt i det. paa forhaand tak. -
Hvordan foregår fysik/kemi eksamen? (Vigtigt, skal besvares så hurtigt som muligt)
ForumindlægHej alle I morgen skal jeg op I fysik/kemi eksamen, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Altså jeg ved at man skal trække et emne, som f.eks. Syre og Base. Skal man så fortælle om syre og base? Eller skal man bare lave forsøg, hvor man så fortæller hvad man gør? Tak på forhånd :-) -
Forsøg til afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg har fået en pensum liste fra min lærer, men er i vildrede om hvilke forsøg jeg kan lave hvis jeg trækker Kerne energi (fission og fusion). Jeg skal gerne have 3-5 forsøg. Tak. :) Derudover er jeg også i problemer angående forsøg med det periodiske system. Jeg tænker at man næsten ... -
Oversaettelse af svaer passage i tekst
ForumindlægJeg har trukket en teksther op til min eksamen imorgen. Der er en passe som jeg slet ikke forstår en pind af, det er en citat som en af hovedpersonerne citerer. Den lyder således "Vice is a monster of such fearful mien," (the young man said bitterly), "that to be something or ... -
Kan jeg nå det?
ForumindlægHej, Jeg skal til dansk mundtlig eksamene i morgen, men er ikk erigtig startet på det - har faktisk kun lavet synopsen. Og ville lige høre om det er muligt at blive færdig til i morgen formiddag? -
skabelsesberetninger.. HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg håber i kan svare, for jeg skal snart op til mundtlig eksamen i kristendom! Jeg er i tvivl om skabelsesberetningerne i de forskellige religioner, jeg har indtilvidere skrevet dette: - For jøder og kristendommen handler skabelsesberetningen om forholdet mellem Gud og m... -
Ortogonal matrice
ForumindlægHej Uden at gå særig meget i dybden, kan man ud fra første øjekast hurtigt afgøre, om en given matrice er ortogonal? Jeg ved, at en ortogonal matrice er defineret som kvadratisk og Q-1 = QT. Kan dette ses uden at have regnet på det? Tak på forhånd. -
Kildekritik historie
ForumindlægHar lige et spørgsmål ang. kildekritik i historie. Jeg har en tekst der er et uddrag af en bog. Bogen er skrevet af en nyhedskorrespondent under krigen i Vietnam blot 3 år efter My-Lai massakren. Bogen er William Calleys beretning om massakren, der blev kendt skyldig i at udføre massemord. Me...
