Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14061 til 14080 af 19441
-
stil
ForumindlægHej. Er der en der vil kæse min stil, og sige hvad jeg umidelbart ville for af karakter for den ? Jeg har afleveret den, men jeg kan ikke vente til jeg får den tilbage. Jeg syntes ikke at det gik så godt. Opg. Jeg skulle skrive om de tanker jeg fik ved at læse digtet "Jeg er blevet for l... -
Jævn retlinet bevægelse
ForumindlægHjælp til denne opgave -
fænotype
Forumindlæg. er der nogen der kan hjælpe Hvad vil der ske med et allel der har en gavnlig virkning på individet ,hvis der samtidig opstår en præference for den fænotype allelet danner? -
Endelsen af 2.verdenskrig.
ForumindlægHvordan endte 2.Verdenskrig? - Og, hvad/hvordan medførte ''endelsen'' til den kolde krig? -
Matrix
ForumindlægJeg har løst a. Hvordan skal opgave b forstås? Skal jeg sige, at B = TAT-1, hvor B er diag[egenværdier af A]? -
Beregning af ligevægtskonstant udfra termodynamiske data
ForumindlægHej jeg har fået en opgave fra eksamenssæt Kemi A, STX, maj 2011 Den lyder: Opgave 1: Røde bade ? Et rødt bad er et bad tilsat kalium- permanganat, KMnO4. Det virker desinficerende og udtørrende og anvendes mod kløe og ved mange former for eksem, hvor der er mistanke om begyndende infe... -
løs ligningen uden hjælpemidler
Forumindlæg(x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 hvad skal jeg gøre?? -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Jeres fodbold klub Int.
Forumindlæghej alle. jeg er igang med en undersøgelse, om hvilke internationale klubber i fodbold der trækker mest. jeg vil gerne have et svar og en begrundelse. jeg kan selv sige jeg er Liverpool fan.. Scouser forever. :D fordi jeg altid godt har kunnet lide deres spillestil og deres historie. plus at de... -
DC kreds
ForumindlægHåber at i kan hjælpe På skibet findes et jævnspændingssystem, som kan forsyne udvalgte forbrugere med spænding. Der kan tegnes dette ækvivalentskema for kredsen: Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb. 1.2. Beregn strømmene ... -
vindmøller
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med disse om en vindmølle gælder at rotorradiusen er 27m. luftens densitet sætter vi til 1.20kg/m3 1) ved de 3 vindhastigheder er udnyttelsesgraden hhv. 35%,42% og 20%. beregn vindmøllens effekt ved hver af de 3 hastigheder? 2) et døgn er vindhastigheden i en beste... -
Er du god til matematik...?
Forumindlæghar ved hæftet nogle opgaver som jeg skal aflevere... De opgaver som jeg har vedhæftet, er jeg FULDSTÆNDIG blank på... Håber at I bare gider at hjælpe mig med nogle enkelte... og jeg klager ik hvis I hjælper mig med at lave alle sammen... :) -
Trigonometri
ForumindlægHej har brug for hjælp til at finde hypotenusen for en retvinklet trekent... lyder let ikke? Men både nspire og maple driller mig. Trekanten er givet ved hypotenusen c og vinklen C: 90. Der er kateten b på 300 og vinkel B 40,6. Der er katete a og vinkel A 49,4 Vi har forsøgt med: 1. for at ... -
optimering
ForumindlægHej, er der nogle der har lavet denne opgave før? Mangler hjælp :-) Rensningsanlægget Kommunen skal have placeret et nyt rensningsanlæg. Et af kommunens krav til placeringen er, at det skal ligge et sted langs åen. Der skal lægges en rørledning fra hver af de 3 byer til rensningsanlægget. For ... -
Matematik B
ForumindlægHej hvordan er det man løser sådan her en ligning ? Opgave a (I): 3x-2y+2z=-9 (II): 2x+2y-3z=1 (III): 5x-4y-7z=-17 Alle ligninger hænger "sammen" -
Magtens tredeling
ForumindlægNogen som kan forklare magtens tredeling og herunder regeringen (mindretalsregeringer med/uden støttepartier, flertalsregeringer, "at tælle til 90", ministerierne, og oppositionen som modstandere? Er helt lost nu :s -
Udregne trigonemetriske værdier uden lommeregner
ForumindlægHej Er der nogen let måde at udregne trigonometriske værdier? "Standardværdierne" som sin eller cos til 0, 90, 180 osv. er lette nok, men hvordan ville man udregne fx sin(30) uden lommeregner? -
Uddrag af "Kapitalen" til AT-synopsis
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet marxisme i AT. Jeg skal analysere Marx' teori om kapitalismen. Dertil skal jeg benytte uddrag af hans hovedværk "kapitalen" (http://www.marxister.dk/kapitalen.php). Da det er et meget stort værk, ville jeg høre om der var nogle der havde nogle oplagte ideer... -
Billede koder
Forumindlægeoow Jeg syntes lige det ville være skønt hvis man herinde kunne bytte billede koder.. -
Er topskattestop godt?
ForumindlægJeg skal diskutere om effekten af et topskattestop er godt eller dårligt. Det er bare lidt svært at finde argumenter for at det er godt (pånær substitutionseffekten). Hvis nogen har en idé må de meget gerne skrive
