Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14061 til 14080 af 36004
-
Danmark - neutralitet - haster
ForumindlægHejHar været på ferie i USA i efterårsferien og har fuldstændigt svedt ud at jeg skal aflevere emne til SSO på fredag. Jeg vil skrive i historie og det eneste jeg lige kunne finde på der lyder interessant er noget med om det var fornuftigt at DK overgav sig til tyskerne i 1940 så vi undgik minima... -
Simpelt ordstillingsproblem
ForumindlægHej alle :) Jeg vil gerne skrive følgende sætning på tysk: Derfor slog mandlernes hjerte altid hurtigt, når skuffen blev åbnet Det er fra et eventyr, så det er altså en spiselig mandel (nød) jeg taler om her. Jeg vil skrive en af tre følgende sætninger: "Deshalb klopften das Herz der Ma... -
Vor tids nazister?
ForumindlægVor tids nazister (Dansk folkeparti)Læseren må så selv bedømme, hvor lidt eller hvor megen grund der er til alarm… Joseph Goebbels: "De kan ikke eller vil ikke se, at dette er en krig: den jødiske race og dens undersåtter imod vestlig kultur og civilisation. Alt, som vi tyskere og europæere,... -
50 danske småord
ForumindlægHej, her er nogen små sætninger med småord på tysk. Hvis der er nogen der gerne lige vil tjekke dem igennem for mig, for er overhovedet ikke sikker på halvdelen. Skriflig tysk er ikke min stærke side. af: Ich habe das Buch von ihm bekommen aldrig: Sie hat mich nie besucht allerede: Es ist s... -
nazisme/fascisme
ForumindlægHej,Går nazismen ind for privat ejendomsret eller ej? Er ved at søge mig død i det!Og hvad er forskellen på italiensk og tysk fascisme/(nazisme?), udover at tyskland er antisemitiske?Håver nogen kan hjælpe for har søgt på nettet, men synes at få ret mange modsigende svar. -
romerietgs sammenbrud ????
Forumindlæghej jeg vil lige høre, har ikke helt forstået hvordan romerigets sammenbrud faldt og stadig med masser forklaringer på det. jeg har forstået andre lande uden for romerriget, altså tyskland overtog de den. så høre jeg at det var muslimerne der havde taget den? hvilken er det muslimer eller tys... -
Korrektur læsning af 2 sider
ForumindlægHej alle derude, så er jeg endelig blevet færdig med at lave en lille tysk aflevering på 2 sider, har gjort mit bedste for at finde fejl osv, men grammatikken kan godt knibe lidt til tider. Så jeg vil spørge om der er en venlig sjæl der ude som vil læse det igennem og evt se om der er nogle fej... -
en sætning..
ForumindlægFra dansk til tysk.. De kom med et forslag, jeg slet ikke kan acceptere. Den Servise, vi får her, er virkelig førsteklasses = Sie einen Vorschlag machen, den ich nichts akzeptieren kann. Der Service wir hier geben, der wirklich erstklassig ist. på forhånd tak. -
Ordstilling?
ForumindlægHej alle venlige sjæle derude :-) Jeg er af en eller anden grund blevet ret usikker på, om følgende tyske sætning er skrevet rigtig. Kan man sige således: Sie kennt die Adresse, weil sie drei Jahre dort gewohnt hat. Er ordstillingen korrekt? Hvornår skal 'hat' ind?.. Tak... -
Hjælp til ''Grammatik''
ForumindlægEr der Nogen af jer der kan hjæpe mig med at fået rettet min Tysk stil. Altså grammatik. Tusind tak på forhånd:) Florian ist 14 Jahr alt und wohnt in Hamburg. Jeden Morgen steht Florian um 6 Uhr auf dann geht er ins Badezimmer zur ein dusch und putze seine Zähne Es ist noch früh am Morgen, und e... -
Hjælp til et par linjer:)
ForumindlægHej alle igen. Jeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk- tysk til imorgen. Det er gået lidt hurtigt og har desværre ikke så meget tid, så ville værdsætte hvis nogle ville rette mine fejl inden sent i aften :) TAK på forhånd. Dansk: De ti forfatterinders erfaringer er forskellige - ligesom de ... -
oversættelse
ForumindlægDie Unzufriedenheit mit dem Verhältnis in die DDR wachsen in den Achtziger, weil der Produktionsapparat mehr und mehr abgenutzt wird und die Wirtschaft schlechter und schlechter. Die mangeln Äusserung,- Presse – und Reisefreiheit mit sich führen, dass ein Widerstand gegen den regierte Kommu... -
rettelse..
ForumindlægHej med jer :)jeg stinker til tysk, derfor vil jeg høre om i ikke gider, at rette min tysk igennem. På forhånd tak.. Der kan hurtigt opstå problemer, når to generationer er sammen. Det er svært for bedsteforældrene, som har oplevet krig og nød, at forstå de unge i dag. De gamle mener, at deres bø... -
hjælp til rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, jeg har oversat en dansk tekst til tysk, og vil høre om der er nogen der vil rette den ? den er kort. dansk tekst: Hvis man rejser til Tyrol om sommeren, møder man en idyl, som man ellers sjældent ser. Der er høje bjerge med hvid sne og grønne træer. På markerne slår alpekøerne, og man tæ... -
Hjælp her..
ForumindlægPlease hjælp mig.. er der nogle af jer herinde som vil være søde og rette min diposition...=) Disposition Overemne: Magt og afmagt Delemne: Apartheid Emnebegrundelse: 1. Jeg har valg at skrive om apartheid, fordi det et af verdens største opgør i historien. Apartheid har spredt sig over... -
....
ForumindlægDisposition Overemne: Magt og afmagt Delemne: Apartheid Emnebegrundelse: 1. Jeg har valg at skrive om apartheid, fordi det et af verdens største opgør i historien. Apartheid har spredt sig over århundrede tilbage om en konflikt om ”magt og afmagt” En konflikt som der var og er p... -
OVERSÆTTELSE! har brug for en som er villig til at oversætte dette lille stykke please!!! er helt lost og får standpunkts karakter for dette giver en beløøning!
ForumindlægOVSÆTTELSE FRA DANSK TIL TYSK: Den følgende tekst er et uddrag af en roman af Christoph Hein. Romanens hovedperson er den 59-årige Rüdiger Stolzenburg, som bor i Leipzig. Han har længe haft en stilling på universitetet. Hvert år har han håbet, at han ville få en hel stilling. Det er ikke sket, o... -
Oversættelse
ForumindlægTysk til dansk: Im Endspiel um die Fussballweltmeisterschaft 1954 in bern wird die Mannschaft Ungarns von den Experten hoch favorisiert. Überraschend siegt die deutsche Nationalelf nach dramatischem Spielverlauf mit 3 : 2. Held des Tages ist der zweifache Torschütze Helmut Rahn. Die Rückkehr in d... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d...
