Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14081 til 14100 af 152758
-
Stikprøve, population og nulhypotese
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med opgave 12 a i eksamenssættet: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx I opgaven gives en tabel over fordelingen det samlede antal familier med bil på de fem regioner i Danmark et bestemt år. S... -
Forkorte brøker
Forumindlæga+b/a^2-b^2 Hvordan forkorter jeg denne brøk?? -
Afstem reaktionsskemaer for fældningsreaktioner
ForumindlægOpskriv og afstem reaktionsskemaer for fældningsreaktioner mellem a. Bly(ii)ioner og sulfidioner. Der dannes PbS(s) b. Magnesiumioner og hydroxidioner. Der dannes Mg(OH)2(s) c. Sølvioner og phosphationer. Der dannes Ag3PO4(s) Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har meget svært ved kemi, og a... -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej folkens. Nogle der kan hjælpe mig med, hvordan man beregner en orden for en reaktion? og hvilken formel man skal benytte sig af. tak på forhånd -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
gymnasiet..
Forumindlæghej jeg har valgt studiretningen der hedder engelsk A samfundsfag B mediefag B nogen der vil fortælle hvordan det er. hvad får man for..? hvor mange afleveringer? osv.. fortæl mig alt hvad i ved please.. skal starte i gymnasiet efter sommerferien derfor er jeg megeeeeet glad men vil også vide... -
Nattestemning
ForumindlægNogen her, der har læst de to digte: Uffe Harders "Nattedigt" og Ole Sarvigs "Regnmaaleren"? Disse to indgår i et stx-eksamenssæt fra august 2009 og jeg er igang med at skrive en litterær artikel om disse to. Men jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig, at diskutere digtene li... -
Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægKære alle brugere hvis løsningen endda ligger i Aarhus tager jeg derhen! (bor i kbh) Som overskriften fortæller har jeg virkelig brug for seriøs hjælp! Jeg var til åbenthus hos DTU og fandt ud af at jeg rigtigt gerne vil starte på maskiningeniør udd. her til Vinter. Men jeg mangler en bestået k... -
HASTER --HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har nogle opgaver i kemi, som jeg virkelig har brug for hjælp til. Jeg er ikke sikker på om jeg har lavet/forstået dem rigtig. Jeg kan ikke skrive mine resultater ind her, da jeg ikke kan finde ud af, at bruge boksen med de forskellige tegn. Derfor har jeg skrevet de opgaver n... -
Hjælp tak
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skriver her, for har brug for vejledning. Jeg blev student i sommers fra en naturvidenskabelig retning. Så ville jeg videre, nu går jeg så på københavns universitet og læser farmaci. Farmaceut. Jeg har bare et lille proble... -
Reducér udtrykket
Forumindlæg(a+b)^2 -a(a+2b) -
Trække reciprokke brøker fra hinanden
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at beregne ækvivalentvægten af nitrat i et stof (A), og indtil videre kender jeg stoffets ækvivalentvægt af nitrogen i alt og af ammoniak. Det her er mest et regnespørgsmål, så FYI er enhederne på ækvivalentvægt. g(stof) / mol(komponent, og det jeg leder efter er altså g(A)... -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Hjælp
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder med nogle kemi opgaver, som volder en smule problemer. Er der nogle som kan hjælpe mig med opg. 2 og 4? Opg. 1 og 3 har jeg styr på. Jeg har vedhæftet opgaven, som pdf. Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe mig :) -
En H-NMR opgave. Hjælp søges.
ForumindlægHey studieportalen! Jeg sidder pt. og forbereder mig til kemi skriftlig, og jeg er stødt på denne 1H-NMR-opgave, som jeg synes driller. Jeg har vedhæftet opgaven, samt min tilordning for spektret her og håber på lidt hjælp. På forhånd tak! :) -
Svingninger
ForumindlægJeg har tilføjet en eksamenssæt, hvori jeg er i gang med at løse den første opgave. Jeg har dog et par spørgsmål jeg undrer mig over, inden jeg vil gå videre; a) Jeg ved at jeg skal bruge: rCM = (mA*rA+mB*rB) / (mA+mB), hvor radiusserne er vektorer! Jeg skrev oprindeligt mine vektorer som rA = (... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre?
