Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14281 til 14300 af 17400
-
redoxreaktion
ForumindlægJeg har om redoxreaktioner lige nu ... men jeg kan ikke rigtig forstå det... hvis jeg giver to eksempler på opgaver; det første eks. i basisk væske og det andet i sur væske... er der så ikke en der vil hjælpe med at afstemme (med oxidationstal(?)) ?? Så håber jeg nemlig selv jeg kan løse de rigti... -
Funktion
ForumindlægJeg skal aflevere en matematik aflevering i morgen aften og er desværre stødt på nogle udfordringer. Et af de spørgsmål jeg har svært ved er; Antallet af kaniner som lever på en bestemt øde ø er givet ved funktionen ??(??) = 1002 + 100 0,9−2??, ?? ≥ 0, hvor ??(??) er antallet af kaniner ... -
Vektorer, det haster!!
ForumindlægSidder hed med min sidste opgave i min mat. aflevering, som jeg så åbenbart skal aflever i morgen (fandt lige ud af det) Men er kan simpelthen ikke løse den, så håber derfor på lidt hjælp, på forhånd mange tak! Opgaven: ABC er udspændt af følgende punkter: A=(-1,2), B=(3,5) og C=(8,-4) Find... -
Beregn pH
ForumindlægSidder med en kemi aflevering fra eksamen i Kemi, August 2001, og kunne godt bruge lidt hjælp. En syre-base ligevægt Opgaven lyder: Dimethylamin (CH3)2NH, er en organisk base, som er letopløselig i vand. Beregn pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 ºC. Jeg ved at H20 vil ... -
Blandet pH og puffer/buffer
ForumindlægJeg sidder med en mindre kemi aflevering, og er gået helt i stå. En graf viser en titrerkurve for titrering af 10,0 mL X mol/L ethandisyre med en 0,075 mol/L NaOH. Opskriv reaktionen for titreringen og beregn koncentrationen af ethandisyre. Hvordan ved man i hvilke pH-områder en puffer vil være... -
Bedre i biotek skriftligt?
ForumindlægJeg er i gang med en bioteknologi aflevering. Det har lige slået mig, at jeg nok skal op i dette til sommer da jeg går i 3.G og har faget på A niveau. Hvordan filan kan man forbedre sig i bioteknologi skriflig? Jeg føler meget meget ofte at jeg er lidt afhængig af nettet, hvilket ikke er godt. D... -
X-Factor
ForumindlægGodaften alle sammen! :D I ser forhåbentlig (størstedelen, eller i hvert fald nogle af Jer!) X-Factor. Jeg synes i givet fald, det er et spændende program. (og sjovt) Mit spørgsmål lyder følgende, hvem synes I er bedst, og skulle vinde? Hvordan ser I på det indtil videre? Huhu, jeg, selv blev m... -
Vinkelberegning i vektorer
ForumindlægHai alle sammen, - Lige her op til vinter ferien ska jeg dumpe en matematik aflevering som os næsten er færdig. Dog mangler jeg hjælp til en lille del af den Opgave: I et kordinatsystem er punkterne A(2,5)B(3,1) og C(6,3) givet. Der ud fra har jeg bestemt kordinatorne til vektorerne BA og BC.... -
Citater i en kronik og romantik / -isme
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver en kronik om Goldschmidts tekst "Et Dagbogsblad fra Rom". Jeg er dog ikke helt sikker på kronikskrivningen. - Hvor meget må man anvende citater i en kronik? - Skal man gå ud fra at læseren har læst den tekst man skriver om? Overemnet på afleveringen er romant... -
Grønland afgangsprøve 2015
ForumindlægHej. Jeg kan godt bruge noget hjælp til en aflevering. Jeg har ingen ide om hvorfor det er en afgangsprøve vi skal lave men det skal vi. Jeg er nået til opgave 2.5. Jeg har et link hvor pdf filen er. file:///C:/Users/Mads%20Lægaard%20Larsen/Desktop/Grønland-2015.pdf Opgaven lyder: Hvor mange... -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
Vedr. polygoner HJÆLP
ForumindlægHej SP! Jeg har en enkelt opave i min matematik aflevering. Jeg forstår ikke helt hvordan den skal gribes an. Det drejer sig om den vedhæftede sidste opgave nederst "udfordingen" b): "Beskriv de cirkelbuer, der indgår i tegningen. I din beskrivelse skal du angive størrelsen af rad... -
Ekspotentialfunktioner
ForumindlægJeg sidder her og sveder over en aflevering.. Jeg har lavet nogle personlige bud på nogle resultater på nedenstående opgave, men jeg vil lige se hvordan andre griber det an. Opgaven: Et radioaktivt præparat indeholder 1020 atomer af et radioaktivt stof. Hver dag henfalder af kernerne. ... -
At redegøre for/finde maksimum
ForumindlægEfter al juletiden er min hjerne fuldstændig blank hvad angår matematik, hvilket ikke er fedt når jeg sidder med en matematik aflevering. Min opgave lyder: En funktion f er bestemt ved f(x) = 3 * lnx – x3, x>0. a) Bestem f’(x), gør rede for, at f har et maksimum f'(x) er klare... -
HF efter 1.g?
ForumindlægHej! Jeg gik ud af norsk folkeskole, der svarer til dansk 9. klasse, foråret 07. Derefter har jeg gået i gymnasiet, grundforløbet med naturvidenskabelig studieretning, men skiftede efter jul til klassisk med græsk/latin A. Grunden til at jeg skiftede fra nat. til klassisk var, at jeg simpelthen... -
parallel tangent
ForumindlægHeisa. Jeg har et problem med en opgave til min aflevering. Jeg er simpelthen på bar bund. opgaven lyder: "Bestem ved håndkraft ligningen for den tangent til grafen for funktionen f med forskrift f(x)=x^2+5x+1 der er parallel med linjen med ligning y=x-8." Jeg kan "regne ud" a... -
Hvordan beregner man nøgletal ?
ForumindlægHej. Jeg har aldrig fået lært at beregne nøgletal. Og nu har vi fået en aflevering, som snart skal aflevers, hvor vi skal beregne nogle nøgletal. SÅ nogen der kan hjælpe mig? Jeg har indekstallenen , hvis man skal bruge dem ? År 2002 2003 2004 2005 Vand i m3 47 58 71 64 El i ... -
Elektrisistet
ForumindlægHej studieportalen. Efter en lang juleferie, kan jeg mærke min hjerne er gået lidt på stand-by, og jeg håber I vil hjælpe mig lidt i gang igen, da jeg sidder med en aflevering. I denne øvelse ser vi på strømmen I, som løber i nedenstående kredesløb. a) I løbet af 10 sekunder løber der 2,5... -
Reaktionsligninger - navngivning og tilstandsformer
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende i min kemi aflevering: Gør følgende reaktionsligninger færdige, navngiv og tilføj tilstandsformer for alle stoffer og ioner: S2- + Cl2? --> SO4?2- +Cl- ?(i basisk væske) Mn2+? + PbO2 ?--> MnO4??- ?+ Pb2+? (i sur væske) S2O32-? + Cl2 --> SO?42- + Cl-? ... -
Bestemmelse af stump vinkel i vilkårlig trekant
ForumindlægHej alle! Min klasse og jeg er fuldstændig lost i denne opgave, som vi har for i vores ugentlige aflevering. Vi skal finde en stump vinkel i en vilkårlig trekant. Opgaveformuleringen lyder således: I trekant ABC er |AB|=11.9, |BC|=26.4, vinkel C=23.5 grader og vinkel A er stump. a) Bestem vink...
