Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14401 til 14420 af 17507
-
HJÆLP! trigonometri!!!!
Forumindlæger ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre her... min opgave lyder: Opgave 2 Angiv vinklerne v, u og w idet v E [90grader;180grader]og cosv=-cos55 grader u E [180grader;360grader]og cosu= cos35 grader w E [90grader;180grader] og sinw= sin35 grader Hint: tegn en enhedscirkel og mark... -
Trigonometri!!!
Forumindlæger ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre her... min opgave lyder: Opgave 2 Angiv vinklerne v, u og w idet v E [90grader;180grader]og cosv=-cos55 grader u E [180grader;360grader]og cosu= cos35 grader w E [90grader;180grader] og sinw= sin35 grader Hint: tegn en enhedscirkel og marker hhv ... -
HA almen vs. HD
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet i den situation at jeg ikke fik en Revisortrainee plads, da jeg søgte for sent. Nu er jeg meget i tvivl om jeg skal forsøge at prøve at blive trainee til 2017 eller om jeg skal gå i gang med en HA på CBS. Målet er at blive statsautoriseret revisor i sidste ende. Og he... -
Trigonometri!!!
Forumindlæger ikke helt sikker på hvad jeg skal gøre her... min opgave lyder: Opgave 2 Angiv vinklerne v, u og w idet v E [90grader;180grader]og cosv=-cos55 grader u E [180grader;360grader]og cosu= cos35 grader w E [90grader;180grader] og sinw= sin35 grader Hint: tegn en enhedscirkel og mark... -
simple spg.
ForumindlægSidder med et digt, jeg forsøger mig med at analysere... Har dog bare en del besvær må jeg indrømme. Derfor har jeg brug for lidt hjælp (jeg valgte at arbejde efter analysemodel 2 herinde fra Studieportalen). Hvis ord har en hel linje for sig selv, hvad kan det så betyde? Hvilken effekt har det... -
Konkludering af Virkningsgrad
ForumindlægJeg skal i en raport lave en konkludering af spørgsmålet: "Hvad er virkningsgraden af en elektrisk varmespiral totalt nedsænket i vand?" Hertil har jeg lavet et forsøg og fået resultatet til at være: 13507,37J/ 15400,00J * 100 = 87,71% Men det kan jo ikke bare være en konklusion, så hva... -
psykoanalytisk læsning af Kommandant i Auschwitz
ForumindlægHej :-) Jeg har AT-eksamen på mandag, og er endelig kommet i gang med arbejdet. jeg skal analysere selvbiografien "Kommandant i Auschwitz" ad Rudolf Höss ud fra en psykoanalytisk læsning - er der nogle der har gjort det og har nogle guldkorn? der ud over vil jeg så kobl... -
Fysik på a niveau eller ej?
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og min studieretning er matematik a, fysik b og kemi b. jeg overvejer at hæve fysik til a niveau. det gør jeg af 2 årsager: den ene er at jeg fik 4 i årskarakter hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, og den anden er at jeg ikke er tilfreds med min lærers undervisning (d... -
Dopamin
ForumindlægArgh, biologi opgave! Nogen der kan hjælpe mig? Nogle af hjernens neuroner benytter dopamin som transmitterstof i synapsens impulsoverførsel. Denne impulsoverførsel påvirkes ved indtagelse af kokain. Kokain binder sig til det transportprotein, der sikre genoptagelsen af dopamin gennem den præsyn... -
2004-8-3 skriftlig matematik
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af den sidste del i opgave 7a i følgende link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-SF-MED.pdf?menuid=150560 Mit bud: Jeg har angivet den samlede længde af stien fra A over V til B udtrykt ved x: f(x)= sqrt(800^2+x^2+500^2+(2000-x)^2 Men hv... -
Partialtryk ect.
ForumindlægHåber lige på at kunne få lidt hjælp/hints til denne opgave, da jeg altid bliver frygtelig forvirret når det har noget med partialtryk at gøre: NH4CO2NH2(ammoniumcarbamat) spaltes ved opvarmning i NH3 og CO2. Ved et forsøg indføres ren NH4CO2NH2 i en lukket beholder, og efter henstand ved 40 gra... -
Vandraket - Fysik A
ForumindlægHalløj og godaften! I mit eksamensprojekt på fysik A, har jeg valgt at arbejde med en vandraket. Her vil jeg primært kigge på de teoretiske beregninger kontra de reelle resultater. I denne sammenhæng vil jeg høre, om der er nogen gode forslag til beregninger? Hvilke forsøg skal der foretages og ... -
Kemi-Opgave..Hjælp
Forumindlæghej alle sammen håber der er en der kan hjælpe med nedenstående opgave: Bi2(g)--> 2Bi(g) Ved høj temperatur består vismuthdamp hovedsageligt af Bi2-molekyler og Bi-atomer. Ved et forsøg måltes dissociationsgraden af Bi2-molekyler alfa og trykket som funktion af temperaturen (vist i nedenståen... -
ligevægtskonstant
Forumindlæghej jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af den er lidt svær. Opgaen lyder således: Ved høj temperatur besår vismuthdamp hovedsageligt af Bi2-molekyler og Bi-atomer. Vd et forsøg måltes dissociationsgraden ad Bi2-molekyler s og trykket som funktion af temperaturen, som vist i nedstående tabel... -
Is smeltevarme..
ForumindlægHej Jeg har problemer med udregninger til et forsøg, hvor jeg skal beregne is smeltevarme. Har selv prøvet at regne ud, men det gave et tal der slet slet ikke kan passe med is smeltevarme fra vores data bog som er 334 J/g.. Jeg har fået følgende resultater, jeg skal også bergne den energi der ... -
Lodrette og vandrette tangenter
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik opgave, men er gået fast i et af spørgsmålene. Opgaven lyder: x(t)=t^4+t^2-2 y(t)=t^3-3t Find koordinaterne til de punkter, hvor kurven har vandret eller lodret tangent I mit forsøg på at løse opgaven er jeg kommet frem til følgende: x(t)=t^4+t^2-2 x´(t)=... -
FYSIK EKSAMEN NÆSTE UGE, HJÆLP SÅ DU SØD :)
ForumindlægHej jeg skal op til fysik eksamen næste uge, så jeg er igang med at lave dispositioner til mine emner -vand og dets egenskaber -solen, atomernes opbygning og fotosyntese -fossile brændstoffer og forbrænding -organisk kemi/alkohol -metaller -magnetisme -induktion -syrer, baser og salte... -
Afgøre om et synteseprodukt er rent
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til eksamen og har brug for hjælp til et spørgsmål (Håber på hurtigt svar!). Emnet er medicinalkemi og jeg skal tage udgangspunkt i en rapport, hvor vi har forsøgt at bestemme renhedsgraden af noget fremstillet acetylsalicylsyre. Spørgsmålet lyder: "Hvord... -
Omskrivning af cosinusrelation, hjælp hurtigt
ForumindlægHej. Jeg har a2 = b2 + c2? -2bc *c*cosA ?Jeg vil gerne have isoleret CosA så jeg i stedet for at finde siden a kan finde vinklen A. Jeg har forsøgt og gør sådan her: a2 = b2? + c2? -2bc *c*cosA a2*cosA = b2 + c2? -2bc *c*cosA*cosA a2 *cosA-a2 = b2 + c2 -2bc -a2 cosA = b2 + c2 - 2bc -... -
diverse spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg sidder inde med nogle kemi spørgsmål som jeg håber nogen kunne hjælpe mig med. 1. Hvor i glukoseformen sidder der kun en aldehyd? 2. Hvilke slags katalysator kan man bruge i forsøget: Indgreb i et ligevægtssystem? 3. Ved følgende redoxreaktion hvordan afstemmer jeg så med vand ...
