Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14401 til 14420 af 17400
-
trigonometri.
Forumindlæghej allesammen. vil en eller anden ikke være meget sød at hjælpe mig. jeg har fået en matematik aflevering for til imorgen, men mangler en opgave med trekanter og en opgave med brøker, som jeg ikke kan finde ud af (så jeg er virklig på spanden). spørgsmålet lyder: <b>I Trekant ABC er C ret.... -
Tyske ordsammensætninger
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en aflevering i tysk, og undervejs er jeg stødt på en hel masse sammensatte ord danske ord, som jeg skal oversætte til tysk, og som ikke står i ordbogen jeg bruger. F.eks. "samvittighedsnag", "turneteater", "værnemagt", "sygeseng&quo... -
Fremstilling af tinkompleks
ForumindlægHey alle Jeg sidder fast i en aflevering omkring fremstilling af et tinkompleks. Jeg har titreret 16,3 mL kaliumpermanganat ned i den fremstillede tinopløsning. Jeg har fremstillet 2,95 g tinkompleks. Spørgsmålene lyder: Lav en udbytteberegning Beregn, ud fra titreringsresultaterne, den mo... -
u.lommeregner fuktion graf
ForumindlægJeg står i den uheldige situation, at min lommeregner (TI-89) er gået i stykker og jeg kan først få en ny mandag næste uge. Jeg har en aflevering for omhandlende graf er og fuktioner bla. Kan jeg løse disse et sted på nettet, i hovedet eller andet? Opgaverene lyder f.eks således: 1) Tegn grafen f... -
HJÆLP
ForumindlægHej det er ikke med lektiehjælp at gøre, men jeg håber i kan hjælpe mig jeg ville have hjælp til at kunne blive bedre til at læse,retskrivning osv, fordi siden jeg var lille har min dansk været rigtigt dårligt siden 8 klasse har vi haft afleveringer for osv jeg har altid fået endten 02 eller 4 og... -
Normalfordelings opgave
ForumindlægHej I min aflevering er der en opgave som lyder: En maskine fylder mel i 2-kg poser. Målinger har vist, at poserne er normalfordelt efter nf (2, σ) og at 10% af poserne vejer 1,95 kg. Giv en vurdering af spredningen Opgaven skal løses på et normalfordelingspapir og mit spørgsmål er n... -
Bevis? - Gøre prøve
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til at forstå/komme igennem et bevis. Det skal ikke bruges til aflevering eller lign., så jeg håber i vil hjælpe. y ' = a(x)*y=b(x) y(x)=e-A(x) ∫b(x)*eA(x)dx+c*e-A(x) er løsninger, dette kan jo vises ved at gøre prøve, altså og indsætte mm. Er der nogen der ka... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor jeg mangler denne sidste opgave, problemet er bare, at jeg ikke er helt sikker på hvilken formel/metode jeg skal benytte, er der nogle som kan hjælpe mig? Opgaven lyder: Varmelegemet i elkedelen fra før kan opvarme 1,2 L vand fra 14 °C til kogep... -
Økologisk effekt - Hvad betyder tallet?
ForumindlægHej. Jeg er laver en aflevering, der omhandler økologisk effekt hos melorme. Jeg har udregnet "energitilvækst i individ" og "indtaget energi". Jeg har ved denne formel udregnet den økologiske effekt: Energitilvækst i individ / indtaget energi * 100 og derved har jeg fået tal... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i biologi på A niveau, efter behov (ca. 3-4 gange pr. måned). Jeg går i gymnasiet i 3.g. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor i Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man skal selvfølgelig nok f... -
Parabel
ForumindlægHejsa :) Jeg er gået død i en matematik aflevering som jeg er meget bagud med og håber på noget hjælp, da jeg ingen ide har om hvordan jeg løser følgende opgave opgaven lyder: Grafen for y=-½x2 parallelforskydes således, at den derved fremkomne parabel har toppunkt i P(-1,2). Dennes funk... -
skæring ml linjerne.
ForumindlægHej sidder lige med en aflevering.. og kan ikke huske hvordan jeg finder koordinatsættet til skæringspunktet mellem linjerne fx. l: -x+3y=-7 m:3x+4y=8 -3x + 9y = -21 3x + 4y = 8 adder ligningerne og beregn y = yo indsæt yo i 3x + 4y = 8 3x + 4yo = 8 hvoraf x beregnes (hjælp fra mathon) Kan de... -
Brintatomet
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået disse opgaver for i en aflevering, men aner virkelig ikke hvordan jeg skal starte på dem! :-( a) Udregn de første 6 energiniveauer i Brint vha. Bohrs formel. b) Udregn energien for overgangen E¨2-E1 og hvilken bølgelængde det svarer til. c) Hvad kan d... -
Novelle analyse - psykologi, arghh
ForumindlægHalløj derude. jeg er småt i gang med min dansk aflevering , som hedder "Fedt" og er skrevet af Vibeke Marx. Nogle herinde der ligger inde med en rimelig novelle analyse hvor der muligvis ingår lidt psykologi i . Min lærer har bedt os om at fører nogle psykologiske begreber ind i v... -
Regneforskrift for udviklingen
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering som jeg slet ikke kan finde ud af. Jeg har et skema som viser sammenhængen mellem vandplanter i en sø og tiden der går. Dag (x) 0 2 5 10 15 20 25 30 Antal (y) 10 17 38 140 509 1900 7051 ?? 1) find regneforskriften fir udviklingen. 2... -
Problemer med hældningskoefficienter og skæring på y-akse
ForumindlægHej :) Kunne mildest talt godt bruge lidt hjælp til min matematik aflevering (1.g) - og jeg ville bliver RIGTIG glad, hvis der var nogle der gad redde trådende ud for mig :D Opgaven er følgende: En ret linie går gennem 2 kendte punkter. Beregn linjens hældningskoefficient og skæring på y-aksen... -
Ligning for tangenten til parablen
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en matematik aflevering og har problemer med følgende opgave Bestem en ligning for tangenten til parablen med ligningen y=1/4 x2 i punktet (2,1). Jeg skal vel differentiere funktionen f(x) for at finde f '(x) Når jeg så har gjort det skal beregne f '... -
hurtig spørgsmål! hvad synes i?
ForumindlægHej SP! Jeg vil bare lige spørger jer om noget? jeg fik 7 i prøven, og har kun fået 10, 12 og 7 i mine afleveringer? hvor meget tror I så jeg får til standpunkt karakteren 4??? ER DET FAIR?? jeg snakkede med lærerne og sagde, at han er ikke overbevist.. ??! sådan er det bare, det må jeg leve... -
ret fejlen?!
ForumindlægHej alle sammen. vi har en aflevering for, find fejlene. a) The girls shook their head and leaved the room b) The mother fells torn in her love for her children c) My worst meal ever was one friday night when I was on a fast food restaurant d) They had buyed the Christmas presents for there par... -
Konstruktion af nær fremtid og at være nødt til.
ForumindlægJeg er i gang med en lille spansk aflevering hvor vi skal konstruere nogle sætninger. Vi skal lave en sætning hvor der både indgår nær fremtid og det at være nødt til noget. Jeg ved, at nær fremtid konstrueres ved ir a + infinitiv mens det at være nødt til noget konstrueres ved at bruge tener que...
