Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14601 til 14620 af 19441
-
brydning, diffraktion og henfald? Korte opgaver
ForumindlægHey! Jeg sidder fast i en aflevering som består af 14 opgaver bestående af alle de emner vi har haft. Jeg mangler disse tre opgaver hvor jeg har gjort alt for at prøve at forstå dem: *Find frekvensen af den foton hydrogen emitterer, hvis elektronen henfalder fra 4. til 3. tilstand: Jeg ved at ... -
Koordinatsystem, isolering og chance og sandsynlighed og statistik
ForumindlægJeg har dsv endnu et koordinat system som jeg ikke forstår. Det en linje som starter fra (0,2) og slutter ved (6,8). Så den starter sådan her. (0,2), (1,3), (2,4), (3,5), (4,6), (5,7) og (6,8). Jeg har tre spørgsmål til dette koordinatsystem. Nr.1 Linjens hældning? Nr.2 Skæring med y-akse. Nr.... -
Reduktion af kaliumpermanganat
ForumindlægHallo. Jeg i en opgave til på mandag beregne, hvor mange sulfitioner, der skal til for at reducere en permanganation til en Mn2+ ion, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal gøre. Der står, at jeg skal bruge tre reaktionsskemaer, som jeg har afstemt. De står her: H_2 O+2MnO_4^- (aq)+SO_3^(2-... -
integral og differential opg.
Forumindlægjeg har problemer med disse tre opg, ville være super hvis man kunne få lidt hjælp.!!! opg1 jeg skal beregne det bestemte integrale af f(x) = √(x)-1 med den øverste grænseværdi = 9 og den nederste = 0 opg 2 om funktionen f(x) oplyses det at p(2,2) er et punkt på grafen for ... -
Hjælp
ForumindlægEn jernklods opvarmes og afkøles derefter af luften. Afkølingen kan beskrives ved funktionen: a(t) = 20+880•0,95^t , t ≥ 0 Hvor afkølingen påbegyndes til t = 0 og a(t) er klodsens temperatur, målt i grader, til tiden t. a) Hvilken temperatur blev jernklodsen opvarmet til? b) Til hvilket ... -
Hvad er en analyserende artikel?
ForumindlægHar en stil for i dansk, der lyder: "Skriv en analyserende artikel om Den ghanesiske dørsælger. Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af Den ghanesiske dørsælger, hvor du fokuserer på tekstens humor og de holdninger, som ægteparret repræsenterer. Der skal være mindst tre spr... -
HJÆLP! Forsøg med stråling
ForumindlægHej, vi er tre piger der skal fremlægge vores fællesfaglige naturfagsprøve på tirsdag, men vi mangler desperat et eller flere forsøg, vi kan fremvise. Vores overordnede emne er "Strålings indvirkning på levende organismers levevilkår" og vores problemstilling er "Hvilke helbreds- o... -
Tangenter
ForumindlægHar brug for hjælp, det skal afleveres imorgen til min lærer. Jeg har fået følgende opgave: Funktionen f er givet ved forskriften: f(x)=1/4x^4-1/6x^3-2x^2+1x-2 Funktionen har tre tangenter med hældningen -1. Bestem berøringspunkterne for disse. Jeg har udregnet til at være f´(x)=1x^3-1/... -
Medier og politik
Forumindlæg<b style="mso-bidi-font-weight: normal">”Hver gang, der bliver tændt for et tv-apparat, legitimeres det politiske, økonomiske og moralske grundlag for en eksisterende samfundsorden indirekte.” Udfra ovenstående påstand skal jeg komme med tre argumenter for at påstan... -
Overgange fra et energiniveau til et andet
ForumindlægHej med jer! Jeg er igang med en opgave i mate matik som driller lidt, derfor vil jeg høre om i ikke lige vil hjælpe. Opgaven lyder som følgende: For grundstoffet rubidium (Rb) har grundtilstanden (E1) for et neutralt atom energien -4,177 eV. Nulpunktet for energien er her valgt således... -
Hvilken problemformulering?
ForumindlægHej Alle. Mit emne er Rumkapløbet mellem USA og Sovjetunionen. Jeg skriver i Fysik (A) og Historie (A) med hovedvægt på fysikken. Jeg skal vælge mellem disse tre problemformuleringer.. Hvilken synes i er bedst, og hvorfor? 1. Hvordan de teknologiske opdagelser og den teknologiske udvikling påvirk... -
3 spørgsmål før mateksamen
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til mundtlig mat-eksamen, og tre af spørgsmålene driller: 15. Integralregning Gør rede for begrebet stamfunktion og for de regneregler, der sætter os i stand til at bestemme stamfunktioner til polynomier. Jeg kan godt gøre rede for hvad en stamfunktion er, men hvad skal j... -
Lykke??? - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg er i gang med en samf opgave men kan ikke kommer videre, så jeg tænkte på om der er en venlig sjæl herinde der kunne tænke sig at hjælpe mig spørgsmålet lyder: Opstil tre hypoteser, der forklarer forskellene i, hvad der gør mænd og kvinder lykkelige. Hypoteserne skal op... -
Deffinitions - og værdimængde.
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på B-niveau på mandag - dog er jeg røget i et problem. Et af delspørgsmålene i et af eksamensspørgsmålene er: Kort introducere linær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Herunder forskrift, værdi og defitionsmængde og graf. Jeg har styr på... -
Velfærdsstat
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag, hvor vi i løbet af tre år har haft en elendig undervisning, hvorfor jeg ikke rigtig aner, hvad jeg skal stille op. Jeg har blandt andet et emne der hedder velfærdsstat hvor følgende kernestof indgår: velfærdsprincipper social differintiering (hvad betyder det?... -
Kan man bevise Bernoullis ligning, Reynolds tal og/eller opdrifts- og modstandsformlen?
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP i mat A og fys B snart, og skal aflevere en problemformulering. Jeg har ikke kunne finde nogle matematiske beviser på de tre nævnte formler i overskriften, men jeg har fået at vide fra min mat vejleder at det ville være bedst hvis jeg kunne finde et matematisk bevis på ... -
Partiernes og ideologiernes rolle i dansk politik
ForumindlægHej. Jeg har idag været inde og trække årsprøve emne i samfundsfag, men jeg er er super forvirret. Vi har ikke fået nogen direkte forklaring på hvad vi egentlig skal gøre til prøven, hvilket jeg tror jeg selv ahr fundet nu. Det ejg så har svært ved er hvad de egentlig mener med overskrifet/emnet ... -
fagocytter - ædeceller
ForumindlægHej alle. Jeg håber det går godt med jeres eksamen. Jeg sidder selv til biologi 24 timers og har et lille problem. Fagocytter (ædeceller) kan inddeles i tre undergrupper: -NK celler - Granulocytter - Makrofagner Mit problem er at ved granulocytter. Der står at de indeholder små blærer med hist... -
Eksamens spørgsmål hjælp
ForumindlægHej.... jeg skal til biologi A eksamen i morgen , og har derfor været oppe og trække et spørgsmål som skal besvares, derfor skriver jeg dette spørgsmål. Mit eksamensspørgsmål er: Udnyttelse af mælks indholdsstoffer. her skal der besvares følgende: hvad kan indholdstofferne i mælk bruges til i din... -
Problemstillinger
ForumindlægEr der nogen, der har en idé om, en analyserende og diskuterende ud fra det nedstående? Ved simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive om.??? I skal udarbejde en synopsis, hvor I opstiller og besvarer tre problemstillinger, som tager ud¬gangspunkt i teori og begreber om politik. I redegørelse...
