Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14621 til 14640 af 26896
-
redegøre for en aftagende funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=5-e^x. a) Gør rede for at f er en aftagende funktion. Hvordan gør jeg dette? Jeg prøvede at differentere f(x)=5-e^x, og derefter sætte det lig 0, for at finde ud af hvor funktionen var maks. og minimum ... f'(x)=e^x f'(x)=0 Men det giver bare 0 ... -
HJÆLPPPPP HURTIG
ForumindlægHvorfor er der ebbe og flod to gange i døgnet? -
Vækstmodeller
ForumindlægJeg har to formler: f(x)=20-15*e-0.12x og g(x)=21-15*e-0.12x Jeg skal forklare hvordan de to grafer for funktioner ser ud ift. hinanden. Jeg har tegnet dem i CAS og de ser rimeligt ens ud. Jeg ved dog ikke, hvad de enkelte tal i formlen betyder ift.grafen? Derfor ved jeg heller ikke, om de e... -
ALVORLIG HJÆLP..
ForumindlægHej jeg skal bygge en molekyle, som skal indholde 2 C-atomer. Hvordan kan jeg gøre det når jeg ikke har et molekyle kassesæt? Materialer: - 2 C-ATOMER - 2 H-ATOMER - 2 CI-ATOMER - 6 BINDINGER, BØJELIGE. DET VAR ALT! JEG HÅBER VIRKELIG AT DU KAN HJÆLPE. :/ DET ER TIL IMORGEN!! -
Lineære sammenhænge - Hjælp!
ForumindlægJeg forstår ikke dette spørgsmål: En skål vejer 200 g. En bestemt slags stålkugler vejer 50 g stykket. Et antal stålkugler kommes i skålen. Den samlede vægt af skål og kugler betegnes med m (g) og antallet af kugler betegnes med x. a) Forklar hvorfor sammenhængen mellem x og m er en lineær sa... -
find forskrift
ForumindlægBestem en forskrift for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne P(2,0) og (-3,1),og løs ligningen f(x)=3 hjælp!? evt. sæt tallene ind for mig -
Politisk korrekt?
ForumindlægHvad betyder det? Tak på forhånd og god aften. -
Osmose - graf i excel
ForumindlægHej derude. I forbindelse med osmose forsøg, skal jeg lave en graf af masseændringen som funktion af saltkoncentrationen. Det har jeg gjort, er der nogle der vil tjekke om jeg har gjort det rigtigt? filen er vedhæftet ::) -
Please.. hjælp!
Forumindlæg1. Punkterne A og B befinder sig på ækvator i afstanden 787.5 km. I A ses solen i lodret og samtidig ses solen i B 7.2 grader fra lodret. Hvis jorden regnes som en kugle, hvad er da omkreds og radius? Facit: Omkreds=6267 km, tabelværdi=6.373E6 m 2. Jorden roterer om sin akse på 24 timer. Hvi... -
Rumfang
ForumindlægEn kanonkugle af jern vejer 2,6 kg. Massefylden for jern er 7,86 g/cm^3 Opg 1. Beregn kuglens rumfang: 2,6*1000/7,86=330,79 cm^3 Opg 2. Beregn kuglens radius = ? Opg 3. Beregn vægten af kanonrøret, som er 1,37 meter langt og 5,6 cm tyk, også i jern = ? Hvis jeg kunne få lidt hjælp til opg 2 o... -
Finansiering
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå formlen, vi har haft om det, men har lært det på en anden måde.. Det er der hvor der står a3 og så en streg??? 10%^-1 Jeg ved ikke hvordan dette skal skrives :) Håber nogen ved det. På forhånd tak. -
standardafvigelse
ForumindlægHej. jeg har søgt for at finde ud af, hvordan man finder standardafvigelsen men, jeg kan ikke finde helt ud af det. aner ingen ting er der nogen der kan hjælpe mig ??? og forklar gerne med eksempler. gør det gerne enkelt for mig. Tak på forhånd. -
Ligning i koordinatsystem
ForumindlægTegn i et koordinatsystem linjerne l og m: l: y=1,5x+2 m: y=x+1 please hjælp -
Forkortelse af en uægte brøk
ForumindlægHvordan forkorter jeg brøken 9/2 -
SRP-hjælp!! Social arv
ForumindlægMit trejde punkt i min problemformulering er: Diskuter med udgangspunkt i romanen den sociale arvs betydning for social afvigelse. Forinden dette har jeg analyseret og fortolket romanen Submarino, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal påbegynde næste punkt? Håber I kan hjælpe :) -
Viktors akvarium
ForumindlægGodaften! Opgaven lyder således: Viktor har tømt sit akvarium og gjort det rent. Da Viktor er færdig, har han kun 20 minutter til han skal mødes med en ven. Men han vil fylde akvariet først. Hvor mange minutter har han fra han har fyldt akvariet til han skal mødes med vennen? Følgende oplysnin... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej. I min SRP skriver jeg om det skrå kast, og skal derigennem redegøre for hvad en vektorfunktion er. Men jeg er simpelthen blevet forvirret. Jeg har læst mig frem til at en vektorfunktion kan defineres på følgende måde (vedhæftet fil), men ser bare nogle steder at folk har givet stedvektore... -
omregning fysik
ForumindlægHvordan omregner man fra µW/m2 til db? på forhånd tak for hjælpen -
er: y=ax+b det samme som f(x)=ax+b??
Forumindlæghej er y= ax+ b det samme som f(x)=ax+b ???? tænker ang, ligning for en ret linje? -
Umulig opgave..
ForumindlægHej! Kan ikke finde ud af denne umulige opgave.. Den lyder således: November = 55 Januar = 45 Oktober = 50 April = 35 September = ? Hvad skal jeg? :( På forhånd, tak.
