Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 14641 til 14660 af 119568
-
Matematik hjælp (uforkortelige brøker)
ForumindlægHej! Brøker har aldrig været min stærke side, og nu har jeg fået en afleveringen hvor en af opgaverne lyder følgende: Angiv følgende tal som uforkortelige brøker 1. 3 + 2 7 3 2. 2 + 4 - 19 3 5 15 Osv. Håber en/I har lyst til at hjælpe mig, det ville bety... -
HJÆLP SKAL AFLEVERES OM 2 DAGE MATEMATIK
ForumindlægTo linjer er givet ved funktionerne ??(??) = 2??+ 5 og ??(??) = ??+ 7. a) Bestem linjernes skæringspunkt. -
Matematik lektie rumfang
ForumindlægHej nogen der kan give en forklaring på denne opgave En boldkasse er 0,8m høj og dyb og 1,6m bred indvendigt. Hvor mange bolde med en diameter på 0,38 m kan du placere i kassen? Kan du regne dig frem til hvad rumfabget bliver når du har fyldt kassen med bold? Tak på forhånd -
vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen.
ForumindlægHej Folkens, jeg havde lige et spørgsmål vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen. Er det typisk, de gamle eksamens opgaver man løser til matematik eksamen. Altså er det opgaver fra sidste år man få til eksamen. Matematik c skriftlig 2015 maj, eller der bliver lavet nogen nye opgaver til eksma... -
hvad kalder man differentialligningen y'+ay=b(x)?
ForumindlægHej jeg ved at y'+a(x)y=b(x) kaldes en inhomogen lineær førsteordens differentialligning men hvad kaler man y'+ay=b(x)? -
Finde x-værdi for: f(x) = b*e^kx
ForumindlægHejsa.... Jeg skal finde x-værdien for: f(x) = b*e^kx 10 = 5+15.1 * e^-0,046*x Jeg har forsøgt med: 10 = 5 + 15,1 *e^-0,046/10 Men det gav ikke det rigtige resultat....nogle forslag til hvordan den ellers skal regens?? -
FACIT
ForumindlægHej er der nogen der har adgang "Matematik stx b december 2017 facit" tak på forhond -
Søger uløst opgave sæt
ForumindlægSøger eksamenssæt med alle opgaverne i matematik b stx - helst fra 2008 og frem :) -
Hvor mange point for at bestå?
ForumindlægHej I matematik b stx, skriftlig eksamen, hvor mange point skal man have bare for at bestå eller dumpe? -
fortegnene for koefficienterne a, b, c og d
Forumindlæger der nogle som kan skære dette ud i pap. Jeg er med på, at når a > 0, så er parablen ''glad'', og a < 0 så er den ''sur'' Jeg har også styr på d = d < 0 ingen rod, d = 0 én rod og a > 0 to rødder Jeg har svært ved lige at forstå b og c, sådan med t... -
skal seriøst bruge et sommerkursus til matematik efter 1g!
ForumindlægJeg er doomed... har glemt alt hvad jeg lærte i matematik i starten af 1g efter at jeg slaggede den meget det sidste halve år og dumpede til 1g årsprøven. Problemet her er at jeg har det på høj så jeg skal ha læst det hele op i ferien, men jeg kan ikke finde et sommerkursus til 1g'ere? er der... -
Matematik eksamen - videregivelse af emne til andre?
ForumindlægHej. Jeg står og spekulerer lidt på om man godt må fortælle andre fra klassen hvad man har trukket i matematik eksamen (jeg trak f.eks. andengradspolynomier) når de endnu ikke har været oppe ? Der er én der spørger om vi andre ikke kan sige det så han bedre kan vide hvad han skal forvente, men ... -
mat A
Forumindlæghej hvad er forskellen på mat a på hhx, htx, stx er htx klogere end stx og hhx´er. hvad lære man på de forskellige uddannelser i mat A, -
Hjælp til at gøre rede for a og b i en model.
ForumindlægHej. Jeg kunne godt lige bruge noget hjælp til en opgave: b) I en model for befolkningen i et bestemt område i perioden 1900-1920 angiver B(t) = 3459 1.034t befolkningsstørrelsen til tiden t, hvor t er antal år efter år 1900. Gør ... -
Arg(z) ved negative a/b værdier
ForumindlægHej, Hvordan findes argumentet når a eller b er negative? Kan man så blot regne det ud positivt og sætte minus på resultatet? Vi bruger formlerne cos=a/abs(z) og sin=b/abs(z) Og hvordan finder man to værdier? Vi skal regne det i hovedet, så det er ofte pi/2, pi/3, pi/4 eller andet i den... -
Reeksamen skriftlig matematik A (HTX)
ForumindlægHej Nogle der har været oppe til sygeksamen i skriftligig matematik A, som Ian fortælle lidt om hvordan prøven er? Altså er det det samme type HTX matematik hvor man må bruge maple eller wordmat til løsningen af opg? En anden ting er om i oplever at sygeeksamen er sværer eller lettere ene de ek... -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
Bliver min matematik lærer våd i buksen?
ForumindlægHejsa, jeg har fornyligt skiftet uddannelse og det her er min første matematik aflevering, så tænkte jeg vil gøre noget ekstra ud af den. Mit mål er at lave den så god at min matematik lærer bliver våd i sine herre trusser. Har i nogen rettelser/tilføjelser? Opgave 10 er jeg ret overbevidst om k... -
Hjerte kirurg
ForumindlægHvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;) -
eksamensættet el. besvarelser HF,B, 2010?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde enten eksmans besvarelser el. eksamenssættet HF,B, den. 26. MAJ 2010. er bare lidt urolig og usikker omkring mine egne...................
