Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 14681 til 14700 af 19441
-
Trekant
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har problemer med denne opgave: Figuren viser et tre, som hælder efter en storm. Træet er stabliseret med et 8,5 m langt reb fra punktet A på stammen til punktet B på jorden. Rebet Ab danner en vinkel på 50 grader med jorden. Afstanden fra C til B er 4,0 m. a) bestem længd... -
Optimeringsopgave ved hjælp af lagranges metode og eliminering
ForumindlægHej Sutdieportalen, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? specielt med anden del Ved forsendelse af s °akaldte ruller, alts °a pakker i cylinderform, kræver postvæsenet i Langbortistan, at summen af længden l og tre en halv gange diameteren d højst m °a være 84 cm. Hvad er det ma... -
svær at knække.
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at løse en opgave, som jeg simplethen bliver nødt til På bortdet sød en hare står, for snart vi hen mod påsken går. Hvis ordene i gætte kan, så blir' i harens ejermand.Teknikken den er ganske klar, for prikkerne der giver svar, i resultatet skriver ned, og i den 19. tar... -
Trekant/vektor opgave
ForumindlægHej alle. Nogle der vil hjælpe med nedenstående opgave? Trekant ABC har vinkelspidserne A = (1,1), B=(8,5) og C=(4,13) a) Tegn trekanten i et koordinatsystem og bestem vha vektorer sidelængderne i trekant ABC. (Har vedhæftet min tegnede trekant i Nspire) b) Beregn vha. skalarproduktet ... -
samf opgave
ForumindlægHej med jer.. Vi har fået følgende opgave stillet af vores lærer "Diskuter, hvad der kan forklare vælgeradfærden i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i vedhæftede bilag. Husk der er tale om en synsvinkeldiskussion. " Som nævnt i opgavebeskrivelsen har vi fået... -
opstil en nulhypotese
ForumindlægVed ikke hvordan jeg løser denne opgave, så håber jeg kan få lidt hjælp I Biblioteksstyrelsens undersøgelse af gymnasielevers informationsadfærd på de tre gymnasiale uddannelser stx, hhx og htx har respondenterne blandt andet forholdt sig til følgende udsagn om litteraturlæsning: Jeg læser n... -
Synopsis og den grimme ælling
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg skal lave en synopsis og trods at jeg har lavet tre stykker før, føler jeg brug for hjælp. Jeg får altid at vide at jeg laver dem helt forkert(selvom lærerne selv mener det er ligegyldigt hvordan den skrives) Lærerne trækker altid ned i min karakter pga. min synopse og jeg ... -
Hjæææææælp!
ForumindlægNedenfor er angivet ligningen for en linje og et punkt i planen. Bestem i hvert af de tre tilfælde ligningen for den linje, der går gennem det givne punkt og er ortogonal på den givne linje. a. 2x-3y+4=0 og P (3,1) b. y = -2x+4 og P (-1,2) c. -x = 3y+12 og P (0,-4) En linje går gennem punkte... -
Vektorer i en glidemaskine
ForumindlægHejsa, jeg håber, at I vil hjælpe mig lidt med nogle opgaver - jeg er nemlig helt lost. Billede vedlagt. ----------------------- Punktet A i gen glidemaskine (se fig. 3) er via snorer over letløbende trisser B, C og D forbundet til tre lodder. A, B, C og D ligger i samme plan. Der ses bort fra t... -
2 matematik opgaver for de kloge hoveder!
ForumindlægNedenfor er angivet ligningen for en linje og et punkt i planen. Bestem i hvert af de tre tilfælde ligningen for den linje, der går gennem det givne punkt og er ortogonal på den givne linje. a. 2x-3y+4=0 og P (3,1) b. y = -2x+4 og P (-1,2) c. -x = 3y+12 og P (0,-4) En linje går gennem punkterne... -
Skal afleveres om en time, en venlig sjæl?
ForumindlægNedenfor er angivet ligningen for en linje og et punkt i planen. Bestem i hvert af de tre tilfælde ligningen for den linje, der går gennem det givne punkt og er ortogonal på den givne linje. a. 2x-3y+4=0 og P (3,1) b. y = -2x+4 og P (-1,2) c. -x = 3y+12 og P (0,-4) En linje går gennem punkterne... -
Mat aflevering
Forumindlæg1) Nedenfor er angivet ligningen for en linje og et punkt i planen. Bestem i hvert af de tre tilfælde ligningen for den linje, der går gennem det givne punkt og er ortogonal på den givne linje. a. 2x-3y+4=0 og P (3,1) b. y = -2x+4 og P (-1,2) c. -x = 3y+12 og P (0,-4) 2) En linje går gennem p... -
(Problemspørgsmål) i Matematik.
ForumindlægLæs først dette: I fiskedammen svømmer 54 plastikænder rundt. Hver and har et farvet mærke i bunden. * 7 ænder med gul farve * 9 ænder med hvid farve: * 19 ænder med rød farve * 19 ænder med blå farve: For 15kr. får man lov til at fange tre ænder: Præmietabel 3 gule mræker: Frit valg på alle hy... -
Massefyrringer arbejdsret - Arbejdsforhold?
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgave til min arbejdsretseksamen: Nedenfor er angivet tre forskellige emner inden for fagets pensum. De studerende skal vælge ét af emnerne og selvstændigt identificere en problemstilling inden for emnet. Denne selvvalgte problemstilling skal derefter behandles i et ... -
HISTORIE EKSAMEN - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal til historieeksamen imorgen, og har fået temaet "kolonisering, industri, imperialismen og Rwanda." Jeg har fået udleveret en masse bilag der kan hjælpe mig på vej, men jeg har lidt svært ved at formulere nogle sprøgsmål. Jeg vil gerne fokusere på folkedrabet i Rwanda, og... -
optimering af løbegård
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100526_matematik_B_stx_opgave.ashx Jeg har en opgave der lyder: På figuren ses en rektangulær løbegård til en hund (se link ovenfor: opgave 6). Løbegården skal bygges... -
PLATON STATEN - BOG 7
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at læse op til old eksamen, og vi har arbejdet med bog 7. Jeg skal kunne redegøre for Sol-, linje- og hulelignelsen og Platons ”fagrække” og tanker om uddannelse. Jeg har to spørgsmål jeg håber i kan svare på: 1. Vi er enige om Sol-, linje- og hulelignelse... -
Det gyldne snit - hjælp (-:
ForumindlægHej alle ;-) Jeg har et problem. Jeg har trukket "kunstbilleder" som overemne - derefter har jeg valgt at tage om Frida Kahlos maleri: The bus. 0) Problemet er, at jeg aldrig har lært om det gyldne snit, men jeg ved, at jeg vil blive spurgt om det, hvis jeg ikke selv nævner det. - ... -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
Uddannelse...
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig.. Jeg har netop afsluttet 1.g med studieretningen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi B. Jeg har opgraderet matematik til A og fysik til B, da jeg har en drøm om at blive læge. Men jeg er bange for at jeg ikke får gennemsnittet til at kunne komme ind. Indtil vid...
