Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 14701 til 14720 af 119027
-
Lineære Afbildninger
ForumindlægJeg skal op i lineære afbildninger og har ikke rigtig nogen ide om hvad det er. Kan i sætte mig ind i hvad det går ud på eller henvise mig til et sted det står godt forklaret? -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Hvad kan jeg bruge min uddannelse til
ForumindlægJeg er en kvinde der bliver færdig med hf A niveau her til maj 2010. jeg vil herinde spørge om hvad jeg kan bruge min uddannelse til. -
Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader?
ForumindlægI min formelsamling betegnes en vinkel mellem to vektorer, fx vektor a og vektor b, som værende mellem 0 grader og 180 grader - ikke over. Hvorfor kan en vinkel mellem to vektorer ikke være over 180 grader? -
RENTE RENTE!
ForumindlægHVAD BETYDER DE FORSKELLIGE BETEGNELSER: S? B? Kn? Ko? n? PÅ FORHÅND RIGTIG MANGE GANGE TAK! -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHej alle kloge mennesker :) Jeg sidder og skal bevise Pythagoras' sætning til min eksamen i matematik på B niveau. Jeg har brugt bevis to på denne side: http://www.matematiksider.dk/pythago/pyth.pdf Er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man siger x/b=b/c <=> x=b^2/c ? Der står, &q... -
logaritmeregneregler
Forumindlæghar lavet nogle noter til logaritmeregneregler, som jeg bedst forstår dem. ved godt der er andre måder at skrive dem op på, men dette er nemmest for mig, er bare ikke sikke på om jeg kan bevise dem sådan, jeg tænker på den venstre side af lighedstegnet har vedhæftet dem -
Mængder
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl omkring hvordan denne opgave skal løses. Jeg er ret sikker på at man skal bruge de morgans love. -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Engelsk oversættelse af en sætning
ForumindlægKan man skrive : He can not believe? gerne forslag For can't kan man jo ikke skrive på skrift eller hvordan? Tak på forhånd -
Roger Dean Kiser - The Bully
ForumindlægSidder med en opgave om ovenstående tekst ^ :-) Kunne rigtig godt bruge noget hjælp!! Tænkte om der er nogle der ligger inde med noter, analyser, andet??? Alt hjælp modtages med kyshånd! -
En sætning
ForumindlægSkal oversætte: Dit problem ligger ikke i dit udseende.. Your problem does not lie in your appearance. Er det korrekt? -
Spansk eksamen.. 2.g??
ForumindlægHvad kræves der af én til spansk eksamen på c-niveau?Vil det være en fordel selv at indlede samtalen (min lærer siger, det _ikke_ er nødvendigt) ..og er der andre ting, der er smarte at huske på, hvis man skal score topkarakter? -
Meget vigtigt !!
ForumindlægBevis, at hvis en plan indeholder punktet P0 (x0,y0,z0) og har n= (a b c) som normalvektor, ligger et punkt P(x,y,z) i planen hvis og kun hvis ax+by+cz+d=0 hvor d= -ax0-by0-cz0 ... -
eksponentielle funktioner
Forumindlæghar en eksponentiel funktion for at beskrive baktievækst f(x) = 2*2x der startes med 2 baktier (begyndelsesværdien = b) og det fordobles hvert time 2*21=4 (efter en time) 2*22= 8 (efter en time) jeg har nu 4 punkter (1,4) og (2,8) formellen for at finde a er x2-x1/kvadratrod/y2-y1 så... -
Nogen der ved?(Fransk)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor meget man skal have i gennemsnit hvis man vil læse til fransk på uni. -
Det gamle 13-tal - godt eller skidt?
ForumindlægUha... Hvad synes i om 13-tallet, er det noget uretfærdigt juks eller en karakter som har sit ret et eller andet sted? Jeg er personligt af den opfattelse af at det en karakter der ikke kan bruges til en skid. Om man får 13 eller 11 afhænger, ihvertfald i folkeskolen hvor jeg har gået indtil fo... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Videregående matematik - lære det selv ! - Hvordan ?
ForumindlægHej SP :-) Jeg bliver snart student. Som mange andre, vælger jeg at tage et år fri fra uddannelsessystemet. Det betyder ikke at jeg vil vende ryggen til alt det som bare lugter af "uddannelse"... Jeg tænkte på at læse lidt videregående matematik for mig selv, og i den anledning har...
