Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14921 til 14940 af 135324
-
Alt hjælp søges
ForumindlægHej jeg er stået helt af i min matematik aflevering! Kan virkelig ikke forstå, hvad jeg skal eller hvad jeg skal gøre.. Mange tak for alle svarene på forhånd:)) -
Reducere
ForumindlægHej jeg skal matematik,, og jeg er meget dårlig til Reducere. Er der nogen der fortælle mig hvordan man regner den her stykke ud... 4ab-12bK=------- 8ac-24b -
Pi ændrer sig
ForumindlægDen amerikanske matematiker Dudley Underwood sagde at pi ændrer sig. I år 2030 er pi 3,0. Hvordan skal det forstås? På forhånd tak. -
Ikke homogen lineær rekursion ligning
ForumindlægHej Alle jeg sidder med den opgave og den har drillet mig i lang tid,.Den handler om diskret matematik er der nogle der kan hjælpe lidt. Opgave vedhæftes Tak på forhånden. -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
Eksponentiel Udvikling
ForumindlægHej jeg sidder her med en matematik opgave, som jeg er fuldstændig lost med!! Den hedder: Betragt den eksponentielle udvikling y = 48•1,23x. • Hvor mange procent vokser funktionsværdien når x vokser med 1? • Bestem den procentvise vækst i funktionsværdien når x vokser med 3. Håbe... -
Isolering(kemi)
ForumindlægDette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig.. -
HJÆLP! HURTIGT! Bestem k med rod=-2
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i matematik som lyder: Bestem kk, så -2 er rod i polynomiet p(x)=x^3+kx^2-3x+6...... hjælp søges :S -
hjælp til eksamen om 2 timer
Forumindlæghejlige et sidste spørgsmål inden jeg skal op i mundtligt matematik om to timerhvorfor har linje i 3 dimensioner kun en parameterfremstilling og ikke en ligning?i 2 dimensioner har en linje jo både en parameterfremstilling og en ligning -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
Hurtig Mat hjælp!
ForumindlægHej jeg er i gang emd et matematik opgavesæt. Jeg har dog en del problemer med opg 3 i den vedhæftede fil. Er der nogen der kan hjælpe mig Mange tak på forhånd :) -
Hjææææælp haster!!
ForumindlægHej :) er det nogen her inde, der har lavet (matematik) eksamensopgaverne 2002, 14. maj, 2002-8-1 ??? :D opgave: 1-c,e 3 5 6 7a -
Hjælp..! Bestemt integral
ForumindlægHey. Kloge Matematik Genier :) Har fået en opgave der lyder sådan her : ∫(op 2, ned -3) (1 - x)dx Normalt kan jeg godt finde ud af det, men den her driller :D -
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
Middelværdi og stolpediagram
ForumindlægHejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((: -
Uegentlige integral
ForumindlægHej derude, Jeg har problemer med denne matematik opgave 2, det ville være dejligt, hvis I kunne hjælpe mig. -
Sandsynlighed og stikprøve
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til besvarelse af denne opgave, jeg har forsøgt at løse opgave a, hvilket jeg fik til 5 stikprøver, men jeg er dog ikke sikker på at det er rigtigt. Opgave b ved jeg slet ikke hvordan man løser. Håber i kan hjælpe. population = 40 planter a) bestem antallet af sti... -
Løsning af ligninger
ForumindlægJeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP! -
lektiehjælp søges
Forumindlæghej.. vi er to 3.g´s gymnasieelever, der søger hjælp til matematik på b-niveau.. er der nogen, som er interesseret i at hjælpe ?? vi har i tankerne at mødes en gang om ugen i to timer eller noget deromkring... timeløn gives selvfølgelig... -
HASTERR
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til mundtlig matematik eksame snart, og skal kunne bevise, at en vinkel og dens topvinkel er lige store .. Derudover skal jeg også bevise, at vinkelsummen i en trekant er 180 grader. Men jeg aner ikke hvordan, hjælpp :(
