Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 14981 til 15000 af 18649
-
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
vands massefylde
ForumindlægJeg har læst en del om Arkimedes lov, og vil nu sikrer at jeg har forstået det 100% korrekt. derfor har jeg besluttede mig at løse nogle af de opgaver som man kan finde på nettet. problemet er så det med vands massefylde. på Wikipedia står der at vand ved 3,8 grader har et massefylde på 1,000 er ... -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Ubestemte og bestemte integraler
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på ubestemte og bestemte integraler er, og måske inddrage et eksempel? -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
hjælp en i nød ...
ForumindlægHej Alle! da jeg har været på ferie og ikke har fået denne aflevering har jeg MEGET travlt... tænker på om der er nogle der kan hjælpe mig med disse opgave (vedhæftet) gerne med udregninger, så forstår jeg det bedre ...... håber der er nogle der gider at bruge eet minut eller to på det. På for... -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Kemi . Hjælp det haster.
ForumindlægBeregn hvor meget myresyre (HCOOH) der skal afvejes for at lave 250 mL af en 0,2M myresyreopløsning. Beskriv hvordan man kan lave opløsningen i praksis. -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
Acceleration
ForumindlægHej har denne opgave som jeg ikke kan løse, -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
universet
ForumindlægNogle der kan forklare mig dette: Hvordan kan det være, at planeterne bevæger sig som de gør. Forskellen på en planet og stjerne? Noget med at en stjerne lyse -
Negativ eller positiv tyngdekraft? frit fald
ForumindlægFra en bro 100 m over havets overflade tabes en mobiltelefon. Telefonen vejer 400 gram. a) hvor langt er telefonen faldet efter 2,0 s? b) Hvad er telefonens hastighed efter 1,0 sek a) er lavet, men til b ved jeg ikke om tyngdeaccelreationen skal være minus eller plus, fordi "når objektet ... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
?
ForumindlægHvordan skal man forstå Arkimedes lov? -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
1.g 24-timers forberedelses eksamen
ForumindlægJeg vil bare være sikker på at jeg har forstået mit eksamensspørgsmål korrekt: Energi - Smeltning og fordampning Mundtlig præsentation: Du skal reddegøre for de energiomsætninger, der finder sted når et stof opvarmes. Dette skal være med særlig vægt på smeltning og fordampning. Altså Jeg skal in... -
Vektorregning
ForumindlægJeg håber ikke mit spørgsmål virker dumt, og at det giver mening. Her kommer det ihvertfald. Jeg sidder lige nu og læser på, hvordan man definerer vektorregningen, og jeg kan nogen gange ikke lade være med at tænke på, hvorfor man i matematik altid skal have den geometriske forståelse med, når ma... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle...
