Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15001 til 15020 af 18642
-
Ord, der kan være flere ordklasser
ForumindlægHejj 'Storbritannien har fravalgt kravet om test før afrejse samt isolation ved ankomst' Hvad er 'om' og 'før' i denne kontekst, når det gælder ordklasse? Tænker at 'om' er præp. og 'før' også er præp. Men er usikker Der er endnu en sætning: 'Dog ska... -
"Wie" og hvor udsagnsordet skal stå i sætningen
ForumindlægHej. Skal udsagsnordet stå sidst i sætningen, når der står "wie" (hvordan)? For eksempel: Man bekommt zu wissen, wie es ist eine Freundin während des Krieges zu haben Der Text zeigt, wie man während des Krieges soll in Furcht leben, wenn Familien und Freunden in Gefahr sind. -
Sætninger i 9. klasse
Forumindlæg1. Jeg sendte omgående møbelfirmaet pengene.2. Skabet købte jeg i sidste måned.3. Nu behøver jeg kun sengene.4. Heinze er den bedste fodboldspiller.5. Man kalder Heinze den lille Rummenigge.6. Kampen i går var spændende.7. Klubben gav hver spiller 1000 DM.8. Målemanden gav man 2000 DM.9. Han er o... -
Simpel grammatik
ForumindlægHey, jeg sidder med et lille åndsvagt grammatik problem her... Det er angående brugen af ordet "at" For det første, hvilken slags ord er at? (biord el. lign.) Og for det andet er jeg i tvivl hvorvidt man bruger det når man fx siger "Jeg håber (at) du har haft en god jul... -
2.verdenskrig
ForumindlægJeg sidder med følgende spørgsmål:er der en sammenhæng mellem fredsslutningen efter 1.verdenskrig og afslutningen på 2. verdenskrig?jeg ved ikke lige helt hvordan jeg griber dette an? -
Rettelse af sætning
ForumindlægFølgende danske sætning: En vintermorgen vækker Peiniger drengene og befaler dem at komme ned til søen. Ein Wintermorgen erweckt Peiniger der Jungen und befiehlt, dass ihrer nach das Meer gekommen sollen. Er i tvivl om, hvorledes "ned til" skal oversættes... -
Rettelse af evt. fejl
ForumindlægHer er et udsnit af min aflevering. Det ville være utrolig dejligt hvis i ville hjælpe mig, ved at læse den igennem og kommentere evt. rettelser. Er lidt i tidsnød, så en hurtig besvarelse ville være prisværdig :)\n\nDie Handlung \n\nAm Anfang treffen wir einen leicht betrunkenen Teenager mit N... -
Forskere!!
ForumindlægForskere: ¨Perker" skal ind i varmen starter artiklen med!\n\nJens Normann Jørgensen, professor i dansk ved Københavs Universitet, kalder brugen af ordet "tosprogede"" for det rene pjat. Men hvad skal man så sige?\n"Perkere". I strengt saglig sammenhæng er det den en... -
Analyse af én sætning
ForumindlægOkay, det er helt sikkert et meget dumt spørgsmål det her - men hvordan analyserer man sætningen: "Der var en gang en meget rig mand med tre sønner"??? - "Der var en gang" må vel være adverbialled. - Men hvad så med "en meget rig mand med tre sønner"??? -
engelsk
ForumindlægBenjamin havde nu tilbragt ca. 35år i Kenya .Han var snart 60år og var begyndt at se nærmere på sit liv .Han havde ikke tidligere bekymret sig om sådanne filosofiske ,eller snarere eksistentielle spørgsmål .På mange måder har jeg haft et godt liv .Jeg har ikke været alvorligt syg ,jeg har haft su... -
Hvad er "Genitive case" i dansk og latin?
ForumindlægHej! Kan du forklare i børnesprog denne problemstilling, jeg vil gerne have det lidt uddybet hvad det præcist drejer sig om når man taler om "genitive case". Tak på forhånd!! -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
2 sætninger
ForumindlægHejsa... Nogle der vil hjælpe mig med de to nendestående sætninger - tak;-) Det ville have været en god ide Jeg tør ikke snakke med dig Jeg kan ikke lide dig Hun kan lide at danse I første omgang var det ham ikke helt klart, hvad det drejede sig om -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
HJÆLP!!! Gymnasiet !!!
ForumindlægHej med jer :) Her efter niende klasse, skal jeg stare på gymnasiet, og skal tiil at have begynder-spansk på A-niveau. Men det ville altså være utrolig dejligt, hvis jeg ligesom havde en god start på spproget, så jeg ligesom ikke begynder uden nogen form for erfaring. Jeg ved seriøst indet om det... -
Kongruens (Lassen)
ForumindlægHeey. Hvordan skal 'lassen' bøjes med 'uns' som subjekt? Evt. "(lassen) uns doch mal in Ruhe..." På forhånd tak. -
Vil i rette?
ForumindlægHej er der ikke en der vil være så venlig at rætte denne korte tekst jeg har skrevet. Jeg skal bruge den til eksamen og vil gerne være sikker på den er rigtig. "BMW sind geründet in das Jahre 1922, die zwei Firma (Bayerische Flugzeugwerke und Rapp motorenwerke) Haben beide Motors für Flugze... -
Oversættelse
ForumindlægHej.. Håber der er nogle, der kan rette min oversættelse. Der Text handelt von Markus Mehring, der ungefähr 34 Jahre alt ist. Er lebt in einer Zweizimmerwohnung mit Balkon. Im Gegensatz zu seinem Nachbarn hat er nicht Fernsehen, aber braucht die Freizeit auf Abenteuerromane. Er arbeitet in einem ...
