Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15201 til 15220 af 23877
-
Eksamensprojekt på HF
ForumindlægKære alle, Jeg skal skrive eksamensprojekt på HF og jeg ved slet ikke hvilket emne eller fag det skal være. Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har tænkt over samfundsfag og historie,men hvilket emne skal det være? Jeg ser frem til at høre fra jer snarest muligt. Tak på forhånd. -
Folkeeventyr spørgsmål.
ForumindlægJeg skal skrive om et eventyr. Eventyret slutter med, ”… hvis de ikke er døde, så lever de endnu”. Hvad kan man sige om denne slutning? Samt hvad hedder det når et dyr kan snakkes i et eventyr, hedder det ikke noget bestemt? Tak på forhånd :) -
Litteratur inden for postmodernisme (SRP Engelsk-Mediefag).
ForumindlægHej SP. Som I nok ved, er SRP lige om hjø;rnet. Jeg har valgt at lade postmodernismen blive mit område. Jeg havde i tankerne at bruge filmatiseringen af American Psycho som litteratur inden for Mediefag. Mit spørgsmål bliver derfor, hvorledes det ville v&... -
Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres
ForumindlægHej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ... -
Entydighed
ForumindlægVis at ax=b har én løsning. a,b tilhører R hvor a er forskellig fra 0. -
differentialregning og optimering
ForumindlægHej alle (: Jeg har brug for hjælp til to opgaver. 1) Jeg skal benytte differentialregning til at argumentere for en grafs forløb (som jeg har) og funktionen ser sådan ud: 1/4x^4-x^3+3/4 . jeg kan godt finde ud af at differentiere men ikke bruge det til at argumentere for grafen.. Kan i hjælpe mi... -
Forståelse af Gibbs-energi
ForumindlægHar lige nogle forståelsesmæssige spm. ang. Gibbs-energi.: 1) Er det ikke forkert at kalde det en energi, da det mere er som entropi? Entropi kan man vel heller ikke kalde for en slags energi? 2) Så vidt jeg har forstået det, er Gibbs-energi nærmest entropitilvæksten i system OG omgivelser. Derf... -
Hvad skal jeg gøre bedre for at få 4??
ForumindlægHej, jeg plejer at få 02 i mine tyske afleveringer, og det vil jeg gerne snart lave om på... Jeg har her en aflevering til i morgen som jeg gerne vil have rettet af en rar person som måske kunne gætte på en karakter.. Jeg har tysk på A niveau og jeg stinker til det. Vil egentlig gerne blive b... -
American psycho
ForumindlægHej :) jeg skal til at skrive SRP om American psycho i fagene engelsk og psykologi. Mit spørgsmål er om der er nogle der har kommentar til forfatterens valg af hovedpersonens efternavn Bateman?? hvorfor dette efternavn? Håber i kan hjælpe :) -
Filosofi! Hvad lærer man?
ForumindlægEr der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :) -
Kommafejl?
ForumindlægHej Jeg har skrevet en problemformulering, som handler om multiresistente bakterier Jeg har prøvet selv at sætte kommaer som jeg tror er rigtigt. Spørgsmålet lyder på "Hvilke steder mangler jeg at sætte kommaer?". Problemformuleringen: I en tid, hvor vi som mennesker bliver ramt af ... -
Dansk/historie opgave i 2.g -EMNE?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre skrive opgave i 2.g i fagene dansk og historie. Jeg kan vælge at skrive enten kun i dansk, kun i historie eller i begge. Første spørgsmål... Hvad synes i, nogen med erfaring, skal jeg vælge et fag, eller lave en hybridopgave? Andet spørgsmål... Er der ikke nog... -
rækkefølgen af baserne i vores DNA? hurtigt ;S
Forumindlæghvilke metode man bruger til at bestemme rækkefølgen af baserne i vores DNA. ??? hvad hedder den metoden ???? 1000 tak for hjælpen -
Engelsk Aflevering.
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder med følgende engelsk aflevering som jeg mangler lidt hjælp til liige at få rettet igennem. Jeg håber nogen af jer derude vil kigge den igennem. Character sketch I have chosen to compare the young girl from “Champagne Flight” and Tommy from “The Death of Tommy Grimes... -
IQ-TEST eller de 7 intelligenser.
Forumindlægjeg vil lige hører.. Hvad tror I mest på.. IQ-TEST eller de 7 intelligenser som Howard Gardner har opfundet.?? -
Afsnit om metode i SRP?
ForumindlægSkal der indgå et afsnit om metode i SRP? -
Er det korrekt?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der har mulighed for at rette dette? Nach Hitlers Machtübernahmen am 30. Januar 1933 begannen die Nazis um alle Bereiche des Lebens zu kontrollieren. Alle sollten die Politischen und die ideologischen Ziele anzupassen, wie die NSDAP gesetzt hatten. Die Mannigfaltigk... -
Problemformulering i opgaven?
ForumindlægJeg tænkte på når man har fået problemformuleringen udleveret af sin vejleder, så skal man vel kun bruge det stykke papir med problemformuleringen, som ens vejleder har givet en ikk? Man skal ikke selv til at lave en version af den som er med i opgaven? -
Liberal Alliance i Folketinget?
ForumindlægTror I, at Liberal Alliance kommer i Folketinget efter næste valg? -
HASTER- Apollinske/dionysiske livsform
ForumindlægHeeej alle sammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvilken betydning havde begreberne Apolloniske og dionysiske i antikken. og hvilke livsformer repræsenterede de i antikken? Håber at I vil svare tilbage.. Tak på forhånd.
