Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15221 til 15240 af 29671
-
X – Faktor(have talent, være noget...)
ForumindlægHej Jeg er igang med et projekt hvori vi skal beskrive; - Hvordan og hvorfor ændrer folk sig når de promoverer sig selv. Dog synes jeg mangler noget mere, så det ville være dejligt hvis i kunne komme med nogle nye ideer. Alle vil promover sig selv i en hvis omfang, det viser en undersøgelse fra... -
24 timers forb... i hvilket fag?
ForumindlægI hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse? -
AT kvindefrigørelse
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet om kvindefrigørelsen i AT Det kunne være en stor hjælp Tak på forhånd :-) -
To uddannelser på samme tid
ForumindlægKan man godt læse på VUC og sammentidig være igang med en anden udannelse som fx bioanalytiker? Man kan nemlig godt tage fag over nettet på vuc (altså netundervisning) men kan man godt gøre det sammentidig med at man er igang med en anden uddannelse? -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Datalogi - AAU/KU
ForumindlægHej glade mennesker! Jeg bliver snart student og derfor går jeg og overvejer, hvad jeg vil læse efter et sabbatår. Jeg må virkelig indrømme, at det er svært med alle de muligheder(selvom gennemsnittet ikke siger 10 ;) ). Jeg har dog efterhånden fundet ud af, at it kunne være interessant, da det... -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI?? -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk.... -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
NOGEN DER HAR LIDT TID ??
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
Loginproblemer
ForumindlægJeg er oprettet som bruger af studieportalen, men hver gang jeg forsøger at logge på med KORREKT email og KORREKT kode, siger den ugyldig eller forkert email eller kode Med venlig hilsen Karen-Marie Petersen -
Kierkegaard og Freud
ForumindlægHej Jeg har skrevet AT synopsis om angst og har derfor tænkt mig, at komme ind på Kierkegaards teori om angst og Freuds psykoanalyse i min fremlæggelse. Jeg har bare ingen idé om, hvilke metoder de har benyttet - hvordan har de skaffetderes viden? Og på baggrund af disse metoder, er de så trovær... -
Kvantitativ og kvalitativ - vigtigt :))
ForumindlægHej, jeg står og bøvler lidt med de ord; Kvantitativ og kvalitativ... Jeg har med den humanistiske samt naturvidenskabelige metode at gøre.. Kan det passe, at man fx i den humanistiske metode anvender en kvalitativ empiri, hvis man har med argumentationsanalyse at gøre? Det er således, at ma... -
Hjælp, forstår det ikke
ForumindlægHej folkens. Har lidt svært ved at forstå nogle begreber i NV, og jeg skal forklarer dem. Begreber: At arbejde deduktivt at arbejde induktivt Kvalitativ metode/modeller Kvantitativ metode/modeller Feltarbejde Dobbeltbestemmelse Fejlkild... -
De sortes had til de hvide i dag efter slaveri tiden og omvendt
ForumindlægHej Vi har et projekt hvor overemnet er modsætninger, og jeg har valgt slaver og ejere. Jeg ville spørge om: Hvorfor var der behov for slaver? Hvilken konsekvenser havde det for landet hvor slaverne kom fra? Hvordan har hvide det med de sorte i dag, hvorfor? Er afrika stadig et lavere land ... -
Konkurrenceevne
ForumindlægHej, Jeg skal lave en model med 5 faktorer og faglige begrundelser, der påvirker en virksomheds konkurrenceevne Indtil videre har jeg Løn og Kapital Jeg kan ikke komme i tanke om flere, og har brug for lidt hjælp. På forhånd tak :-) -
HJÆLP!!!! musikeksamen på c-niveau!! sonateform af mozart
ForumindlægVi er tre gymnasieelever, som står og skal til musikeksamen til sommer. Vi skal allerede aflevere vores synopsis d. 10. maj, og derfor er vi mega desperate efter hjælp!!!!!! Vi har valgt, at vi skal analysere en sonate af mozart, så vi kan benytte sonateformen til at analysere. Ingen af os kende... -
2.g om igen?
ForumindlægJeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). He... -
mellemkrigstiden?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min dansk/historie opgave her i 2.g. Jeg har valgt at skrive tværfagligt i mellemkrigstiden. Noter i mellemkrigstiden vi fik udleveret: (økonomisk krise - arbejdsløshed - socialrealisme; politisk radikalisering - retorisk analyse af politisk materiale - fx tal... -
Mangler sporg fag?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil læse International virksomhedskommunikation http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng Men da der er kommet nye regler omkring optagelse så skal man pludselig have følgende: "Derudover skal du have A-niveau i det andet spr...
