Søgning på: sso historie. Resultater: 15221 til 15240 af 17233
-
Studietur
ForumindlægJa, så nærmer tiden sig, hvor vi skal på studietur, men hvorhen? Jeg har fået til opgave at planlægge vores tur her i 2.g, som allerede er i uge 40. Derfor søger jeg gode ideer. For med mindre end to måneder til afgang, et budget på max 3100 kr. pr. næse inc. ALT og klassens ønske om ikke at komm... -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
jeres endelige snit
ForumindlægHvad blev jeres endelige snit så? og er i tilfredse/utilfredse samt hvad skal i bruge det til?Personligt fik jeg et snit på 10,0 hvilket er rimelig tilfredsstillende. Efter sommerferien har jeg tænkt mig at læse jura :-) -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
Essay
ForumindlægDet første gang jeg skal skrive essay, og jeg ANER ikke hvordan hulan jeg skal starte eller gøre. Jeg skal skrive om "Langs stranden" og jeg har tænkt på, som erindring, at jeg har jo lige været på Bali her for to måneder siden, og der gik jeg langs stranden, om man eventuelt kunne ... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
Moske
ForumindlægHvorfor må vi ikke bygge en moske i danmark? Det er ikke fair! -
hvad er budskabet i bogen "jeppe på bjerget" ?
Forumindlæg -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener... -
Jehovas vidner - hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med projektopgave om Jehovas vidner og håber på, at nogle af jer kan svare på et spørgsmål. Hvis fx. en mor, far og søn bliver Jehovas vidner, men den sidste søn ikke vil og er under 18 år - er det så helt i orden eller "sker" der noget? Håber I fors... -
Resume?
ForumindlægDette er en tekst, som jeg skal skrive om til et resume.. Nogle der vil hjælpe mig. det skal være et resume? Glæden var stor, da 18-årige Rasmus Lund i sidste øjeblik fik en afbudsrejse, så han kunne tage med sin familie til den nu verdenskendte egyptiske badeby Sharm el Sheik. Lørdag nat vågnede... -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Om at slette mails
ForumindlægHej Jeg har nogle oldgamle mails fra 17-hvidkål, hvordan får jeg slettet dem? De, der har sendt mig dem, må nærmest være blevet bedsteforældre nu. -
Ånden i glasset.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har erfaringer med "spillet" ånden i glasset? Vi snakkede om det i klassen i dag. Nogen, der har oplevet noget eller ved, hvordan man "spiller" det? -
hvordan bliver man advokat?
ForumindlægHej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ? -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ? -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da...
