Søgning på: amish folket. Resultater: 15281 til 15300 af 19974
-
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Odysseen 8. sang - perspektivering?
ForumindlægHej alle.. Skal op i old i morgen, og har en del problemer med odyseens 8. sang. vers 1-103 og 261-586 er opgivet. Har styr på selve handlingen, men kan slet ikke finde noget relevant at tage fat i. F.x hybris/nemesis osv.. Håber der er nogen der kan hjælpe? -
HJÆLP!: hulebilledet
Forumindlæghej sidder og mangler gode noter til hulebilledet, hvis har nogen må gerne sige til, eller hvis i kender til nogle noter som ligger på siden må i da gerne lige smide et link. tak på forhånd. -
ich habe ein? problem :)
Forumindlægsidder fast i endnu en sætning jeg ikke kan få oversat fra tysk til dansk!! sætningen ser således ud Vater, das erste Reis, das Euch auf Eurem Heimweg an den Hut stösst, das brecht für mich ab. jeg har oversat den således: Far, den første rejse, der Jer på Jeres hjemvej støder på sukkertoppen, ... -
SRP i Samfundsfag og Engelsk
ForumindlægHej dudes og dudeinder! - Jeg skal til at skrive SRP i Samfundsfag og Engelsk, men er i tvivl om, hvilket emne jeg vil skrive om. Jeg håber nogle af jer har nogle foreslåg, gerne noget der er aktuelt! :) Alle foreslag vil blive taget op til overvejelse! På forhånd mange tak for ... -
Vækstmodeller
ForumindlægSå skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her? -
Pænere stemme?
ForumindlægHehe, jeg sad lige og tænke på noget. Hvilket godt kunne lyde sjovt. Men altså, har I nogle råd til at gøre sin stemme pænere? Og forskellige former for øvelser osv.? - Og ja jeg er sanger, og synes ikke så meget om min stemme. Desværre :P desuden "skælver" jeg også når jeg synger (lid... -
Eksistentialisme
ForumindlægHvad ville man kunne perspektivere til, hvis man kom op i eksistentialisme? gerne en religion eller en anden filosofi.. -
SRP - Hooliganisme (Samfundsfag & Engelsk)
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har, som mange andre, lige fået udlveret min problemformulering til SRP. Som det fremgår i overskriften er mit område Hooliganisme og jeg skriver i fagene, Samfundsfag og Engelsk. Min opgaveformulering lyder således: - Undersøg - på baggrund af sociologiske teorier om det senm... -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej! Jeg sad lige og kiggede dansknoterne igennem, og kom til at gruble lidt over hvad det egentlige budskab er i Erasmus Montanus? At hovmod står for fald? Og i så fald - hvordan kan det sættes i perspektiv til samtiden, altså oplysningstiden? På forhånd tak -
Odysseen 10. sang
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde noget til 10. sang? -
Islam/Kristendom fjender?:s
ForumindlægHej alle sammen. Kristendommen og islam er to meget udbredte religioner i danmark og verden for den sags skyld, hvad er der så forskelligt mellem de to religioner... Vi tror alle på den samme GUD men hvidt forskellige profeter?!... jeg oplever at kristne nedser på muslimerne og også omvendt for ... -
Venstrefløjen og Højrefløjen!
Forumindlæghvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist? -
æneiden.
Forumindlæghey.. jeg har læst æneiden, mn jeg er ikke sikker på at jg forstår problemet i historien. tænkte på om nogen gider at give en referat af historien? -
Høj vækst.
ForumindlægHvordan kan vi forbedre vores samfund? Hvad mangler vi. Det går forrygende godt for vores økonomi. Men hvad mangler vi at forbedre. Der vil være flere ældre i fremtiden. Det er en byrde for samfundet. Kan i komme med flere problemer? Mvh. Camilla -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Videregående uddannelse, er det lykken?
ForumindlægLangt de fleste har vel prøvet det på et tidspunkt i ens skoletid. Man er skoletræt og vil bare have det overstået og videre til en videregående uddannelse, for der er det noget man interesserer sig for og derfor bliver det meget sjovere at gå der. Men når det så ENDELIG sker, er det så rent fakt... -
sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej:) Jeg sidder her og skal op til mundtlig matematik i morgen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare (eller henvise til enforklaring) om sinus- og cosinusrelationerne. Jeg er ikke specielt skarp når det gælder til matematik, så helst ikke for mange psykopat-fagudtryk og sådan noget,... -
HAR EKSTREM BRUG FOR HJÆLP TIL MATEMATIK !!!!!
ForumindlægHej allesammen JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP! JEG KAN SIMPELT HEN IKKE FINDE UD AF AT LØSE DEM HER! Opgave 0 ) a) 2.8 A3 = b * a22 b) F 2 = 4t *s c) S3 + 9s = 0 d) x* (z2 + 6) – 5z2 =30 Opgave 1) Løs ved hjælp af et cas prgram hvert af følgende ligningssystemer...
