Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 15281 til 15300 af 40404
-
nogen som kan finde min fejl
Forumindlæghej har lavet denne oversæt opgave er der nogen som kan finde et par fejl i mit arbejde -
Forfatningsret, anyone?
ForumindlægHejsa! Er til reeksamen i forfatningsret på 1 år ved KU i morgen og står lidt lort i det. Der er tale om en to døgns hjemmeeksamen. Har været selvstuderende her på det første år og har desværre ikke sat mig godt nok ind i faget og stoffet. Af samme årsag er jeg heller ikke i noget netværk af med... -
Henførende pronomener
ForumindlægHej SP er der nogle, som kan forklare mig hvordan man oversætter denne sætning? især med henblik på at oversætte det henførende pronomen. Hvordan finder man ud af om som skal være der, die eller die? i 1812 kom den første udgave af brødrene Grimms eventyrsamling, som alle børn og voksne kender.... -
Wer eller wen
ForumindlægHej, Jeg står og skal lave en aflevering, hvor man skal oversætte nogle danske sætninger til tysk, som alle starter med hvem i forskellige sammenhænge, men jeg har nogle problemer med hvornår man skal bruge wen og hvornår man skal bruge wer. Nogle der kan hjælpe mig og eventuelt kan nogle regler? -
Akksativ el. Dativ
ForumindlægSabine går i 9. klasse. Hvis jeg skal oversætte den på tysk, hedder det så: Sabine geht in die 9. Klasse eller Sabine geht in der 9. Klasse? Styrer "in" dativ eller akkusativ i den sætning? -
Hjælp til differentialregning optimering/monotoniforhold
ForumindlægHej :-) Er der nogle derude, som kan hjælpe mig igang (fra start til slut) med disse to opgaver? Jeg sidder nemlig lidt fast, da jeg blander det hele sammen, så jeg håber at nogle har tid og lyst til at hjælpe med hvordan jeg løser disse! Opgaverne lyder som følge: Opgave 5: En funktion... -
tage det sure med det søde
Forumindlæghvordan ville i oversætte det? -
hvordan siger man "Han vågnede ikke op"
ForumindlægHvordan oversætter man det? -
Amerikanerne bliver federe og federe. En ny stor undersøgelse viser, at mindst 86 procent af alle voksne amerikanere vil være overvægtige eller fede inden år...
Forumindlæghjælp den skal oversættes -
Perfektum eller futurum
ForumindlægHej, jeg har følgende sætning, som jeg ikke ved skal stå i perfektum eller futurum: Carola wird fangen von DDR-soldaten (futurum) eller Carola wird gefangen von DDR-soldaten (perfektum) På dansk skal sætningen lyde "Carola bliver fanget af DDR-soldater". -
Rettelse af brev
ForumindlægEr der nogen der vil være søde at rette et tysk brev, som jeg har skrevet? For så skriver jeg den lige ind her.- På forhånd tak. -
Hjælp til grammatiske fejl
ForumindlægHej alle! Jeg ville høre om der var en der ville bruge 10 min på at kigge nedestående igennem, og dermed hjælpe mig med mine grammatiske fejl? Den danske version: Politiet arbejede sammen med avisen. Beizmenne fortalte reporteren fra avisen alt om den unge kvinde, og hvad Tötges, reporteren, ikk... -
en lille sætning
ForumindlægJeg har en lille sætning, som jeg har lidt problemer medDansk:Når man er 16 år gammel, burde man altså kunne smøre et stykke brød.Tysk:Wenn man 16 Jahre alt ist, sollte man eigentlich Brötchen können zu schmierenSynes det lyder af helveds til.. men kan bare ikk se hvordan den skal lyde..:SPå forh... -
Modulær artimetik
ForumindlægJeg skal løse opgaven: Hvad er klokken 10.000 timer efter kl. 16? Jeg gør sådan her: Hvilken dag der er tale om er ligegyldigt, så det er kun resten, som er interessant. Der må altså være en rest på 16, og derfor må klokken så være 08.00, men jeg får at vide, at svaret er kl. 00.00 ell... -
hjælp fortolkning vedr. 2. verdenskrig
Forumindlægjeg har læst en novelle på tysk.. Den er gangske vis meget kort, og har en del problemer med fortolkningen, da jeg historisk set ikke er dærlig klog. historien i korte træk:det handler om en mand som er træt af at bo i tyskland fordi det er kedeligt. så flytter han til norge.. I en cafe møder han... -
bestem a
Forumindlægnår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dyben. lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x)=100*ax, hvor x er dyben, målt i meter under søens overflade. for en bestemt ren og klar sø er lysintensiteten 16 i 5,0 meters dybde. hvordan skal jeg bestemme a nogen der kan hjælpe -
Ligning..
ForumindlægHej alle :) Jeg har en ligning der lyder: 16 = 4,695 * 1,063^x - Hvordan er det så man regner x ud? Jeg kan simpelthen ikke huske det!.. Håber der er nogen der kan hjælpe ;) -
Odds
ForumindlægHvorfor må Dem under 16 ikke Odds? -
Hvilken formel kan jeg bruge til den her??
ForumindlægHej og glæderlig Vinterferie til jer alle;) Mit spørgesmål er det som er nedstående, jeg er dov lidt forviret, fordi jeg ved ik hvor jeg skal putte de rigtige tal ind? Altså formlen f(x) = 100• ax, er jo opgivet, og lys intensitetn er 16 som er X ?? 5,0m er jo det lille x eller hvad?... -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse"
