Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15361 til 15380 af 20689
-
metode og analyse
ForumindlægHmm.. Mit spørgsmål er egentlig kort: Må afsnittet "metode/historisk perspektivering" laves som en del analysen? Men det lyder nok forvirrende, så jeg prøver lige at uddybe: Jeg skriver om kvindens seksuelle frigørelse, i fagene dansk og biologi. Jeg forestiller mig en indledning d... -
Yoghurt!
ForumindlægHejsa Jeg er ved at lave et projekt i proces og levnedsmiddel, så tænkte jeg ville smide den her under biologi. Jeg har fremstillet yoghurt ud fra letmælk og A38, men nu mangler jeg nogle informationer til min rapport. Noget af det som jeg mangler svar på er: -Hvad er det tilladte antal af ba... -
Løsning af tredjegradsligning med komplekse koefficienter
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket og arbejder på mit studieretningsprojekt og er igang med at løse en tredjegradsligning, og jeg kan bare ikke finde ud af det. Jeg har benyttet mig af følgende til at regne tredjegradsligningen ud: http://peecee.dk/index.php/upload/view/17530 ... men jeg er gået i st... -
IT OPGAVE PROGRAMMERING! :(
ForumindlægHej alle derude.. Jeg sidder her og er i gang med en afleveringsopgave indenfor IT, hvilket indebærer klassediagrammer, kommunikations- eller kollaborations diagrammer og aktivitetsdiagrammer. Denne opgave skal udføres på programmet "netbeans" og "argo UML". Jeg står v... -
Forklaringer på bindinger i fx ecamsule
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og laver et tværfagligt projekt. Jeg prøver at svare på spørgsmålet "hvordan beskytter solcreme". Jeg har skrevet det grundlæggende om den hvide farve og der er kemiske stoffer i. Jeg skal dog fylde 10 min ud i form af en fremlæggelse med et forsøg om UV-perler... -
forvirret - måske socialrådgiver?
ForumindlægJeg har altid haft en interesse i at arbejde med mennesker og i min søgen efter at finde den rigtige uddannelse, er jeg havnet i noget af en mess. Jeg har to uafsluttede uddannelser i min baggage og jeg overvejer nu at søge ind på socialrådgiver uddannelsen til sommer, men vil være 100 procent si... -
Hvornår skal man klage over SRP karakter?
ForumindlægHej, Vil gerne høre hvornår i ville anbefale at klage over ens SRP karakter, syntes jeg har gjordt meget ud af mit projekt og er en smule skuffet over reslutatet... Det ville være dejligt at høre hvad nogle af jer ville vurdere den til <3 Opgaveformuleringen (som er udarbejdet af vejlederne... -
Bag ud i MatA-pensum - hvad er jeres bud på, hvad jeg kan gøre?
ForumindlægHej SP Jeg står i den hæslige situation, at jeg er meget bag ud i pensummet i matematik på A-niveau. Det er det eneste fag, hvor jeg virkelig ikke er med. Siden 2.G har jeg haft lærere, jeg ikke kunne få kontakt til og hjælp af, hvilket har påvirket min karakter og interesse for faget. Jeg står ... -
Regn i de varmeste måneder hvorfor?
ForumindlægHej! Jeg har et projekt om klimabælter. Jeg har om Asien som er i et subtropisk klima - jeg har valgt at vise en hydrotermfigur for Beijing i Kina. Der står således at det regner mest i de varmeste måneder. Min lærer ville blive rigtig glad, hvis jeg forklar hvorfor det er sådan, men jeg kan... -
Bestemmelse, indhold af stivelse
ForumindlægJeg sidder med min gruppe om et eksamensprojket i PLS Miljøteknik, hvor vi beskæftiger os med blandt andet bioplast lavet af kartoffelstivelse. For at hæve niveauet en smule og analysere på det vi laver, ønsker vi f.eks. at bestemme indholdet af stivelse i den anvendte kartoffelstivelse. Til dett... -
At gøre prøve med schrödingers ligning
ForumindlægJeg er midt i mit SRP projekt omkring kvantemekanikken, med fokus på schrödingers ligning. Jeg har bevist at schrödingerligningen er en 2.ordens differentialligning og derfor også løst en 2.ordens differentialligning og fundet den fuldstændige løsning f=c1*cos(kx) + c2*sin(kx). Idet schröding... -
ligning for cirkel
ForumindlægHej jeg sidder og laver matematik projekt og kan ikke komme videre med dette spørgsmål: vedlhæftede figur viser en tegning af en bro, placeret i et koordinatsystem, x-aksen følger terrænet i bunden af sænkningen. Broen er symmetrisk omkring y-aksen. Buen ATB er en parabel med toppunkt T = (0,25)... -
Projektopgaven i 8. klasse..
Forumindlæg8. & 9. klasse på min skole laver projekt, og overemnet er "Klima". Min gruppe på tre piger, har så valgt at lave om tankergangen bag materialisme, grådighed, ulighed, reklamer osv. Vi har lavet en problemstilling der bla. indeholder følgene spørgsmål: - Hvorfor lader vi os påvirk... -
to ordsprog/vise ord
ForumindlægJeg skulle udvælge nogle vise ord/ordsprog eller lignende til et projekt vi er igang med i spansk. Jeg har valgt følgende og har forsøgt at oversætte dem fra dansk til spansk. (: Kan min oversættelse passe? 1) Veje, som ikke starter i hjertet ender blindt= Caminos, eso no empieza yo usted fine... -
Kilder til KGB's rolle i den kolde krig
ForumindlægHej, jeg er igang med et projekt omkring KGB og deres rolle i den kolde krig. - Jeg ville gerne spørge om der er nogle gode hjemmesider til dette. Ps. Jeg ville gerne have besvaret nogle spørgsmål, lyder således: Hvad var KGB's arbejde udenfor Rusland? Hvorfor deporterede KGB politiske mod... -
IDÉER TIL FREMLÆGGELSE!!!!
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har lige lavet vore 9. kl. projekts produkt - nemlig denne her hjemmeside - http://web-side.dk/Websites/My21/ . Vores hovedemne er "Det 21. århundrede", og vores undermne er medier. Vi skal fremlægge i næste uge, og vi er 100% enige om at det ikke skal være... -
Hvorfor skal der indtages mest kulhydrat?
ForumindlægVi har et projekt i denne uge på gymnasiet om folkesundhed, og vores gruppe har valgt kun at koncentrere sig om spiseforstyrrelser. Vi har haft kontakt med en anonym som havde anoreksi, og ud fra den anonymes oplysninger har vi lavet et skema over det man burde indtage om dagen, og det den anon... -
Dansk, digt eller billed der omhandler urbaniseringen (folk flytter til byerne)
ForumindlægHej, håber der er nogen der kan hjælpe. Det drejser sig om den danske del af mit AT projekt. Som alle andre, handler det om en teknologisk eller videnskabelig landvindig i perioden 1851-1914 . Jeg vil fokusere på urbaniseringen, og har tænkt mig at analyserer et billede og et digt, som omhandler ... -
Poissonfordelingen
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er igang med et projekt der handler om α-henfald, og som kan beskrives med en poissonfordeling, men nu er jeg gået lidt i stå, jeg skal lave følgende: En ordnet tabel med tælletal, og hyppigheden. Et pindediagram med frekvenserne på y-aksen og tælletallene (0 til... -
to små opgaver..
ForumindlægHejsa jeg står med et projekt hvor jeg har en masse talværdier der er udtryk for koncentrationen af et hormon i kroppen. Denne koncentration kan beskrives vha følgende udtryk: C(t)= A+B(e^-at - e^2at) hvoraf C(t) er hormonkoncentrationen pr 100 ml blod. Opgaven er: 1) optegn kurven i en så...
