Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15361 til 15380 af 17400
-
Radiosignals hastighed + Cirkelbevægelse i forhold til jorden
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med nogle fysik opgaver, som vi har fået for til en aflevering. Jeg har vedlagt opgave arket som bilag og håber, at der er en venlig og pædagogisk (og ikke mindst tålmodig!) nørd som vil tage et kig på det sammen med mig :-) Mvh. Jacob. Mine egne svar: ... -
Rettelse?
ForumindlægHej.. Er der nogen, som gad kigge min aflevering igennem ? Soy una periodista a revista de mensual, Chili. Trabajo con madres de adolescentes, y he empezado un examen acerca de madres de adolescentes en EU. Tengo he dicho con (mødrehjælpen) en Copenhauge, y tienen dicho diferentes campaña de i... -
Hjælp til polynomium.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg mangler en enkelt opgave i min matematik aflevering, som jeg har brugt de sidste 3 timer på at løse, og jeg kan stadig ikke løse den. Opgaven lyder sådan her: I en kasseformet beholder er længden seks gange højden, og bredden er 18 cm kortere end længden. a) tegn en mode... -
Portræt Artikel
ForumindlægHej med jer! :) Jeg har fået min første dansk aflevering for i Gymnasiet. Så det vil sige jeg er en 1'G 'er ;P Jeg har aldrig nogen sinde før lavet en portræt artikel før. Vi skal lave sådan en, af en af vores venner. så jeg har valgt min veninde. Jeg har ikke rigtig nogen anels... -
Opgave med richterskala
ForumindlægHej alle sammen, er igang med en matematik aflevering og har lidt svært med denne opgave: I mange år har man registreret det årlige antal jordskælv og deres styrke. Styrken måles på Richterskalaen og betegnes med M. Det har vist sig, at der gælder sammenhængen log (N) = 7,5 ? 0,9·M , h... -
Bestem C'(72)
ForumindlægSidder lige nu med en matematik aflevering og er gået i stå med den sidst eopgave som lyder således: I en model kan den gennemsnitlige årlige CO2-udledning pr. person som funktion af tiden beskrives ved C(t) = (900000 * 1,0312) / (t + 38) hvor C(t) måles i kg, og tiden t betegner antal år efte... -
Oversættelse til spansk
ForumindlægLaver spansk aflevering fra arket "Tereas" og mangler at oversætte disse sætninger til spansk: I danmark taler vi mange fremmedsprog. lærerne er gode Eleverne taler, læser og skriver i timen. Nogle gange synger de. de svarer på spørgsmål, men det er også vigtigt at spørge! jeg har dis... -
Hjælp !!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHar et problem med denne opgave :S En funktion h, har forskrifen : h(x) x3- 3x3-9x a) Udregn føglende værdier uden brug af hjælpemidler: h(1), h(2),h(o) og h(-1). b) Hvad er h(t) og h(2x) ? c) Aflever en tening ag grafen , hvor (a) - aksen får fra -3 til 5 og (2)- aksen fra -30 til 10 e) Angiv gr... -
Hjælp . !
ForumindlægHar et problem med denne opgave :S En funktion h, har forskrifen : h(x) x3- 3x3-9x a) Udregn føglende værdier uden brug af hjælpemidler: h(1), h(2),h(o) og h(-1). b) Hvad er h(t) og h(2x) ? c) Aflever en tening ag grafen , hvor (a) - aksen får fra -3 til 5 og (2)- aksen fra -30 til 10 e) Angiv gr... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet p:
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering som skal afleveres meget snart og skal have hjælpe til at besteme en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet p: a) f(x)= 3x3-6, P(2,18) Denne opgave har jeg lavet med mellemregninger og fik facit til 36x-54, hvilket er korrekt b) f(x) = x + x, P (4... -
HJÆLP I KVADRATSÆTNINGER!!
ForumindlægJeg har enormt svært ved kvadratsætninger, og nu har jeg fået en aflevering i det. Har lavet de fleste, men de her kan jeg virkelig ikke finde ud af. Jeg er 1. g'er på STX. Så jeg har endnu ikke så meget forstand på det "gymnasiale" matematik. Så jeg har brug for lidt hjælp, eller... -
Eksponentielle funktioner forskrift
ForumindlægKære Studiehjælpere, Jeg sidder med en afleveringen, jeg har lidt problemer med en opgave. Jeg sidder med lidt løse ender, men tror jeg har fat i noget af det rigtige. OPGAVEBESKRIVELSE: Befolkningstallet i en by er på 12000. Man har oplevet, at det vokser stabilt med 3% om året. a) Bestem... -
Forskrift ud for potensfunktion
ForumindlægHej Studie hjælpere, Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg har en følgende opgave med: Et større firma har en detaljeret lønpolitik. De fastlægger medarbejdernes timeløn i forhold til antal af år, de har været ansat, således at alle medarbejders løn stiger med samme procentsats hvert år. Ef... -
Trigonometri, stige op ad mur
ForumindlægHejsa! Sidder med en afleveringen og bliver lidt i tvivl om denne opgave: 'En 7 m lang stige er placeret op ad en lodret mur. Stigens røringspunkt med jorden benævnes A, og stigens røringspunkt med muren benævnes B. Afstanden mellem stigen og murens fod benævnes d. Afstanden mellem murens fod... -
Matematik B, funktioner differentiering.
ForumindlægHej jeg har et problem med en opgave til en aflevering. Opgaven: En læge befinder sig i en landsby, da han over sin mobiltelefon bliver hasteinkaldt til hospitalet. Landsbyen befinder sig 100 km fra hospitalet, målt langs landevejen, og landevejen er beliggende 40 km fra landsbyen (se ved hæf... -
Boksplot med givet minimum, Q1 osv.
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i en aflevering som hedder: Tegn et boksplot for længden af ål i fangsten. Her bliver jeg faktisk lidt i tvivl om hvor vidt det boksplot jeg har lavet er rigtigt fordi jeg har bare fået givet et minimum, Q1 osv. Minimum: 35 Q1:58 Median:73 Q2:81 Maksimum: 97 Link til et... -
hjælp til engelsk sætninger.
Forumindlæghej, en som vil være utrolig sød og rette den her hvis der skulle være nogle fejl. da jeg skal bruge det til en aflevering (: After the “incident” I started to talk with some other girls in my class, and surprisingly we had a lot in common. I found my “place” in the clas... -
Beregn massen af den mængde...
ForumindlægHej alle, håber der er nogle der kan hjælpe mig SÅ JEG FORSTÅR DET, fatter nemlig ingenting når vores lærer forklarer det - det er til en aflevering, og vi kommer ikke i skole mere før efter ferien :s MEN opgaven lyder: C2H5OH (l) + 3 O2 (g) -> 2 CO2 (g) + 3 H2O (g) a) Beregn massen af den m... -
Nogen der kan hjælpe??
ForumindlægHåber at der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål 1) vis, at 2 er nulpunkt i polynomiet f(x)=x3-4x2-4x+16 (jeg kan desværre ikke den til at opløfte men x skal opløftes i 3 og det første -4x skal opløftes i 2) 2) grafen for den lineære funktion f(x)=3x+b går gennem punktet P(1,-4) ... -
Hastighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave i en matematik aflevering. Men sidder rigtig meget fast i den. Er der nogen der kan hjælpe ? Opgaven Hvis man bevæger sig med konstant acceleration, man kan beregne hvor lang en strækning man har bevæget sig efter at have bevæget sig en hvis tid (t). Man skal ba...
