Søgning på: sso historie. Resultater: 15381 til 15400 af 17233
-
Hvad menes der med "DE-GENERATION" ?
ForumindlægHej. :) Er i gang med at analysere et Strunge digt, men der er et udtryk jeg ikke kan forstå. Strofen med pågældende udtryk: DECAY 1978 JEG LEVER I DK I 1978 TILHØRER DE-GENERATIONEN DER BLEV FØDT FOR SENT. OG FIK ET SLAG FOR AT SKRIGE FIK TIDEN TIL AT GÅ MED AT SIDDE OG GLO PÅ TV. Altså h... -
Gymnasielærer - hvorfor universitetsuddannede?
ForumindlægDe fleste gymnasielærere er uddannet på universitetet. Hvorofr er det nødvendigt? Man lærer jo en helt masse, der ikke har relevans for gymnasieelever... Hvorfor bliver man ikke bare uddannet i de emner, der er relevante for en gymnasielærer? -
Hjælp til økonomi afl.
ForumindlægJeg er sku rent ind i lidt af et problem ift. min økonomi aflevering.. det lyder sådan: Giv en undersøgelse af, hvordan nedenstående indgreb påvirker produktion, beskæftigelse og betalingsbalance i samfundet. Inddrag i den forbindelse det økonomiske kredsløb. b. Gymnasierne får større tilskud ti... -
Abort
ForumindlægMener I, at man skal forbyde abort i Danmark? Jeg mener, at abort er godt i de fleste tilfælde. F.eks. hvis en pige bliver voldtaget synes jeg ikke at hun skal have det barn.. -
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Hvor mange fag kan man have samtidig
ForumindlægEr dette holdbart? Jeg har en fornemmelse på, at min første prioritet er meget svær at opnå. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende: 1: Fortælle vejlederne at jeg vil forflyttes til min første prioritet når det er muligt. - Hvis der ikke er nogen som springer fra studiet og på denn... -
Klassiske samfundsvidenskaber
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvad der menes med "klassiske samfundsvidenskaber" Opgaven lyder: "Beskriv klassiske samfundsvidenskabelige forestillinger om viden og giv eksempler på samfundsvidenskabens bidrag til teori og praksis. " Super dejligt hvis nogen k... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
Kan det være rigtigt!?
ForumindlægMin samfundslærer sagde i dag, at man slet ikke behøver have samfundsfag for at blive advokat? Kan det passe!? -
Kryptering til masserne... eller ej ?
ForumindlægJeg er i gang en bog om kryptering. Den hedder "Kodebogen". Det fremgår at USA var i mod den kryptering, Zimmermann udgav i 1993. Det er to sider at sagen: 1. Hvis regeringen gøre kraftig kryptering ulovligt lever vi i et overvågningssamfund. Big Brother - fænomenet. 2. Hvis regeringe... -
Meningen med livet?
ForumindlægOla alle folkens :D Jeg vil lige høre om der var nogle af jer der kunne fortælle mig hvad meningen med livet egentlig er? Altså hvad er meningen? Malfoy -
Essay
ForumindlægHvordan laver man en essay på engelsk? giv en god forklaring evt, begrundelse Tak på forhånd :) -
Dem der er igang med jurastudiet
ForumindlægTil jer der læser Jura. Hvor er det bedst at læse Jura? I Århus eller Kbh? -
Rettelse af tekst?Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej derude... er der nogle der gider at rette denne tekst til mig? Det er kun en del af selve teksten.. I believe that the strongest Thema in the story is respect. For I believe that you must have great respect for his parents. If you do not respect to them, then it is hard to have the same op... -
Oversættelse af "Murder or suicide?"
ForumindlægHar jeg oversat teksten til "Murder or suicide?" korrekt? Murder or suicide? On March 23, 1994, a medical examiner viewed the body of Ronald Opus and concluded that he died from a gunshot wound of the head caused by a shotgun. Investigation to that point had revealed that the dece... -
Motivation?
ForumindlægHej, har ikke fulgt med i matematik siden 2. klasse, måske endda aldrig. Strukturen, formen og reglerne gik imod min opfattelse af sjov i modsætning til sprogundervisningens kreative tilgang, hvor fantasien fik frit spil :D. Og siden da droppede jeg nærmest mat.. Er nu snart 18 og går på HF, sk... -
hjælp til KRONIK?
Forumindlæghvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.? -
hvad menes der med det??
ForumindlægHej. Angående eventyrgenren hvad menes der så med at personerne kan være flade eller runde. Og hvad er et formelsprog? -
Glose/formulering
ForumindlægJeg prøver igen :) Jeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. ... -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme...
