Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15461 til 15480 af 96602
-
Mat. reducer med 3.rod :S Hjæælp
ForumindlægHej. Jeg er gået i stå med følgende opg.: (x+y)^3*a^9*b^3 3.rod ---------------- (x+y)*a^7*b^5 Nogle som kan reducere dette udtryk, med mellemregninger ? :) Jeg er selv kommet frem til løsningen: (x+y)^3*a^2 ----------- b^2 Der er bare det problem, at min lommeregne... -
Udbytte
ForumindlægI forbindelse med fremstilling af sorbinsyre i laboratoriet anvendes der 10,0 g A og 10,0 g B. Hvad er det teoretiske udbytte af sorbinsyre ? Nogen der vil hjælpe ? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant? -
diskriminant
Forumindlægfunktionen er: f(x)=x^3+bx^2+3x+4 jeg differentiere og får 3x^2+2x+3 jeg har nu også b, men jeg ved ikke hvad b det står for, i opgaven står der at b er et tal. jeg kan heller ikke finde en løsning hvis jeg skal finde f'(x)=0 opgaven lyder således, bestem de værdier af b, for hvilke f er ... -
reducer stykke, hjælp
ForumindlægHej SP Jeg skal reducere dette, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an - b / a = ax2 + bx + c -
areal af trekant
Forumindlægjeg har en pyramide med målene h=148 og b=233 kan nogle fortælle mig hvordan jeg finder arealet af den. -
Hjælp angående trekant!
ForumindlægI en retvinklet trekant er: a= 17 Vinklen B = 45.3 grader - Beregn de øvrige sider... ? jælp mig, tak. Det haster med opgaveaflevering, mange1000 tak! -
3.005
ForumindlægVerdensproduktionen afzink kan for perioden 1900-1990 tilnærmelsesvis beskrives ved modellen: y=b*e^kt hvor y er verdensproduktionen af zink, og t antal år efter 1900. I 1900 var verdensproduktionen af zink 0,40. I 1990 var verdensproduktionen af zink 7,0. a) bestem tallene b og k b) bestem fo... -
Cosinus og sinus relationerne - min lommeregner vil ikke samarbejde!
ForumindlægJeg sidder med en opgave der går ud på følgende: En ligebenet trekant har en topvinkel på 18 grader. De to lige lange sider har længden 20. Beregn den sidste side b. Der skal jeg så bruge formlen b^2=a^2+c^2-2ac*cos(B) altså: v20^2+20^2-2*20*2*20*cos(18)=b Men uanset hvordan jeg trykker d... -
Geometri og trigonometri
Forumindlæghey, har brug for lidt hjælp til det her: I trekant ABC er a= 53,47 - b= 41,58 - c= 68,75 beregn trekantens vinkler. tak -
konstanter i eksponentiel og potensfunktioner
ForumindlægHej kloge'er :) Nogle der kan fortælle mig betydningen af konstanterne a og b i henholdsvis en potens og en eksponentiel funktion? På forhånd tak :) -
SRP EMNE HJÆLP !!
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i fagene matematik A og fysik B. Nogle som kender gode emner? -
Vektorer:
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet opgaven som jeg har lidt problemer med: Har fået længden af a til 2.66 - er det rigtigt ? Og så kan jeg simpelthen ikke finde ud af opg. b -
bestemme c for lineær og eksponentiel funktion
ForumindlægHej Jeg har en graf for en lineær funktion og for en eksponentiel. Jeg har bestemt a og b, men mit spørgsmål er så hvad er c og hvordan finder man den? -
2 ligninger med 2 ubekendte
Forumindlæg432=(0-a)2+(0-b)2 432=(10-a)2+(0-b)2 Hvad bliver a og b ? -
Hvordan finder jeg ud af y når x er 7.0 mM
ForumindlægJeg har besvær med b) indtaster jeg bare 7 ind i formlen som er angivet, eller skal jeg gøre noget andet? -
Opgave 7 En lineær funktion
ForumindlægEn lineær funktion f er bestemt ved f(x)=0,5*x-3 a) Tegn grafen for f. En lineær funktion g er bestemt ved Det oplyses, at grafen for g er parallel med grafen for f. g(x)=a*x+b b) Bestem tallet b, så grafen for g går gennem punktet P(7,5). Hvordan løser jeg b? -
Stationære punkter
ForumindlægHej jeg sidder med opgave b og c i opgave 1 og kan ikke rigtig regne ud hvordan man gør, håber nogen kan hjælpe -
Konduktometrisk titrering af en syreblanding
ForumindlægJeg sidder ved min computer og skriver en rapport i kemi, som jeg så at sige godt kan finde ud af. Bortset fra et spørspål...Rapporten hedder, som overskiften siger, "konduktometrisk titrering af en syreblanding", og jeg tror(håber), at der måske er en af jer som har lavet den rapport.J... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse...
