Søgning på: sso historie. Resultater: 15461 til 15480 af 17233
-
Hvad er EF? (Europæisk fællesskab)
ForumindlægHvad er EF -
Kontinuitet o.l. i den nye reform
ForumindlægI morgen skal jeg op i mdt. matA, men jeg er kommet i tvivl om en ting: Er det pensum at kunne redegøre for kontinuitet og grænseværdier? Vores lærer har formuleret et eksamensspørgsmål hvor det godt kan forstås som man skal inddrage kontinuitet osv. -
Hvad sker der for folk herinde?
ForumindlægFolk man ikk kender, skiver alt muligt pis til en..! Det er sgu mega irriterende... -
Krise!! STX eller HHX?
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole i 10. klasse, og jeg står og har kæmpe krise lige pt., da jeg er meget i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HHX. Jeg har været i brobygning begge steder men synes ikke rigtigt, at det har fået mig videre i min beslutning. Jeg kan helt klart bedst lide den atmosf... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
hey, kan jeg måske få et lille resume af bogen en to tre NU! da jeg var på ferie da vi skulle læse den tak på forhånd :)
Forumindlægresume af bogen en to tre nu :) -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
synlige eller usynlige linjer ?? billedanalyse. hjælp.!
Forumindlæghey.. er lidt i tvivl om dette maleri har nogle synlige eller usynlige linjer.. ? http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg hvis ja. så hvor ? dette er synlige linjer : http://billedguiden.dk/Images/Billedeksempler/Synliglinie.jpg og dette er usynlige li... -
Øv.. Fra 10 til 00 :( ..
ForumindlægHejsa.. Jeg blev "en smule" overrasket, da jeg i dag skulle tjekke mine skriftlige karakterer.. Det viste sig, at jeg i mit bedste fag, hvor jeg ligger på en klar 10'er i standpunkt og årskarakterer, havde fået 00.. Jeg ved der er mulighed for at klage, men fik besked på, at når... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Intersubjektiv falsificerbar viden
Forumindlæghvad vil det sige? -
Gode noter til alle perioder?
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk her på onsdag. Jeg tænkte på om der er nogle der har en god oversigt over alle de perioder man gennemgår i dansk? Jeg har kigget lidt under opgaver her på siden, men jeg kan umiddelbart ikke finde én oversigt der dækker dem alle.. på forhånd tak -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
kommentar til danskopgave søges
ForumindlægHej jeg vil meget gerne have jeres kommentar til denne tekst. Kommentér venligst min brug af udsagnsord, bindeord og tegnsætning i teksten. Hvordan kan jeg skrive teksten med samme indhold korrekt, hvis dette er forkert? teksten: Jeg gik en tur hen for og besøge Hanne og hun er heldigvi... -
oversættelse
ForumindlægJeg har forsøgt i timevis, men kan ikke finde en korrekt oversættelse af: Jeg skriver det hele, så giver det bedre mening. Arbeitslos hab Ich zu meinem Vater gesagt. Es steht nämlich im Keller. Hat er so rumgebrummt: Jetzt nicht, Morgen. Und dabei ist es dann geblieben. Weisst du, was der mac... -
Krimi
ForumindlægHej... Jeg skal læse en krimi, som er skrevet efter år 2000, har I nogle gode og spændenede forslag? Eleven -
Eksponentiel Regression
ForumindlægJeg bliver bedt om at benytte følgende tabel til, at bestemme a og b i en eksponentiel funktion: X = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Y = 885,662,496,364,298,248,207,171,140,110 Jeg har lavet eksponentiel regression i maple og fået: 991.537080255258*e -223290056109091*x B må altså være: 991.53708... -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Den græskegælds krise ?
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave en fremlæggelse omkring hvorfor Grækenlands ringe økonomi ikke blev opdaget ved medlemskabet af EU ? Jeg har før lavet en tysk fremlæggelse omkring det, men kan simpelthen ikke finde de daværende brugte hjemmesider :/ Mener det handler om at Grækenland ... -
Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges?
ForumindlægHej. Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges? Jeg har læst lidt, og er blevet lidt nysgerrig. Havde det noget som helst noget at gøre med Suvjetunionen og USA? eller var det DDR som bestemte det? Men spørgsmålet er: Hvem bestemte at berlinmuren skulle bygges?
