Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15501 til 15520 af 84813
-
Vektorer i rummet!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave som driller mig. Den burde være nem, for den er beregnet til at være en opgave uden hjælpemidler. Vil virkelig gerne ha' den lavet. Den lyder således: 2 vektorer i rummet: a=[5,13,-11] og c=[8,-7,2] Bestem længden af den længste af diagonalerne i det paral... -
Funktioner, hjælp bedes
ForumindlægHej guys jeg har et problem, håber I kan hjælpe mig på vej Jeg skal angive en forskrift for sammenhængen mellem temperatur y og i x'meters højde, her er det info jeg har: Temperaturen på jordoverfladen er 15ºC. For hver 200m den stiger til vejrs falder temp med 1ºC. Kan I hjælpe? -
Sinus og Cosinus
ForumindlægJeg sidder med en opgave der lyder således: C = 90o , A = 47,3o , c = 5,3 cm. Du skal tegne trekanten og bestemme vinkel B og siderne a og b. At finde vinkel B er let nok (90-47,3 = 42,7) men at finde de andre sider kan jeg ikke helt finde ud af. På forhånd tak. -
Haster (Trigonometri)
ForumindlægHeeY ;-) Er lidt usikker på denne opgave, den lyder sådan: I ?ABC er ha = 12,14, B = 27,4° , og C = 58,3° , Beregn siderne i trekanten Hvis jeg ville beregne siden b. Skal jeg så bare sige 12,14/sin(27,4°). Og hvis jeg skal finde siden c. 12,14/sin(58,3°). -
vektorregning.
Forumindlægjeg har fået opgivet nogle punkter som danner en trekant. A(1,3) B(8,6) og C(5,1) Jeg har her udregnet vektorerne til AB = (7,3) BC= (-3,-5) CA=(-4,2) spørgsmålet lyder nu således: Find midtpunktet M af AB og ligningen for medianen fra C. hvordan gør jeg dette ? -
newtons 2 lov
Forumindlægjeg sidder lige med en fysik rapport om newtons 2. lov, fysik i 3.g.Jeg har udfra målinger bestemt at den resulterende kraft F_res og accelerationen a er proportionale i et system hvor massen forbliver konstant.Den del er ligesom ordnet, men jeg skal sammenligne med den teoretiske forudsigelse, d... -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
Mundtlig årprøve
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse nu, og skal snart have en årsprøve i fysik. Jeg klarer mig relativt fint i fysik er lige hjemvendt med et 10-tal fra en rapport omkring vedvarende energi. Min pointe er dog, hvordan kan man score 12 i ens mundtlige årsprøve, altså er der noget man skulle kunne gøre... -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
24 minutters forberelse om hvad?! :(/:/::
Forumindlæghej alle jeg skal op til fysik eksamen denne uge, og har utroligt svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre i de 24 minutter jeg skal op. jeg har ingen anelser hvad jeg gør jeg har forstået det med at jeg trækker et emne op, og skal snakke om emnet. men altså.. hvad kan jeg sige om det emne... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
funktioner- andengradspoly..
ForumindlægHvilken værdi af c har ligningen x² + 8x - 8= c en løsning. ?? hvordan regner man det ud pleaseeee hjælp!! -
Hjælp aflevering til imorgen
ForumindlægBestem c så ligningen x^2+4x+c=c har netop en løsning en der kan forklar mig hvordan jeg skal løse denne :D og bestem løsningen til ligningssysteme? skal jeg så bare løse ligningen eks. ligning 3x+4y=10 -
Funktioner
ForumindlægHvordan kan jeg bestemme linjens regneforskrift hvis jeg kender følgende: c's vektor: x = 1,4 y = -8,6 c's startspunkt = ( 1 ; 2) c's slutpunkt = (4,6 ; 5,6) -
Tæthedsfunktion
Forumindlæga) Bestem konstanten C så f(x) = C(x+1) , -1 ≤ x ≤ 1 er tæthedsfunktionen for en kontinuert stokastisk variabel X med værdimængde [-1 ; 1] Hvad skal jeg gøre for at finde C? -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
er det snyd?
Forumindlæghejsajeg var til danskeksamen i går og havde taget min computer med hvor jeg havde downloadet omkring 100 forskellige opgaver her fra studieportalen.Jeg var så så heldig at trække en tekst hvor jeghavde en analyse liggende af den på min computer, men er det snyd?Er det snyd at låne en andens dans... -
trekant
Forumindlæghej der står i min opg at i trekant ABC a=8 b=5 c=9 beregn vinklerne hvilken formel skal jeg bruge så -
hjælp til rettelse !
Forumindlæghej. Jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, er der ikke nogen der lige vil rette den igennem, altså om det er korrekt oversat , og evt. grammatiske fejl osv. ? plz Hr. Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine regninger, så længe han ...
