Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15541 til 15560 af 59860
-
logaritme
Forumindlæghvordan løser man ligningen log(1+x)=log(1-2x) -
Polyester og bindinger.
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål? Hvad er polyester sammensat af og hvilke intermolekylære bindinger har betydning for dens struktur? Tak på forhånd og ha' en god dag :) -
Rumfang
ForumindlægI en bestemt type lukket kasse skal længden være 2 gange bredden, og højden skal være 0,4 gange bredden. a) Bestem kassens rumfang udtrykt ved bredden. Nogen der kan hjælpe mig med den opgave? -
Fejlsætning
ForumindlægHeej :) Sidder og skal rette nogle fejlsætninger i en delprøve 1 hvor jeg skal forklare fejlene og jeg er lidt i tvivl om den her sætning. The nature is a valuable resource, and we must avoid to pollute it. Jeg mener så den skal laves om til: Nature is a valuable resource, and we must avoid pollu... -
Oversættelse.
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med en oversættelse, men er stødt på et par konstruktioner, jeg er lidt i tvivl om: Det, han ønsker mest: Lo que quiere el más .... Han møder en lyshåret pige, som han bliver vild med: Encuentra a una rubia ...og så går jeg i stå. Der står i vores noter, at "blive... -
Partikulær løsning?? (differentialeligninger)
ForumindlægHej, når nu jeg skriver desolve(y'=-0.2*y and y(0)=50,x,y) Er det så en partikuløsning (altså en løsning der går gennem punktet (0,50))?? -
Sin spørgsmål
ForumindlægHvad er nu sinus, cosinus og tangenses perioder? For at finde ud af mulighederne hvor sin(x)=0,3476, skal jeg så skrive sådan her: 0,35501*periode*n ??? -
Handlingsforløb?
ForumindlægKan der være to hovedforløb og flere biforløb i en novelle? - Sidder med en novelle, der er komponeret som et langt tilbageblik og som afbrydes af fortællerkommentarer og begivenheder i realtiden. Tak :) -
Indkomst
ForumindlægHej allesammen :) Har problemer med dette: En person havde i 2000 en indkomst på 272000 kr. Hvad vil hans indkomst være i 2015, hvis indkomsten stiger med 2,7% om året? Hvad var hans indkomst i 1990, hvis hans indkomst siden da er steget med 2,7% om året? På forhånd tak :) -
Bevægelse
ForumindlægHejsa hvordan løses denne opgave? Har lidt vanskeligheder med den :/ -
Periodisk forskrift
ForumindlægKan talrækken ... - 9 - 5 3 7 15 19 27 31 ... indskrives i en og kun én forskrift? -
Overfaldeareal og bestemmelse af a
ForumindlægEr der nogle der kan hjælp mig med disse opgaver? opgave 6 I en bestemt ype lukket klasse skal længde være 2 gange bredden, og højden skal være 0,4 gange bredden a) bestem kassens overfladeareal udtrykt ved bredden. Bredden betegnes x Jeg ville mene at det skulle løses således ((x*2x)+(0,... -
Ligning
Forumindlæghvordan løser man sådan en ligning: 3(x+1)+4=27-x har fået den til at være 5, men er dog ikke helt sikker... -
Hvordan tegner man en sumkurve?
ForumindlægOg udfra sumkurven aflæse kvartilsættet? -
Pærer
ForumindlægJeg har to elektriske pærer. De er ens bortset fra at glødetråden i pære 2 er tykkere end glødetråden i pære 1. De har samme længde og samme materiale. Resistivitet antages ikke at afhænge af temperaturen. Pærerne tilsluttes det samme spændingsfald. Hvorfor lyser pære 2 kraftigere?? Tak -
Kortlægning af jordarter - Hjælp!
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal i en opgave forsøge at kortlægge hvilke jordarter, der er på billedet, der kan findes i den vedhæftede fil. Jeg har dog ingen kvalificerede gæt til, hvilke jordarter, der kan ses på billedet. Er der muligvis nogle af jer, der kan hjælpe lidt? Det ville være en STO... -
molekylestrukture og pigmenter
Forumindlægjeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr... -
Røntgenfysik: Si Krystal
ForumindlægHej hjælpsomme folk, Vi skal til at lave lege lidt med noget røntgen spektroskopi. I denne anledning har vi fået lidt spørgsmål, som jeg har problemer med at besvare. Vi får af vide, at Si er en kubisk diamantstruktur med a = b = c = 5.430 Å. Vi skal undersøge (111) og (333) reflekserne, men så... -
Bedømmelse ønskes! (Eng. A)
ForumindlægEftersom jeg rgundet sygdom afleverede min engelske stil én dag for sent, har min lærer varlg ikek at give mig karakter, hvilket pisser mig af! Jeg har lagt meget arbejde i mit essay og det eneste jeg har fået som kommentar er: Fin fortolkning - men knudret og kompliceret sprog. Skal lige underst... -
Atombombe
ForumindlægHejsan Hvad ville være relevant at skrive om hvis emnerne fysik og atombomber var indblandet, altså hvordan kan man bruge fysik til at forklare en atombombe? - pox
