Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15581 til 15600 af 19042
-
Til folk der blev optaget på medicin
ForumindlægFørst og fremmest vil jeg ønske jer et STORT tillykke med optagelsen!Derudover vil jeg sige, at jeg selv godt kunne tænke mig at studere medicin (især på KU). Men gennemsnittet på KU i år har skræmt mig lidt...Især fordi jeg skal læse IB i udlandet og ved ikke rigtig om mit gennemsnit kan nå op ... -
Diff. regning
ForumindlægHvordan differenters denne ligning?f(x)= KVADRATROD((2x+3))Det er en sammen sat funkt. men kan ikke lige gennemskue det. -
Hvorfor gik Danmark ind i Irak og Afghanistan?
Forumindlæghey alle. Jeg har følgende problem stilling: Undersøg hvorfor gik Danmark ind i Irak/Afghanistan? Har fundet forskkelige måder at gribe spørgsmålet an på men ved ikke hvordan jeg skal argumentere for det: Man kan forklare det ud fra Idealisme/realismen men hvordan argumenteres for dette?, En u... -
uni bøger
ForumindlægHey..er her nogen som ved hvor man kan købe brugte uni bøger?feks via internettet? -
Funktioner
ForumindlægHar problemer med denne opgave : Angiv difinitonsmængde og værdimængde for funktionen f: f(x)=-x^2+3x+5 g(x)=-x^2+kx+5 og beregn k, når det oplyses, at Vm(g) =[0;uendeligt]Jeg forstår ikke ret meget af det, da jeg lige har lært det. Så en rigtig god forklaring og til sidst facit ku' være fedt! -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
pot reg
ForumindlægI tabellen ses sammenhørende værdier af længde og vægt for en laks. Laksens længde (cm) 50 60 70 80 90 100 105 Laksens vægt (kg) 1,29 2,19 3,47 5,11 7,45 10,36 12,05 I en model antages det, at laksens vægt kan beskrives ved en funktion af typen V =b⋅ L^a hvor V er laksens vægt ... -
Oversættelse af meget svær tekst
ForumindlægJeg må ærlig indrømme jeg er på bar bund her, Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få det der oversat, Håber virkelig der er nogle der gider og hjælpe, På forhånd tak...Jeg kan desværre ikke spille klaver i eftermiddag, for det er min fødselsdag, og jeg skal fejre den i aften. Jeg har inviteret n... -
Ang. eksamen
ForumindlægHej folkens, Jeg er rigtig RIGTIG ulykkelig over hvor slemt det gik til min religionseksame. Er det muligt at få den taget om??? Sagen er at jeg havde det elendigt, da jeg sad inde til forberedelsen, kunne slet ikke koncentrere mig, hvad resulterede i at jeg intet overblik havde over tekstens det... -
Beregning af radius for mindst mulige overfladearel
ForumindlægJeg er i gang med en matematikopgave til efter ferien, men er gået i stå ved opgaven, som er vedlagt som dokument. Jeg har godt kunne løse det første del af spørgsmålet, men jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan man skal gribe anden del an. Håber der kan findes hjælp, og at der er nogen, s... -
4. eksamensforsøg
ForumindlægHej alle Er der nogen, eller nogen der kender nogen, der har erfaring med ansøgning om dispensation til et 4. eksamensforsøg på videregående studier? Jeg begynder på min kanditat i økonomi på KU til februar, men har stadig et hængeparti fra Bacheloren. Jeg har nu brugt mine tre eksamensforsøg i ... -
Sjov opgave
Forumindlæg... ifg. min lærer. Den er nok kun sjov når man har løst den.http://peecee.dk/?id=1986Cirklens radius er 1 og arealet af trekantens areal er 2. Selvom det ikke er det på tegningen, så er de stykker uden for cirklen fra trekanten lige store (x), det samme med de cirkelstykker, der rager ud over tr... -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Hvor kan man få hjælp til skriftlig dansk?
ForumindlægHej. Jeg har det problem, at ligegyldigt om jeg gør mig umage - eller hurtigt fixer noget sammen får jeg altid samme karakter. Lærerens begrundelse er altid, at det er mit sprog der trækker mig ned... Er der nogen der ved hvor man fx kan få nogen til at læse ens stil, rette og give kommentarer ? ... -
At finde en linjes ligning?
ForumindlægFind ligningen for den linje, der går gennem punktet med kordinatsættet (4,7) og som står vinkelret på linjen med ligningen y=5x-12.Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør her? -
Areal-beregning
ForumindlægHejsaKan simpelthen ikke se, hvad det er for et areal, som jeg skal beregne, selvom jeg har skitseret graferne flere gange. Opgaven lyder som følgende:En funktion f er givet vedf(x) = 2x+e^-x , x>= -2k er et tal, der er større end 1.Sammen med linjerne y=1, y=2x og x=k afgrænser grafen for f... -
Hvad med elektronerne? (ved henfald)
ForumindlægVed alfahenfald bliver moderkernen delt i en datterkerne og en He-kerne. Men hvad med elektronerne fra moderkernens atom? Hvis moderkerne-atomet har mistet to protoner og to neutroner, så er atomet vel elektrisk positivt ladet, elelr hvad? -
hvad?
ForumindlægHvad er det egentligt EØS skal gøre godt for? jeg har prøvet at finde noget om det, men det eneste der står er hvornår det blev lavet, og hvilke lande der er med. Hvad skal det gøre godt for? EFTA og EU har jo allerede en frihandelsaftale så hvad er EØS? og er dre her til nogen som kan fortælle m... -
Bilers rullemodstand
ForumindlægRullemodstanden Fr på en bil kan beskrives således: Fr = r * Fnhvor Fn er normalkraften og r rullemodstandskoefficienten.- Ved eksperiment er bilens fart så lav, at der kan ses bort fra luftmodstanden.Gør ud fra kræfterne på bilen rede for, at accelerationen må være konstant.Bestem størrelsen af ... -
1 år til usa
ForumindlægHej folkens. Jeg er en pige der gerne vil over og bo i USA i et år. Jeg er dog i tvivl om hvordan det foregår med visum og arbejdstilladelse. er der nogen der har erfaringer med dette? Hvordan finder man noget arbejde i en storby, og noget man evt. kan bruge fremover når man kommer tilbage. Alt...
