Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15581 til 15600 af 17400
-
En orn'lig syg kalender og Blåstempling af grimt sprog
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har virkelig brug for hjælp til at aflevere min næste dansk aflevering. Derfor spørger jeg jer om, om der er nogen af jer der har lavet Opgave 4 fra dansk eksamenssættet fra 2008, som jeg kan bruge som inspiration. Hvis dette ikke siger jer noget, kan det være at Yallahrup ... -
Rette og oversætte
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og laver engelsk aflevering og kunne godt bruge lidt hjælp :) For det første, hvad er fejlen i følgende sætning: Who started this fight? The boy which nose is bleeding or the one who's lying on the ground. Dernæst vil jeg gerne jhøre bud på oversættelse af følgend... -
radius (keglestub)
ForumindlægHej med jer! jeg har matematik på c, og en opgave i min aflevering lyder: a) Arealet A af den krumme overflade af en keglestub er produktet af π, siden s og summen af radierne r og R i endefladerne. Opskriv en formel for A. b) Bestem den krumme overflade af en keglestub, hvor siden er 7 cm... -
Hjælp!
ForumindlægHeej er i gang med en mat aflevering, men der er en opgave som jeg ikke kan finde ud af så håber der er nogen der kan hjælpe! Opgaven lyder: Fra et punkt B på toppen af et 50 m højt hus iagttages et højhus, der ligger 500 m væk. Sigtelinjerne BA og BD fra B til henholdsvis bunden og toppen af hø... -
Ligning - proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med en matematik B-niveau aflevering, og mangler en enkelt opgave som selvfølgelig lige skal volde problemer. Opgaven lyder således: Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt proportiona... -
Tangentens ligning - opskrift?
ForumindlægHej. Jeg har generelle problemer med at finde ud af netop denne opgavetype, og da jeg snart skal til terminsprøve, vil jeg gerne se om ikke jeg kan få styr på den. Tænkte om det er muligt at opstille en opskrift, altså hvordan man skal gøre trin for trin. For at bruge et eksempel, fra en aflev... -
funktioner
ForumindlægHej har fået matematik aflevering for, og jeg er meget itvivl om disse 2 opgaver om linære funktioner. Håber der er nogen, som vil hjælpe Opgave 1 Find forskriften for den lineære funktion f, som opfylder f(2)=5 og f(4)=9. Opgave 2 En lineær funktion er givet ved forskriften f(x)=-3x+5. Fin... -
Forståelse af tekst
ForumindlægHej alle! ;-) Jeg har en tysk aflevering til torsdag som jeg har brug for hjælp til. Jeg har generelt ikke så svært ved tysk, men jeg har store problemer med forståelse af denne tekst. Vi skal besvare følgende spørgsmål: Schreibe über die Veränderungen in dem Leben der beiden Hauptpersonen. B... -
seglcelleanæmi
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe mig for er helt lost i nogle opgaver i en aflevering omkring seglcelleanæmi, - de lyder som følgende: Man forsker i, hvordan man kan behandle personer, der har seglcelleanæmi. Man har bl.a. afprøvet homonet erythropoietin, der forøger dannelsen af røde blodle... -
HJÆLP !! seglcelleanæmi
ForumindlægHej, håber virkelig i kan hjælpe mig for er helt lost i nogle opgaver i en aflevering omkring seglcelleanæmi, - de lyder som følgende: Man forsker i, hvordan man kan behandle personer, der har seglcelleanæmi. Man har bl.a. afprøvet homonet erythropoietin, der forøger dannelsen af røde blodlegem... -
Omvendt proportionalitet - matopgave?
ForumindlægHej :-) Jeg har en matematik aflevering for, hvor jeg skal lave en opgave om omvendt proportionalitet. Jeg har helt fortrængt alt om omvendt proportionalitet, derfor spørger jeg. Opgaven lyder; På en guitar ænderer man den svingende strengs længde, og dermed tonens frekvens, ved at sætte en fing... -
Diskriminant for ligning - forkert resultat?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder pt. med en aflevering jeg er kørt galt i.. Jeg får stillet til opgave, at regne ligningen: "4x^2+bx+9=0". Jeg får afvide, at den har én løsning, og jeg undrer mig - er det virkelig nødvendigt at regne diskriminanten, når jeg får afvide, at den har én løsning? Je... -
Adjektiver som subjektsprædikat i ledsætninger
ForumindlægHej :-) Kom lige i tvivl om noget. Adjektiver der bruges som subjektsprædikater og findes efter 'sein, werden og bleiben' er ubøjelige. Feks.: Manden er klog -> Der Mann ist klug. Men hvis nu at overstående sætning havde været en LEDSÆTNING, ville adjektivet så stadig være ubøjelig... -
Opgaver til funktioner
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med min matematik aflevering - jeg har prøvet alt for at løse den:( Spillet ''Darlings and Dragons'' har 1000 registrerede brugere og en spilleaktivitet på 3,5 timer pr. bruger. Fra lignende spil ved man, at hvis brugertallet øges med 10% vil spil... -
Kvikke hoveder til Kemi? (Strukturformler)
ForumindlægHey! :-) Jeg sidder og er igang med en kemi aflevering til imorgen, og mangler denne ene opgave: 5. Forbrænding og isomere Et carbonhydrid har molekylformlen C5H10 a) Beregn massen af carbondioxid, der dannes ved fuldstændig forbrænding af 12,3 g C5H10 b) Skriv strukturformler for mindst 5 isomer... -
Opstil funktion for maskiner
ForumindlægGodaften. Jeg mangler hjælp til min matematik aflevering, som skal afleveres i morgen, så hurtig hjælp ville være dejligt :) Opgavens oplysninger: Klargøringsomkostninger: Ved manuel maskine - 155 kr Ved edb-styret maskine - 290 kr Driftsomkostninger pr. beslag: Ved manuel maskine - 9,63 kr ... -
Personlige pronomener (direkte objekt)
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en spansk aflevering omkring promomener, men jeg var på ferie da vi gennemgik det på klassen, så har lidt svært ved at forstå hvad jeg skal.... Er der en der kan forklare mig det? Her er opgaven: 1. Pronomen: Direkte objekt Understreg det direkte objekt og erstat det med ... -
Stamfunktion og definitionsmængde
ForumindlægHej folkens. Jeg har denne her aflevering, og der er en af opgaverne hvor jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre når man skal divider eller gange to, man skal bestemme stamfunktionen ved. Det er en opgave uden hjælpemidler så hvis i gider at forklare hvad i gør? Opgaven: Bestem stamfunktioner t... -
Hjælp til tysk - oversættelse
ForumindlægHej. jeg har lidt problemer med min tysk aflevering - jeg er i tvivl om hvordan man siger det her på tysk 1. troels er blevet kendt skyldig i at være en morder under 2. verdenskrig - hedder det så: Troels ist gekannt schuldig geworden zu ein Mörder unter 2.Weltkrieg sein? hvorfor kommer der g... -
Finde punktet mellem vinge A og B på 2 vindmøller
ForumindlægHej. Jeg har et problem med en matematik aflevering vi har for til i morgen. har siddet i en time og svedt over den her uden at vide hvad jeg skal gøre. opgaven lyder: To vindmøller er placeret som vist på billedet. Målene fremgår af figuren og hver møllevinge er 4 m lang. Hvor langt er der mel...
