Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15641 til 15660 af 16945
-
Hvad er psykoanalysen?
ForumindlægJeg var i gang med at skrive en psykologisk analyse af novellen Aften (på et amatørisk niveau). Jeg faldt så lige over Sigurds psykoanalyse, og fandt det enorm interreasant. Jeg har dog svært ved at forstå hvad analysen egentligt går ud på angående id, egoet og superegoet... Er der mon én der kan... -
Danmark --> Sproget
ForumindlægMultietnisk sprog hvordan tror i det danske sprog udvikler? flere danske, arabiske, tyrkiske, ord? Jeg kan give et eksempel.. i København hører man tit mange unge teenagere gå og sige wallah billah, ,osv.. og mange fler bruger også engelske ord osv.. hvad tror I der sker med det danske sprog ... -
tror du=?
Forumindlægaltså jeg har den erfaring når jeg læser på horoskoper blad osv, så langt de fleste er rigtig det der står.. men stadigvæk tror ikke rigtig på det som sådan.. men er der nogle der tror på horoskoper?. -
HA, HA(jur), HA(dat)
ForumindlægJeg overvejer meget når jeg er færdig til sommer, hvad jeg skal læse. Jeg er meget intra i HA - da jeg var i brobygning der og fandt det spændende. Men der er jo mange retninger. Hvad er fordelene ved at vælge almen HA frem for HA(jur) eller HA(dat)? Kandidere man til de samme jobs, eller har ... -
Tjek lige det her 3. års elever
ForumindlægFor dårligt var? http://politiken.dk/indland/article445629.ece -
Fra induktion til vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-) -
I tvivl om valg af studie
ForumindlægHer nogle få måneder før tilmeldingsfristen er jeg pludselig blevet meget nervøs for at vælge molekylær medicin studiet, som jeg egentlig ellers så småt var ved at have affundet mig med. Jeg vil egentlig rigtig gerne forske, men er naturligvis lidt bekymret for, om der er andre alternativer. Jeg... -
11. september 2001
Forumindlæghej, hvis i skulle sætte ord på den 11. september 2001, hvad ord ville i så bruge? på forhånd tak -
Definere målgruppe for en film.
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, hvor i jeg ønsker at definere målgruppen for en film, jeg har analyseret. Min problemstilling består nu i, at jeg finder det svært at definere én klar målgruppe, da jeg mener at alle almene mennekser kunne være en målgruppe for en sådan film. Selvfølgelig vil der væ... -
Kom til demonstration 4/3!
ForumindlægTil alle jer små friske gymnasieelever! Lidt info om de nedskæringer der vil komme med den nye finanslov...: =>DER BLIVER SKÅRET 431 MIO. KR. PÅ UDDANNELSESSEKTOREN MED DEN NYE FINANSLOV - GYMNASIERNE ALENE SKAL SPARE 53 MIO. KR. Det vil for os gymnasieelever betyde: - Flere elever i klass... -
Thorkild Bjørnvig - Basis
ForumindlægEr der nogle som har læst digtet Basis af Thorkild Bjørnvig og som evt. ved hvad budskabet i digtet er, hvorfor det er stillet op som det er osv.? Har virkelig brug for hjælp! -
Holland, Gert W.
ForumindlægOhhh my god. Det her er sindsygt. Han er jo unormal. Giver i mig ikke ret? http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/18/144714.htm -
Jeg er bare dum!
ForumindlægJeg har tit funderet over én ting, som går mig meget på. Jeg ser muligheden i at få nogle svar på dette ved at skrive herinde. Er man som person allerede stemplet som dum, hvis man løbende for dårlige karakterer? Kan en dum/uintelligent person aldrig gå hen og blive intelligent? Hvad er intel... -
Når tiderne skifter (projekt)
ForumindlægHej ´Vi har om et par uger projektuge. Overemnet er ''når tiderne skifter''. Er der nogen der ved hvad man kunne lave et projekt om, som i det hele taget ville kunne imponere lærerne, og således også spænende for mig selv? -
Hvad skal man kunne?
ForumindlægHvad skal man kunne for at få gode karakterer i Kommunikation/IT, Design og Teknologi? Det er ret vigtigt at jeg ved det før jeg kommer på gymnasiet, da jeg går efter at få et gennemsnit på 12+ (efter at have ganget med A-fagsbonus). -
Martin luther king
ForumindlægKæmpede han kun for de sortes rettigheder eller også noget andet? -
Kan jeg komme ind på denne studie hvis...
ForumindlægHej allesammen. Jeg er nysgerrig om jeg kan komme ind på kandidaten international studies hvis jeg tager bacheloren International virksomhedskommunikation - et fremmedsprog og europæiske studier. Adgangskravene for international studies er: For at blive optaget på kandidatuddannelsen skal ... -
skr. engelsk a stx imorgen
Forumindlæghvad er vigtig at få læst op til prøven udenhjælpemidler på stx a niveau skriftligt. på forhånd tak. -
Børn
ForumindlægEr der nogen, der vil fortælle hvordan ens liv bliver, når man får børn? -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-:
