Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 15741 til 15760 af 156338
-
eks.opg...
ForumindlægJeg skal regne eksamensopgave 1.042, en geometriopgave(fra "Eksamensopgaver i matematik" - 3-årigt forløb til a-niveau). Jeg har længe bøvlet med den, men jeg synes ikke rigtigt jeg kommer videre.Da det er en opgave som skal regnes uden hjælpemidler, skal jeg nok ikke bruge sinus og cos... -
gennemsnit
Forumindlægkan nogen hjælpe mig med at regne gennemsniten ud?jeg går på Hfdansk B niveau : S:8 M:8engelsk B niveau: M:9historie C niveau: M:10matematic C niveau: S:10 M:10biologi C niveau: M:8psykologi C niveau: M:9jeg mener det er:= (8*0,75 + 8*0,75 + 9*1,5 + 10*1 + 10*0,5 + 10*0,5 + 8*1 + 9*1) / 6= 10,4 -
Procentregning
ForumindlægHej Jeg har en lang række opgaver, som mine venner og jeg ikke kan finde ud af. Vi går i sjette klasse og har lavet en del selv. Dem vi har her kan vi bare ikke finde ud af. Håber der er nogen der kan hjælpe 1) Købsprisen for noget legetøj er 260 kroner Find salgsprisen når der tjenes 16 % 2) ... -
Rettelse af tysk oversættelse.
ForumindlægHej jeg har lavet en oversættelse af et dansk stykke vi fik. dansk til tysk, har prøvet så godt jeg kunne men jeg har virkelig brug for noget hjælp. så hvis der er nogle der har tid til lige at se på det og rette det og meget gerne skrive lidt om hvorfor der er sådan. :) Min hverdag - Mein ... -
Reducering!!!
ForumindlægHej :-) Hvordan regner man det her ud ; A^2 * A^5 / A^3 -
Hjælp til historie analyse
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave i min srp. Analyser årsagerne til, at der i de demokratisk opbyggede bystater udvikles en naturvidenskab og filosofisk tænkning på et meget højt niveau. Men har svært ved at komme ordenlig igang, da jeg ingen gode kilder kan finde.. og kunne godt bruge hjælp... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der vil hjælpe mig med at genopfriske matematik på ca. C niveau? Svarende til ca. 10 klasses matematik. Går på tec skole nu og kan mærke jeg har brug for genopfriskning af det matematik vi har nu. Så ... -
hvordan skriver man en rapport i fysik?
Forumindlæghej jeg er begyndt med at skrive på denne rapport om atomfysik og aa, ae spektre men for at være helt ærlig så skriver jeg ikke finde ud af at skrive noget der er tilsvarende til mit niveau. jeg har en "skabeloen" det kalder jeg det for men det mere en journal som vores lære har sagt... -
DHO - Abort
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at udforme en problemstilling til min DHO. Jeg synes det kunne være rigtig interessant at kigge tilbage på hvordan abort var forgået før hen. Derudover kunne det være spændene at kigge på hvad der skete hvis man ikke kunne få en abort. Hvilke andre as... -
Sætte uden for parentes - opgaver?
ForumindlægHej alle! Håber meget I kan hjælpe mig med matematik. Jeg går på STX, og det er på C-niveau. Der er nogen opgaver, hvor man skal sætte uden for parentes, men jeg forstår det simplethen ikke. Håber meget, der er nogen der kan hjælpe mig! Opgaverne er: 1. 4 + (b − 5) 2. a + (&m... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Addition og kondensation?
ForumindlægVinylidenchlorid (VDC) er trivialnavnet for CH2CCl2. Stoffet fremstilles ud fra vinylchlorid gennem to syntesetrin: CH2CHCl + Cl2 --> CH2ClCHCl2 (I) CH2CLCHCl2 --> CH2CCl2 + HCl (II) Angiv reaktionstype for hvert af de to syntesetrin. Mit Bud: reaktion 1 er en addition reaktion 2 er en... -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
00 i matematik
ForumindlægHej Idag har jeg fået den længe ventede årsprøve tilbage og som overskriften siger ser det ikke godt. 00 det hvad jeg kunne diske op med til noget der ligner en skriftlig matematik eksamen. Mine årskarakterer er heller ikke noget at juble over. 3x 02, for mange 4 taller etenkelt 10 tal, mens res... -
Lær at tale engelsk med engelsk accent!!
ForumindlægLær at ale engelsk med engelsk accent!! Hjælp til engelsk tilbydes af moden, indfødt og uddannet engelsklærer, Mange års erfaringer på alle niveauer. One-to-one tutoring,gruppeundervisning, business engelsk, korrekturlæsning, grammatik, engelsk til rejsebehov, conversation engelsk mm. Har b... -
Trigonometri
ForumindlægJeg går i 10. klasse og jeg havde et papir hvorpå der stod nogle informationer om hvilke formler man skal bruge til de forskellige retvinklede trekanter, men mit papir er desværre blevet væk og min lærer er ikke villig til at udlevere et nyt til mig. Så jeg ville høre om der er nogle der kan f... -
Paradise Hotel - dansk & psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver som så mange andre om paradise hotel i AT.. Jeg har valgt dansk (A) og psykologi (C) Jeg er i tvivl om hvordan de problemstillinger/formuleringer skal se ud? Jeg tænker lidt, hvis man fx vil forklare om noget der er sket i paradise og analysere et afsnit, skal lærerne så se... -
Bestem en regneforskrift
ForumindlægNogen der kan fortælle mig om jeg har lavet b korrekt? skal bare være helt sikker. Tabellen viser antallet af dødsfald i Danmark det pågældende år i perioden 1996-2015. I en model antages det at det årlige antal dødsfald i Danmark kan beskrives ved en funktion af typen f(x)=a*x+b. 1a) Lav et ... -
Nogle der hurtigt vil rette min engelsk stil igennem?
ForumindlægHer er min stil, den er ikke særlig lang To be a fan is when people like something. It can be many things, it can rather be a person, a group or a thing. I have chosen to write about being a fan of celebrities. I think it's funny that when somebody have been in a movie, people begins to... -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:)
