Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 15741 til 15760 af 158923
-
SRP Eng A Fys B: er det muligt?
ForumindlægHej. Ikke et seriøst spørgsmål, da jeg blot er 1.g'er, men jeg gik og undrede mig over noget. Da jeg har studieretningen Samf A Eng A skal jeg skrive SRP i ét af disse fag, hvor jeg godt kunne tænke mig at skrive i Engelsk. Jeg vil gerne hæve fysik til B - niveau, og vil gerne have dette som... -
y= f(x) =b*a^x, hvordan udvikler den sig i forhold til a=1+r og b.
ForumindlægJeg har denne emneopgave, hvor jeg skal svare på følgende; Forklar hvordan funktionen y= f(x) =b*a^x udvikler sig, idet du i din forklaring inddrager betydningen af konstanterne a=1+r og b. - Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal løse opgaven, er en udregning for dette? -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Nogle der har den nye FP9 2020 matematik med alle svarene?
Forumindlæg:) -
Nordjylland: Lektiehjælp i Matematik/Fysik tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik jeg er 34 år gammel og uddannet Cand. Scient i 2009. Jeg arbejder til daglig som underviser i fagene Matematik og Fysik i Gymmasiet. Jeg har valgt at tilbyde lektiehjælp eller pensumhjælp i fagene matematik og fysik til HF/STX elever eller studerende på de videregående ud... -
Finde b og c i parabel når du kender a og toppunkt
ForumindlægHej. Jeg har fået denne her opgave stukket i ansigtet . Parabelen y = 2x^2 + bx + c har toppunkt (2,b) Bestem b og c :) ? Er der nogle som kan hjælpe mig -
Hjælp søger lektiehjælp til matematik 1 Dtu
ForumindlægHar du læst på dtu og haft faget matematik 1 17.5 ect point og er god til at lære fra dig så kan jeg tilbyde 75 kr i timen. 2.5timer ugentligt (samme dag). har desperat brug for hjælp -
fsa Matematik triatlon december 2004
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige fået min Fsa Matematik opgave tilbage. fik kun 7 ikke så godt, jeg har en lille mistroisk tanke om min lærer har lavet en fejl. er det muligt at nogle gide at sende mig en facit liste. email: oliver@gamereactor.net -
Matematik eksamen 29. august 2008
ForumindlægCiao everyone.Jeg er under stort tidspres, derfor ville jeg høre om nogen har opgavebesvarelserne til matematik B eksamen 29. august 2008 - På forhånd tusind tak og fortsat god weekend.! -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Problemformulering: Månekapløbet Historie (a) og biologi (B)
ForumindlægHåber virkelig der er nogle, der kan hjælpe mig. Jeg mangler en decideret undren i mit AT-10, som både er biologisk og historisk. Jeg skriver om Månekapløbet, og har inddraget J.F. Kennedys tale inden starten på kapløbet. Det er den, som jeg tager udgangspunkt fra. Jeg inddrager nogle fysiologisk... -
Vis at f er differentiabel i endepunktet a med f′(a) = c ved brug af middelværdisætningen.
ForumindlægLad f : [a, b] være kontinuert på det afsluttede, begrænsede interval [a.b].Antag endvidere at f er differentiabel på det åbne interval(a,b). Antag at der findes et tal så Vis at f er differentiabel i endepunktet a med f′(a) = c. Vink: brug middelværdisætningen. Jeg forstår ikk... -
Bestem konstanterne a, b, c og d således, at funktionen j bliver kontinuert og differentiabel i punkterne A og B
ForumindlægHar fået til opgave at bestemme konstanterne a, b, c og d, sådan så funktion j bliver kontinuert og differentiabel i punkterne A og B. (funktion og grafen er vedlagt som .JPG) Punkterne A og B er givet ved: A=(1;j(1)) og B=(3,j(3)) tror ikke jeg helt forstår spørgsmålet. -
AT Socialdarwinisme Historie A / biologi C
ForumindlægHejsa. Nogle der kan definerer begrebet 'Socialdarwinismen'?, og evt. begrunde, at tvangssteriliseringer har noget med Darwin at gøre? Og evt. begrunde at det så også er "social"? På forhånd tak.. -
R=R*(1+a*(T-T))
Forumindlægnogen som kunne hjælpe mig med dette indlæg? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=825786 -
1.G mat A - Grundmængde og løsning af ligninger
ForumindlægHej allesammen, har akut brug for hjælp til hvordan man finder grundmængden i en ligning. Kan give eksempel :Opg: Bestem først grundmængde og løs derefter ligningen :1/4x-3=7(x+3)-1/2x(Opgave 310 i Mat1 - Systime)Ville være glad hvis i kunne skære ud i pap da jeg har andre lignende ligninger jeg ... -
En parabel er graf for funktionen ... bestem a og b
ForumindlægHvordan laver jeg den her opgave? -
Eksponentiel vækst f(x) = b*a^X
ForumindlægI min bog står der følgende om eksponentiel vækst: "Vækstegenskab: Samme absolutte tilvækst på x-aksen giver samme relative vækst på y-aksen". Nogen der kan forklare mig hvad de mener med det? :-) -
to funktioner ukendt, bestem a,b og c i en af funktionerne
ForumindlægDisse opgavetyper er desværre min svaghed.. kan nogen hjælpe? -
Analytisk plangeometri - find punkterne for A, B & C
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært med at forstå denne opgave fordi, når jeg sætter ligningerne ind i geogebra, så bliver der ikke konstrueret en trekant. Jeg har haft isoleret y i alle lignineren, men det hjælper ikke. Håber evt, i kan foreklar mig, hvad jeg gør forkert.
