Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15741 til 15760 af 23489
-
Konklusion Chi^2
Forumindlæghej, jeg har to spørgsmål 1) og 2) til en X2-test udregner jeg p-værdien (integralet fra vores Q-værdi til uendelig) til at være 53.4%. Her skriver min lærer, at dette betyder: Der er 53.4% sandsynlighed for at få et udfald af eksperimentet, der er ligeså skævt... -
Uddannelse som hacker?
ForumindlægJeg går i 2.g og har da gjort mig lidt tanker om fremtiden og hvad jeg dog skal finde på bagefter.. Jeg kunne godt tænke at arbejde med computere og internetsikkerhed, f.eks. i et firma, hvor man tester deres IT-sikkerhed og sørger for at den er i top, eller inden for politiet og spore folk som h... -
Antibiotika hos Landmænd
ForumindlægHej, Hvorfor vælger landmænd at bruge antibiotika til deres dyr? -
Adjektiver - bøjning
ForumindlægHvis et substantiv går efter 3. bøjning, står der at djektiver godt an bøjes efter 1. og 2. bøjning, men hvordan ved man om adjektivet bliver bøjet efter 1. eller 2. bøjning? -
Demokarti?
ForumindlægHej I hvilke områder vil i mene demokrati ikke overholdes? Jeg vil mene i at der nogle steder vil være mangel på viden/info (udelukkelse)for folket fx. PET politiet efterretningstjeneste. Men hvor mere? -
lidokains opbygning
ForumindlægHejsa, Er der nogen der før har skrevet om lidokains kemiske opbygning? Hvis der skulle være nogen der ude, er det så muligt at lægge det ud her? Der er kun én opgave om lidokain og den kan jeg ikke bruge desværre, da jeg skal bruge informationer omkring dens opbygning. Håber nogen kan jeg hjælpe :( -
stolpediagram
Forumindlæghvordan får man lommeregneren ( TI-85) til at lave et stolpediagram?, i mit tilfælde skal jeg bruge det til noget med binomialfordeling . -
spg om identitet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive en opgave om identitet, og hvordan forfattere viser deres identitet igennem fortællingen. Er der nogen i den forbindelse der kan hjælpe mig med evt. nogle forfattere der ville være interessante eller nogle bestemte værker? eller måske der er en bestemt litterær tid... -
hjælp kemi eksperter!
ForumindlægVi skulle fremstille benzoesyre ved en syntese. Efter at produktet var færdig foretog vi en titrering og vha. beregninger fandt vi frem til at produktets molarmasse var 150,7 g/mol. I tabelværdien står den til 122,3 g/mol. Til sidst titrerede vi helt rent benzoesyre (fra laboratoriet) og fik mo... -
Algoritmer?
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig med at definere ordet algoritme i en matematisk sammenhæng? Tak på forhånd -
Udregning af mængde
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en udregning til min SRP, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Det er fra et biologiforsøg, der omhandler, hvor meget metan, der dannes i koens vom. Fra forsøget fandt vi, at der på 243 min. blev dannet 418,5 ml. metan. Dette var gas fra en foderblanding med 20... -
DIO POWERPOINT TIL LÅN? :) Please
ForumindlægSå er det blevet tid til en DIO eksamen. Jeg ville høre om der skulle være nogle evt. fra sidste år (eller måske allerede i år) der har været oppe til eksamen. Egentlig er jeg ikke i tvivl om hvad powerpointet skal indeholde, men jeg ville være MERE end taknemmelig, hvis nogle gad og sende dere... -
we were eller we was?
ForumindlægHej alle! Jeg sad lige og skrev stil, og blev pludselig i tvivl om det hedder "We was" eller "We were" på engelsk. Jeg mener, at det hedder "We were", men jeg har lige hørt en sang med Whitney Houston, hvor hun synger "We was", så nu er jeg pludselig i tviv... -
SRP på 35 sider!?
ForumindlægJeg har skrevet SRP i mat og fys med hovedvægt på mat og den fylder nu 35 sider med det hele. Er det for voldsomt? Der er jo MANGE udregninger der tager MEGET plads? Desuden er der linjeskift => udregning => linjeskift. så der går to tomme linjer til én udregning.. -
hjælp folkens
ForumindlægNogen der kan hjælp med del b og c (rev isotherm) ? mht del C.) punkt 1. ved jeg at jeg skal beregn stofmængde vha. idealgasligningen, for at beregn det udførte arbejde. Men jeg kender ikke tryk eller temp som idealgasligning vil have for at kunne finde stofmængde? -
Hvorfor tiltrækkes ferromagnetiske stoffer til magneter?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en SRP omkring magnetisme, og så er jeg lige pludselig kommet til at tænke over noget. Hvorfor tiltrækkes en nordpol egentlig af en sydpol? Er det en eller anden kraft der er ansvarlig, eller er det bare en "sådan er det bare" ting? -
Bestem tallet c
ForumindlægBestem tallet c, så andengradsligningen 3x^2-2x+c=0 har netop en løsning. Jeg mangler blot denne opgave, men ved ikke helt hvordan jeg skal løse den. er der nogen der kan hjælpe mig på vej? -
Kode på mappe
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har længe gået og tænkt på, om det er muligt, at sidde en kode på en mappe, så inden udover mig, har adgang, ligesom man kan gøre ved et dokument. Det ville jo være så smart. Please, nogle som ved det? Det ville være fantastisk!:) Tak -
Eldonkort
ForumindlægJeg har to spørgsmål. Det ene handler om, hvad der er værst: et A Rh+ foster i en O Rh- mor eller et O Rh+ foster i en A Rh- mor? Er begge tilfælde ikke lige galt, da moren vil danne antistof D. Eller skal man slet ikke se på Rhesus-systemet? Hvordan kan jeg tegne en tegning, som illustrer... -
Jurist
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som kunne fortælle hvor meget en jurist tjener efter skat? Med venlig hilsen Christian.
