Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15761 til 15780 af 111527
-
tegn grafen for f og benyt modellen
ForumindlægHej! har problemer med at forstå denne opgave, håber nogen kan hjælpe (se fil) -
Sidelængder og vinkler
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp til dette spørgsmål: Angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32000 m2 HJææææææææææææælp!!!! -
Blodkredsløb
ForumindlægHej jeg er igang med en biologirapport hvor jeg skal komme ind på blodkredsløbet. Er der nogen der kan se efter om jeg har forstået det rigtigt: Blodet strømmer rundt i et lukket kredsløb. Vi starter i venstre forkammer af hjertet som fører blodet igennem Aorta som er en den største arter... -
x^2-2x-8=0
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan breake den? vh Patrick -
Syrestyrke
ForumindlægNogle af tegnene har ændret sig, så hvis det er helt uforståeligt er her et link: http://www.natlex.dk/syrestyrker.html Syrestyrke Hvis S og B er det korresponderende syre/basepar, kan syrens reaktion med vand (protolysen) skrives S(aq) + H2O(l) ® ¬ B(aq) + H3O+(aq) Ønskes et mere præci... -
parameterfremstilling for linje
ForumindlægHej dette omhandler opgave 2061 i vejledende eksamensopgaver. Vi har at L(0,0,3) A(4,2,2) B(0,3,2) C(0,3,0) D(4,2,0) skal så bestemme en ligning for den plan der indeholder punkterne A,B og L. Dette er gjort og fundet til: alpha: x+4y+12z=36. Men nu skal jeg så finde en parameterfremstilling... -
Reducering 1g. stof
ForumindlægReducer :2a(a-b)+(a+b)^2-(a+b)(a-b) = ?På forhånd tak ! -
linære funktioner
ForumindlægMangler den sidste opgave til min blækregning en der kan hjælpe? Udregn f(20) og forklar hvad dette tal betyder -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Sammenhæng mellem c og bredden af Gauss funktionen
ForumindlægHalløj :-) Jeg skal finde sammenhængen mellem c og bredden af toppen i en Gauss funktion.. Funktionen er af formen . Før dette har jeg differentieret funktionen og fundet maksimum b. Dette indsatte jeg så i ovenstående funktion og fandt maksimumsværdi i a... Jeg er godt klar over, at jeg nu sk... -
Beregn pH i opløsningen af CH3COONa salt i vand
ForumindlægJeg ved at det sprøgsmål er allerede her, men har ikke svar og tror at det er fordi titlen er ikke særlig tydeligt, så ingen kommer ind og læser den... så jeg vil prøve at stille den igen (jeg er IKKE den som stillede sprøgsmålet første gang, jeg bare har den samme opgave nu): 0,2mol CH3COONa sa... -
Det haster
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe med at omformulere dette her lille stykke: Den misvisende betegnelse "organisk" er et levn fra de dage håber der nogen der kan hjælpe (: -
HJÆÆLP KARAKTER
Forumindlæghej jeg ville lige spørg.. Er det muligt at få -3 i karakter i skriftligt kemi? og hvor ringe skal man være for at få -3?= fåår ma ikke 00 bare ved at være der? -
Redoxreaktioner - afbrænding
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til kemi A mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare forskellen på afbrænding af cellulose og nitrocellulose - er der nogen, der kan hjælpe? -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
Bevis af regnereglerne for bestemt integral
ForumindlægHej studieportals brugere. Det er således sådan at jeg har brug for beviserne af regnereglerne for bestemt integral. Jeg burde nok selv sidde og lave dem, men da jeg er i tidspres denne uge, så har jeg ikke rigtigt overskud til at få dem lavet. Jeg har søgt rundt herinde på studieportalen, men i... -
Reduceringsopgave
ForumindlægJa det har aldrig været min stærke side. Reducering af: (1/a+1/b)/(a+b)=? Hjælp! -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Microserfs
ForumindlægNogen, der har noter til Microserfs? -
Und was bekam des Soldaten Weib
ForumindlægNogle der har noter til denne tekst?
