Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15841 til 15860 af 18649
-
Råd søges til første fysikrapport!
ForumindlægSom det fremgår af overskriften skal jeg så småt igang med min første fysikrapport (Fys B), eller rettere 3 rapporter. (Der var 3 forskellige emner). Vi skal skrive rapporterne med udgangspunkt i nogle forsøg samt teorien bag, emnerne var: - Brydningsloven - Spektralanalyse - Lysets brydning g... -
røtngenstråling
Forumindlægi fysik har vi lavet et forsøg der er næsten identisk med forsøget på denne sidde http://www.emu.dk/gym/fag/fy/inspiration/fysvejl/atom/x-ray.html mit første problem er at udregne d da jeg ikke kan finde ud af af lave 3kvadratrod på lommeregneren. en af mine opg. er også at forklare hvordan afs... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Kemi på A nivo
ForumindlægHvordan er det? overvejer at vælge det, har i øjeblikket: Fysik B og Kemi B Skal vælge et af dem, som skal opgraderes. Jeg er lidt i tvivl. Er ret god til kemi, een af de bedste i klassen (hehe.) Overvejer derfor kraftigt at vælge kemi på a. Men dem jeg har snakket med har sagt, at det skulle ... -
Kemi-fældningsreaktioner
ForumindlægHej, jeg skal til prøve i NV, hvor jeg skal vælge et forsøg inden for et af de 2 temaer kost og CSI, og et af fagene, kemi, fysik, biotek og biologi. Har valgt fældningsreaktioner inden for emnet kost. I mit forsøg påviser jeg ioner i fødevarer vha. fældningsreaktioner. Jeg skal til prøve snakke... -
dynamisk gnidningskoefficient
Forumindlæghej alle fysik geni'er jeg skal lave en opgave em den dynamiske gnidningskoefficient. forsøget gik ud på man havde en klods med et lod ovenpå og målte gnidningskraften. vi fik 200 m/g (masse/tyngeaccelertion) F_gnidning N = 0,4 så er spørgmålet hvordan man udregner den dynamiske gnidn... -
bølger! hjæælp.
Forumindlæghej sidder lige med en fysik opgave, og håber nogen er søde at hjælpe. - v = kvadratroden af S / u (det sjove tegn) Her er S snorspændingen, og u er masse pr. længde af snoren. snorspændingen angiver den kraft, hvormed snoren er spændt. Snorspændingen er lig med tyngdekraften på loddet, som hæn... -
Standselængde - gennemsnitsacceleration
ForumindlægJeg sidder her med en opgave i fysik A fra eksamenssættet maj 2007 opgave 5. Standselængde. Den omhandler bremselængde og gennemsnitsacceleration, og selve opgaven lyder som følger: Hvilken værdi for bilens gennemsnitsacc. er brugt som grundlag for beregningen af bremselængden ved 130 km/h. Bi... -
Er dette sandt/rigtigt?
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave der lyder således:Der er 500gram vand i elkedelen. Hvor meget stiger vandets temperatur på det ene minut, hvis det antages at energien kun går til opvarmning af vandet? Er dette så rigtig gjort? -Jeg bruger denne formel: Delta E term= m* c* Delta T m= 500g= ... -
Gitterkonstanten
Forumindlæghejsa, jeg sidder lige med en fysik aflevering, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med, da jeg er lidt flad i dag(; opgaven lyder: I et optisk gitter er der 200 spalter pr. mm. a) Udregn gitterkonstanten for gitteret. Der sendes lys med bølgelængden vinkelret mod gitteret. b) Bereg... -
hjælpelærer (super løn gives)
Forumindlæghej.. ku du tænke dig at tjene en del penge.. jeg har lige fået at vide jeg skal op i fysik A og kemi B.. hvis du kan undervise i en af de fag bare 1 eller 2 dage, så vil det være super... skriv hvis du har lyst, super løn tilbydes.. jeg har tænkt at det bliver sådan at jeg læser hele pens... -
Zenith og storcirkler
ForumindlægHej Studieportalen, vi er i gang med et AT forløb i skolen med matematik, fysik og historie. Min gruppe vil gerne undersøge, hvordan man finder solhøjden ved Zenith, men vi har kigget rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget der fortæller hvordan. Yderlige vil vi også gerne finde ud af, hvor... -
gammastrålling
Forumindlægheej :) det haster så jeg håber nogle kan hjælpe det drejer sig om opg 137 i bogen vejen til fysik c opgaven lyder: en patient gennemlyses med gammastrålling. patienten er 20 cm tyk og vi antager at den pågældende består af vand. Halveringstykkelsen er 100 mm sæt intensiteten til 100% hvor ... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
Varmelære?! Hjælp!!
Forumindlægjeg går snart i spåner! eller skriger eller teer mig voldsomt.. eller græder... jeg skal til fysik prøve i morgen i varmelære, og jeg forstår intet, jeg vil så gerne, men jeg har haft en periode med stress og lige på kanten til depression men jeg har kæmpet mig tilbage.. og jeg vil høre om j... -
HJÆÆÆLP det haster UTROLIG meget :/
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med fysik opgave der lyder på: To bilger kører hen ad en vej. Bil A kører med hastigheden 50 km/h, og bil B kører med 60 km/h. Da de er på linie bremser begge biler med en acceleration på -2,8 m/s^2 kan bare ikke finde ud af at finde: - hvor lang tid tager nedbremsni... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Perspektivering til blodglukoseforsøg?
ForumindlægHej, jeg skal op til NV-eksamen i morgen og jeg har valgt at gå op med vores forsøg, hvor vi målte hinandens blodglukosekoncentration efter indtagelse af forskellige ting. Jeg synes, at det kunne være rigtig fedt lige at få en lille perspektivering med, men jeg ved dog ikke helt, hvad det skal væ... -
Smeltevarme for is
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om smeltevarme for is, og har fundet alle resultater, jeg mangler hjælp til udregningen for smeltevarmen for is Lis. 32g * Lis + 32g * 4.18 j/g*c *(29.3oc – 0oc) = 331g * 4.18 j/g*c (39.6oc - 29.3oc) Jeg har fået af vide at jeg ikke må bruge ...
