Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15841 til 15860 af 23489
-
Bjerrumdiagram
ForumindlægJeg har lidt svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal løse denne opgave. Jeg har vedhæftet den, og håber, at der er en, der kan forklare hvordan den skal løses :) -
Bølgelængder af grundtoner på en guitar
ForumindlægHej, jeg har prøvet at finde lignende spørgsmål, men føler ikke rigtig at de tråde jeg har fundet gør mig afklaret. Jeg sidder med denne opgave. Man får opgivet længden af strengen, så tænker jeg da at man skal bruge den i opgave 1? eller er det bare mig? - Eller skal jeg bruge formlen &lamb... -
Teknokratiet
ForumindlægHvilken ideologi tilhører teknokratiet? Er det en blanding af mange ideologier? -
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
Fra Aktiv til Passiv
ForumindlægJeg skal omskrive nedenstående sætninger fra aktiv til passiv. Er det korrekt? 1. The students often play computer games in the classroom. Her ved jeg ikke hvad det skal hedde? 2. Unfortunately the robbers took all the money. All the money were unfortunately taken from the robbers. 3. ... -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Bisektionsmetoden
ForumindlægHej Jeg er ved at se lidt på en opgave, men er efterhånden længe siden, jeg havde om bisektionsmetoden :-( Er der nogen som kort kan fortælle hvad den går ud på, jeg synes, at kunne huske, at der er noget med, at inddele en funktion i mindre dele for, så at vurdere om det søgte punkt er større el... -
Det evige liv
ForumindlægVidenskaben kommer tættere og tættere på det evige liv. Tror I at forskerne nogensinde får isoleret det gen der gør at vi for fremtiden kan leve som 25-årige for evigt? Hvis ja - tror I det bliver opdaget inden for vores levetid? -
plzz hjælp
Forumindlægf(x) = -0,008x^2+40 g(x) =0,008x^2-1,6x+80 hvordan viser jeg at funktionerne f og g har samme tangenthældningen i punkt B når B har punktet (50;20) -
Bestem cirklen skæringspunketer med y-aksen
ForumindlægHej alle sammen:) Har fået denne lining: x^2-6x+y^2-16y+48=0 ud fra den skal jeg så bestemme cirklens skæringspunkter med y-aksen? Håber nogen kan hjælpe, da jeg ikke ved hvad jeg skal med den?:) -
Jeg er her for at hjælpe
ForumindlægUndskyld, jeg har været et svin på det sidste. Jeg ville egentlig gerne hjælpe, men jeg kan ikke noget :( -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
Virksomhedspraktik i Lufthavn?
ForumindlægHej! Jeg skal have 5 dages virksomhedspraktik sidst i november. Nu er det jeg interesserer mig meget for lufthavne etc. Kunne godt tænke mig at komme nærmere ind på check-inn-personalet eller noget lignende. Er der nogen der har erfaringer ang. praktik i lufthavnen (generelt, men især CPH) og er... -
Hjælp til skriftlig engelsk
ForumindlægHej jeg går i 3.g og har engelsk på højniveau. Jeg ville høre om I ved om hvor/hvem man kan kontakte for at få hjælp til sine afleveringer, eller om I er interesseret Amalie -
Cirkel
ForumindlægHej Kan nogen vejlede mig igennem hvordan jeg laver en enhedscirkel på nspire med skyder, således jeg kan illustrere radianer, retningspunkt osv. Jeg kan godt lave cirklen men der skal mere til. På forhånd mange tak. -
figure nummering i memoir klasse
ForumindlægHej</o:p> Jeg bruger memoir klasse. Jeg ville gerne bruge article option for at undgå at kapitler starter altid i en ny side, men så vil min figurer og tabeller blive nummereret 1, 2, 3, … i stedet for 1.1, 1.2, 1.3 osv. Jeg prøvede at bruge \numberwithin{figure}{chapter} i preambl... -
Det postmoderne samfund og narcissisme
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive opgave i samtidshistorie og dansk. I første opgave skal jeg redegøre for begrebet narcissisme i forhold til det postmoderne samfund. Jeg har efterhånden læst en del om postmodernisme og karaktertrækkene ved det postmoderne samfund. Ifølge... -
brug for hjælp.. forstår ikke teksten ..
ForumindlægHej. Jeg har læst denne tekst mange gange, men forstår den bare ikke skal redegør for hvad der siges om Odysseus og analyser Homers metode når han skal begynde historien Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? 1 Muse, fortæl mig om manden, den aldrig forlegne, der flakked viden omkring da h... -
Procent og Procent point?
ForumindlægHej.... Er der nogen der kan forklare mig, hvordan man regner en stigning ud i procent og procent point? opgaven lyder: 2004 hævede den amerikanske nationalbank diskontoen ( renten) fra 3,0% til 4,35% . Hvor stor var stigningen i procent og procent point? -
kemisk ligevægt
ForumindlægHej. Jeg har lige nu om kemisk ligevægt, hvordan beregner man værdien af: [HI] / (H2] + [I2]) og er denne brøk konstant?
