Søgning på: matematik 1g. Resultater: 15861 til 15880 af 32350
-
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Problem med renter og banken
ForumindlægNogle bedsteforældre vil gerne give deres barnebarn en god mængde penge i 18års gave. De planlægger at hvis de sætter nogle penge ind på en konto den dag deres barnebarn bliver født, så vil renterne sørge for at de penge er vokset voldsomt til 18 år efter. Du er en bankregner, og i din bank er ... -
folkeskolens afsluttende prøver??
ForumindlægJeg går i 9.klasse og skal til terminsprøver her efter ferien. Er der nogle der ved om de opgaver vi får udleveret om de er helt nye, eller om det er nogle gamle opgaver de tager for forrige år?? Der er nemlig noget der hedder december prøver og maj prøver, og decemberprøverne bliver jo holdt i d... -
Udtryk det komplekse tal (e^(1+5+i*2π))/(1-3i)
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal beregne det komplekse tal e^(1+5+i•2π) / (1-3i) i hånden på rektangulær form og polær form. Jeg starter med at beregne nævneren (1-3i) Modulus | 1-3i | = √(1^2+(-3)^2) = √(1+9) = √(10) Argument arg(1-3i) = arctan((-... -
Procentvis vækst
Forumindlæg -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Math KU
ForumindlægHej Hvor foregår undvisningen når man studerer en af de matematiske fag på KU? Mvh. -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Lave en ligning
ForumindlægHej:) Eftersom jeg ikke er særlig god til matematik, ville jeg høre herinde om nogle kan hjælep mig:) Vi har fået en opgave for i matematik hvor jeg selv skal skrive min egen ligning. Opgaven hedder sådan. Familen syvertsen tager på en tur til Centret. Sten er på udkig efter et... -
Hjælp til årsprøve...
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig årsprøve i naturfag i morgen kl. 8.00. Jeg er rimelig god til matematik, men jeg har alligevel lidt spørgsmål hvis der er nogen der har tid/lyst til at svare...1) Er der nogen der kan finde på et relevant eksempel på gennemsnitlig procent?2) Hvordan udleder man formlen ... -
koordinatsættet til vektor b
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 3.061jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober..jeg ved at vektoren a=(2,-3) om vektor b oplyses det at: vektor a* vektor b=4 ogvektor a*... -
hjælp til eksamen opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige som går på VUC i trin 2 som svar til 10. klasse. Jeg skal op til mudtlige matematik eksamen. for at komme op til eksamen, skal jeg selv lave opgaven. Vi skal finde et emne og lave nogle spørgsmål til det, og der efter skal vi lave en historie for at forklare læren ... -
Haster: potensfunktion samt funktionen sinus
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik re-eksamen på fredag og der er to beviser som jeg ikke rigtig kan gøre rede for. Hvis det er en der kan hjælpe mig med disse (forklaring, stikord, hvad som helst) vil jeg være yderst taknemmlig. 1- Udled forskriften for den afledede funktion af potensfunktionen f(x... -
Lidt brok :-)
ForumindlægDet er lidt irriterende at man ikke kan se de indlæg man selv har oprettet når man ikke har skrevet i dem. Jeg tror måske det har været oppe før, men er der noget på vej? I øvrigt ville det være rart hvis der snart kom et matematik-forum for uni-folk. Jeg synes tit mine indlæg drukner i andre ind... -
Fysik A - Mørkt stof??
ForumindlægHej. Jeg skal meget snart have valgt emne til SRP. Jeg vil gerne skrive i fagene matematik A og fysik A. Her har jeg umiddelbart tænkt på at skrive om mørkt stof eller sorte huller, men jeg er dog meget i tvivl om, der er nok materiale om disse to emner. Idet jeg selv har lavet noget research på... -
Mat A eksamen re-test
ForumindlægJeg har været til matematik a eksamen men er siden blevet anklaget for snyd pga en formodning. Nu vil de gerne have at jeg skal til en test der skal afgøre om jeg har snydt. Er der andre der har prøvet det? Hvordan gik det? Kan skolen kræve såden noget når de ingen beviser udover formodning? ... -
Fsa 2012 december hjælp
ForumindlægHej alle sammen jeg har spurgt flere gange men jeg får ikke noget hjælp Det jeg spørger om Der er nogen der har været oppe til terminsprøverne her i december altså fsa dansk og matematik Vær sød at svare jeg har brug for j... -
Please hjælp!! jeg ved ikke hvordan jeg skal løse opgaven :(
Forumindlæghej jeg er igang med en række matematik opgaver. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal læse den vedhæftede opgave korrekt. jeg har prøvet at dele figuren op i trekanter, men tænkte at der måtte være en lettere måde. hvorefter jeg ud fra de opivede retningsvinkler prøvede at finde hældninger... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægDenne opgave lå/ligger under teknisk matematik 1, kapitel 8 problemopgaver, og jeg tror godt jeg ved hvordan den skal løses. Der er bare det med at der i starten står at der er 70 km fra A til B, men under afstandene står der, at der er henholdsvist 10, 15, 30, 45 og 60 km fra A til stationerne. ... -
Bestem a og b tal
ForumindlægHej derude :) - funktionen f(x)= b*x^a opfylder at, f(2)= 12 og f(4)=96. bestem a og b tallet. Nu bliver jeg lidt i tvivl, jeg skal løse den matematik programmet maple. Skal jeg bruge formlen : a= log(y2/y1) / log( x2/x1) også har jeg a-tallet og derefter skal jeg så bruge formlen: b= y1/a^x ? h...
