Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15881 til 15900 af 26896
-
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Polynomier ! - Hjælp til redegørelse af de forskellige variablrs funktion og betydning for parablens udseende. Samt redegørelse af forskellige rødder.
ForumindlægNogle der meget kort kan give en præcis og kortfattet forklaring på de forskelligevariabler ( a,b og c)'s funktion i en parabel? y = ax^2+bx+cSamt er der nogle der kan forklare mig udseendetaf et 2. 3. og 4. grads polynomie..Er f(x)=(x+3)*(x-1)*(x-2)^2 da ikke et 4. grads polynomie?På forhånd... -
Isoler Q i formel.
ForumindlægJeg er kommet til en opgave i min matematik aflevering som giver mig store problemer, da vores matematiklære ikke kan forklare mig det ordentligt hvad man egentlig skal. y^2=Q*x-Q*a+k Håber en sød sjæl ville kunne hjælpe mig og give en god forklaring på hvordan man gør :D -
sidste trin
Forumindlægjeg er igang med med at få det her : F=m*((-k)/m)*x(t) til at ligne det her: F=m*ω2*x(t) jeg kan godt se hvad de har gjort men jeg mangler en forklaring så jeg forstår hvorfor de gøre sådan. håber nogen kan hjælpe. -
DNA og protein - Hjælp!
ForumindlægHejsa derude! Jeg har 24 timer, og jeg er gået i stå med dette.. En der kan give en god og grundig forklaring på dette: En redegørelse for opbygningen og dannelse af proteinerne samt eksempler på proteiners funktion i kroppen. Hvis der er nogen der kan give mig et godt svar på den, ville jeg ... -
kegle
ForumindlægJeg har den her kegle, hvor der vises forskellige keglesnit ( ellipse, parabel, cirkel)Nu bliver jeg spurgt om, hvilken figur der vil fremkomme, ved at foretage et snit i keglen, vinkelret på aksen gennem A punket ( A aksen, står lodret ned gennem keglens midte)Nogen som kender svaret og forklari... -
Differentialligning
ForumindlægHejsaGivet er differentialligningen dy/dx = 1 - 0,5y , ya) Vis at ligningen y = f(x) ,hvis graf går igennem punktet P(0,0) har forskriftetn f(x)=2(1-e^(-0,5x)) Jeg er rimeligt bagud i differentialligninger, og forstår ikke rigtig min bogs forklaring, så en grundig gennemgang af hvordan jeg regn... -
bevis
ForumindlægJeg skal bevise, enten ud fra formlen K(n,r)=n!/(r!*(n-r)!) eller ved et kombinatorisk bevis, altså en struktuel forklaring på at det må gælde, følgende: K(n+1,r)=K(n,r-1)+K(n,r)Nogen som kan hjælpe?? -
Ved hvilken reaktionstype kan ....
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en kemi aflevering omkring hindbærketon, og bliver spurgt om, ved hvilken reaktionstype en alkohol som 4-(4-hydroxyphenyl)butan-2-ol kan omdannes til en keton som 4-(4-hydroxyphenyl)butan-2-on? Jeg gætter på det er en redoxreaktion med oxidation, men jeg kan ikke ... -
Søger hjælp til mikro og makroøkonomi
ForumindlægHej folksen Jeg studere på erhvervsakedimet 1semster og søger hjælp til forklaring af nogle grafer i min lærebog. Jeg betaler gerne for lektions timer og søger hjælp hurtigst muligt. Ps: undervisningen kan forgå telefonisk eller i Jylland omegen, E-mail [email protected] -
Torahen
ForumindlægHej kloge hjerner. jeg skal op i religions eksamen her om en uges tid og jeg er dybt begravet i bøger og noter. Jeg er desværre bare lidt i tvivl omkring Torahen, jødernes hellige lovbog. Er der nogen, som kan give en uddybende forklaring omkring den? Det ville være alletideres, en kæmpe hjælp. P... -
temp. af vand
Forumindlæghey derude. :D Er der nogen herinde, der kan give en forklaring på, at temp. af koldt vand i en sø under visse omstændigheder stiger, jo dybere du kommer ned i vandet. håber der er nogen der kan hjælpe.. :D på forhånd tusiind taak -
Hjælp til omvente funktioner?
ForumindlægHej :) Vil i hjælp mig med at udregne disse her dvs. bestemme den omvendte funktion til disse følgende funktioner: f3(x) = x - 8 x + 16 f2(x) = kvadratrod af (x + 4) - Jeg har lidt svært ved at f... -
Hjælp til omvendt funktion?
ForumindlægHej igen :) Jeg spurgte igår om omvendte funktioner og Andersen11 gav en virkelig god forklaring på hvordan man løser det :) Dog er jeg stødt ind på en type som jeg ikke ved hvordan skal løses f3(x)=x2 -8x+16 Tror at man skal bruge 2. kvadratsætning så det hedder: y=... -
Henfaldsloven?? Fysik C
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan det er henfaldsloven hænger sammen og hvad man kan bruge det til?? Hænger N= N0 * at sammen med A= A0* at eller er de to vidtforskellige ting, der skal bruge på to forskellige tidspunkter?? en pædagoisk forklaring ville bare være dejligt, en sproglig, der... -
Polynomier
ForumindlægHey ppl. Er der nogen der kender en rigtig god side hvor man kan få en god forklaring på hvad et eller flere polynomier er? Jeg skal nemlig bevise at et n'te grads polynomium højst kan have n rødder og jeg vil gerne have noget teori med iden jeg beviser. i teorien tænker jeg på polynomier... -
statistik regning - hjælp
ForumindlægJeg skal have prøve i morgen, og har derfor brug for noget hjælp. Jeg var ikke med til mat. timen idag, og fik derfor ikke nogen forklaring på hvad statistikregning er.. Hvis der ville være nogle venlige sjæle der ville forklare noget, bare så jeg kunne bestå den prøve vi får i morgen, ville jeg ... -
for dig?..hmm
ForumindlægSinus relationerne:Hvordan isolere man Sin til en vinkel i Sinusrelationerne fx.a/sinA=b/sinBisoler SinADet får jeg tilSinA=b/a*sinBmen lommeregneren siger det gir det her:SinA=a*sinB/ber der nogen der kan gi en logisk forklaring hvordan det kan det? -
Efterlønsproblematikker
ForumindlægHej !Jeg sidder og gruer over samfundsfagsrapport, hvori jeg ikke kan finde hverken hoved eller hale i følgende spørgsmål:Redegør for problematikkerne i pensions- og efterlønsordningerne, som de er i dag.Dét jeg ikke kan finde ud af er; hvad er det som er problemet? Jeg ved godt at der ikke er n... -
Km og skiftende [S]
ForumindlægHejsa,I en opgave gives (bl.a.) startværdi af [S] og Km, hvor Km=[S].Hvorfor ændres Km ikke, når [S] falder/stiger?Ud fra relationen v=vmax*([S]/([S]+Km)) burde Km vel falde? Kan forklaringen være, at faldet i [S] modsvares af fald i v?Håber på et udtømmende svar!
