Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15901 til 15920 af 19042
-
Kompleksetal - bevis
ForumindlægFor alle x ∈ C findes et y ∈ C, så x + y = 0. Lad x=(a,b) Hvordan beviser jeg det? Det er noget med y=-x. Vi skal vise, at x-x=0. -x=(-a,-b) -
Forældrekøb af andelslejlighed
ForumindlægHejsa SP-brugere :) Jeg skal til august starte på DTU og dertil regner jeg med at flytte ind i en andelsbolig. Jeg har egentlig selv pengene til at kunne betale andelen, men der er så absolut kun fordele ved at mine forældre køber den i stedet hvad jeg kan se :). Dog er jeg lidt i tvivl om hvorvi... -
Stofmængde
ForumindlægHej har lige nogle spørgsmål vedrørende to opgaver. Der skal laves 200 mL 0,150M Na2SO4 Hvor stor en stofmængde Na2SO4(s) skal der anvendes? Beregn massen af denne stofmængde Na2SO4(s) Beskriv, hvordan man i praksis laver opløsningen. Stoffet CuSO4*5H2O(s) anvendes til at lave 500mL 0,125M CuSO... -
bonussnit
ForumindlægGanger man eller plusser man bonussnittet ? -
Hjælp til pH
ForumindlægTil en liter vand opløses 0,4 gram magnesiumhydroxid. Hvad bliver pH? Tak på forhånd :) -
viljestyrede handlinger
ForumindlægHejsa allesammen kan det virkelig passe at Hvilket væv udfører de viljestyrede handlinger? det gør THALAMUS or what? -
Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
ForumindlægSom på overskriften: Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke? -
tryk og kræfter
Forumindlæggodmorgen derude.. Er der nogen der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle opgaver, der handler om tryk og kræfter? Det ville være til stor hjælp! -
Venstre partiet
ForumindlægHej Kan I hjælpe med denne opgave: Hvordan er Venstres skattepolitik bygget op, og hvordan fungerer den? På forhånd tak -
Selviscenesættelse - AT
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har ... -
Unges behov for selviscenesættelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive AT, og i samfundsfag delen har jeg valgt at lægge vægt på unges behov for selviscenesættelse i forhold til Anthony Giddens og Thomas Ziehe. Jeg ville bare spørge om der var nogen herinde, som kunne hjælpe mig med hvad de mener, skyldes unges behov for... -
simple ligninger
Forumindlægnår jeg sætter -24 ind så er det ikke rigtig men har fundet ud af at x = 24 giver mening når jeg sætter det ind i ligningen er det fordi at det er -2x i stedet for? så jeg troede at man skal fjerne minusset foran 2x men tror det her giver mere mening -
Forslag til svært emner i matematik
ForumindlægHej. Jeg går i 3g på matfys og så nu pga corona har jeg valgt at skrive en bog om matematik. Derfor vil jeg gerne ved, hvilket emne/r havde du det svært med at forstå? fx som var forklaret med tungt matematik, eller som var generelt svært til at forstå i de bøger på systime som vi bruger i daglig... -
Massen af PCl3
ForumindlægHey guys, håber I kan hjælpe mig, er lidt lost. Det handler om reaktionen: P4+6 Cl2 -----> 4 PCl3 Mit spørgsmål lyder så, hvordan kan jeg bestemme massen af PCl3, når jeg har molarmassen af alle, massen af P4 og 6 Cl2 og tilsvarende stofmængden af P4 og 6 Cl2. Problemet er, at de ikke er ækviv... -
Foreberedelse inden studiestart Medicin
ForumindlægHej. Jeg er i år kommet ind på medicinstudiet som vinterstarter. Da det er bekendt at studiet er hårdt, med en del læsning, ville jeg derfor hør medicinstuderende om man kan foreberede noget inden studiestart i form af en masse læsning? Desuden hvis du har nogle gode råd til studiet. vh. Karsten -
Pendle?
ForumindlægJeg gik og tænkte på, om det ville være realistisk at pendle fra min by til Københavnsuniversitet, det første år, når jeg begynder på Jura her til sommer.. Jeg bor ca. 100 km væk, så det vil tage sin tid med tog. Jeg frygter, at det ville blive for hårdt samt upraktisk hvis man har mellemtimer, e... -
Hjælp til elektricitetsberegning
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, som jeg kæmper lidt med: I denne opgave ser vi på et kredsløb med en spændingskilde og en ydre resistor. Batteriets hvilespænding er U0 = 4,5 V, og dets indre resistans er Ri = 0,05 Ω. Resistansen af den ydre resistor er Ry = 25,00 Ω. a. Beregn strømsty... -
Kim Fupz Aakesons forfatterskab.
ForumindlægJeg har idag trukket emner til min FSA eksamen i dansk, og jeg trak selvfølgelig Kim Fupz forfatterskab (den som jeg frygtede lidt, da den er svær at imponere med). Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i ville analyse og ikke mindst lægge vægt på. Min pensum liste er som følger: "jomfruen&q... -
Eksponentielle funktioner Opgave...
ForumindlægJeg kan ikke få noget som helst til at gå op. Enten må der være en fejl i facitliste eller også gøre jeg noget grueligt galt(hellere mest til det andet hehe). Jeg håber en kan hjælpe mig med at løse A'en, og give mig tips og tricks til resten... 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 ... -
Fortkort brøk med kvadratsætninger
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal reducere en brøk ved hjælp af kvadratsætningerne og ville lige høre om I herinde er enige i, hvad jeg er nået frem til. Brøken hed fra start: (x^2 + 2xy + y^2)(x^2 - 2xy + y^2) / (x^2 - y^2)^2 Jeg har så lavet den om til først: ((x+y)^2)((x-y)^2) / (...
