Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15901 til 15920 af 19441
-
Matlab - bandpass filter?
ForumindlægJeg har en morse.wav fil, med et morse signal samt støj. Morse signalet har en frekvens på cirka 1100Hz. I en .m fil, jeg har så skrevet følgende: [y,fs,bits] = wavread('morse.wav'); x=filter(fdafilter,1,y); sound(x,fs); fdafilter er så lavet i fdatool, hvor følgende blev sat: Response... -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
Eksamen STX mat A 27. maj
ForumindlægHer er, hvad jeg fik af facit til eksamen idag: opgave 1 opgave 2 71 opgave 3 opgave 4 opgave 5 Det er en løsning. opgave 6 Begge grafer igennem (-2,0) og (6,0) f(x) er lidt smaller og toppunkt ligger lidt længere ned opgave 7 a. b. 79 start, stiger med 0,26 år per år ... -
vektor i rummet
ForumindlægJeg kan slet ikke se en måde at tackle problemet, kunne godt bruge en hånd! -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
{JF} - Algebra vol. 2
ForumindlægKategori: MELLEM Lad n være et naturligt tal ≥ 4. Find nu det mindste naturlige tal f(n) således at for alle naturlige tal m i enhver delmængde med f(n) elementer af mængden {m,m + 1, ... , m + n - 1} er mindst 3 indbyrdes primiske elementer. -
HJÆLP
Forumindlæg(komplekse tal) Opskriv det tredjegradspolynomium p(z)= az3 + bz2 + cz + d, der har rødderne 2+i, 2-i og 4 og som opfylder at p(0)=1 nogle som kan vise vejen frem til svaret TAK :) -
Henførende stedord på tysk
ForumindlægHvornår kan man se, om et relativt pronomen står som genstandsled eller subjekt? Og er der nogen, som kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning, da jeg ikke helt kan finde ud af, hvilket led ''alle'' står som: Børnene går alle i skole hver dag. -
Gæt på hovedemne i 3g's AT-eksamen?
ForumindlægI morgen bliver det offentliggjort hvad årets eksamensemne i almen studieforberedelse er, og der er jo i milliard ting at gætte på. En fra min klasse "har hørt en fugl synge" om at hovedemnet i år bliver "Drivhuseffekten". Hvis det er sandt, er jeg pænt meget på røven, for det... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad det er, jeg laver forkert med denne opgave? jeg får den samlede strøm til 1,09 A, mens IF igennem ZSP bliver 2,32A, og det får jeg ikke til at hænge sammen? -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
Graf - bestemmelse af lokal ekstrema og monotoniforhold
ForumindlægHej, har vedhæftet en opgave jeg er lidt usikker på hvordan man skal lave, er der nogen der evt. kunne hjælpe? -
Rettelse af oversættelse af Kurt Cobains selvmordsbrev til dansk
ForumindlægEr der en eller anden, der vil rette min oversættelse fra engelsk til dansk? To Boddah pronounced Speaking from the tongue of an experienced simpleton who obviously would rather be an emasculated, infantile complainee. This note should be pretty easy to understand. All the warnings from th... -
Hjælp haster Hvilke celleorganeller er med til at færdiggøre proinsulin-molekylet?
ForumindlægHej er der nogle, der ved hvilke celleorganeller er med til at færdiggøre proinsuli-molekylet? På forhånd tak -
Funktioner
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med to opgaver, som jeg slet ikke kan finde ud af. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd! :) -
DTU Matematik 1 - hjemmeopgavesæt 7
ForumindlægHej Opgavesættet er vedhæftet. 3b. Forstår jeg ikke. Er der nogen som kan hjælpe? mvh. ano -
Hjææælp
Forumindlægmit spørgsmål lyder: der skal vælges 3 elever ud af 21 hvor mange forskælige mugligheder er der for de 3 elever? -
Løsning til differentialligning!
ForumindlægJeg er igang med at forberede besvarelser til eksamensspørgsmål og jeg kæmper med følgende: Redegør for f(x) = b * a^x er løsning til differentialligningen y' = k * y. Jeg er med på at jeg skal differentiere f(x), så det bliver til y' og ligeledes indsætte f(x) på y's plads. Mit pro... -
Stil
ForumindlægHej Er der en som vil læse min stil igennem og rette på mit sprog? -
Inertial system
ForumindlægDav, jeg har et problem med et spørgsmål, og jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det. "Newtons 2. lov gælder kun i et såkaldt inertial system. Giv en forklaring på, om du i følgende situationer vil befinde dig i et inertial system." a) i et tog på den transsibiriske jernbane b) i en...
