Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15921 til 15940 af 23489
-
sandsyndlighed
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgav b og c Det ville være en kæmpe hjælp -
Opgave
ForumindlægHar siddet med denne opgave længe nu og synes jeg mangler nogen oplysninger. Kunne meget godt tænke mig noget hjælp.. Her er linket.. http://peecee.dk/upload/view/141329 -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
Hvad fa... er meningen med pil op!?
ForumindlægJa undskyld, men er ærlig talt godt og grundig pissed over at man kan få pil op eller ned med sin karakter, det burde afskaffes! Fik i dag min sidste danske stil tilbage (woohoo nu venter kun eksamen og huen!) med 10 PIL op!? Hvad fanden!? Der er ikke noget der er mere demotiverende! :-( Hvad er ... -
Ensvinklet trekanter.
ForumindlægJeg har vedlagt et billede af ensvinkelede trekanter, men - mangler lidt opstarts hjælp :-) Hvordan regner Jeg længden af E/G og A/B ud.. Beklager, men har lige pt glemt det :-( -
SRP - Rumkapløb
ForumindlægHejsa, jeg er ved at skrive SRP i Historie A og Fysik A og har et spg. vedr. raketfysik. Jeg kan ikke rigtig finde dansk materiale der forklarer mig hvad "Thrust" er. Udover skal jeg ud fra to videoer af raketter der letter bestemme deres Thrust ved hjælp af Logger Pro, hvordan gør ma... -
Eulers metode i excel
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive SRP og jeg har om enzymkinetik, hvor jeg blandt andet beskriver den enzymkatalyseret reaktion ved hjælp af koblede differentialligninger, for henholdsvis hastigheden af ændringen af enzym, substrat, produkt og enzym-substrat kompleks. Til dette skal jeg anvende Eu... -
Nem spg :D
ForumindlægHej.. Jeg ville bare lige hører om nogen kunne fortælle mig, hvad rækkefølgen egentlig er i USA skole system? ALtså .. Jeg kender noget til: Primary school Secondary School??? Der skulle vidst også være noget der hed Elementary school.. Men jeg kan bare ikke rækkefølgen på dem. Det vil være rig... -
Fotosyntese og respirationsprocessen
ForumindlægHej :-) Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare Fotosyntese og respirationsprocessen på B-niveau. Har bøger der fortæller om dem, men kan ikke rigtigt forstå det de skriver. -
Gnidningkraft
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til et fysik forsøg. Skal finde ud af hvad gnidningskraften er i det øjeblik mit stempel rykker sig. Så tænker på at bruge et newtonmeter og så er det vel bare det modsatte ikke (Skal bare lige være helt sikker). Altså f.eks. hvis mit newtonmeter viser 4 N, vil gn... -
diskussion af thalidomid
ForumindlægHej! I mit SRP-projekt skal jeg forklare diskutere hvordan man undgår katastrofer som Thalidomid-skandalen, men er gået lidt i stå... Nogle ideer til hvad man kan gøre udover hvad der alllerede er gjort -
Faktorisering af tredjegradsligning
ForumindlægJeg har lidt problemer med at faktorisere en tredjegradsligning og håber i kan hjælpe lidt på vej! Jeg har ligningen x3+x2+x-3 Den skal som jeg har forstået det laves om til to produkter så jeg kan bruge nulreglen på den ene. Det første jeg gør er at finde roden så ligningen er lig med 0, hvilket... -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ... -
Polært og Upolært !hjælp!
ForumindlægHej med jer. Er der nogen af jer der kan (på virkelig nybegynderniveau fortælle mig hvad difinitionen på upolær og polær er? Også hvad upolær elektronparbindinger og polær elektronparbindinger er? På forhånd tak :) -
Monotoniforhold og ekstrema.
ForumindlægHvad har nulpunkter for differentialkvotienten at gøre med ekstrema? -
Hjælp til at sætte parenteser og tal rigtigt
ForumindlægHej Jeg glemmer altid hvordan jeg skal sætte mine parenteser til mine udregninger. Jeg har problemer med denne: Skal det være: (-0,25)^2 Eller: (-0,25^2) Håber i kan hjælpe -
Kan jeg blive jordemoder?
ForumindlægHej studiemennesker. For ca. 1 mdr. siden have jeg et gennemsnit på lidt over 7. Efter at have fået mine årskarakter, er mit gennemsnit faldet til 5,9. Jeg er rigtig ked af det. ' Idag var jeg til AT-eksamen, hvor det gik rigtig rigtig dårligt. Jeg fik 02. Jeg følte ikke at det var fair. M... -
omegn
ForumindlægHvad betyder omegn? Og hvordan finder jeg den største udprikkede omegn w’(3). -
hjælp til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægSkal til eksamen på mandag og har om Rising sea level (Tuvalu) som er en ø men kan ikke rigtig udfylde alle 7 minutter min punkter er : Why I choose this topic? Why does the sea level rise? What will happend to Tuvalu if the sea level keeps rising? How can we prevent the sea level from rising to... -
Ohms lov?
Forumindlægvi er to piger der skal op til mundtlig fysik i morgen og vi sidder og laver dispositioner. vi er igang med ohms lov, og vi mangler nogle punkter, er i søde og hjælpe. vi har transformation, forklaring af ohms lov og samlede modstande på spoler. Please hjælp os!!! der må ogs gerne komme en forkla...
