Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 15941 til 15960 af 113953
-
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Analyse af tværbølge i Logger Pro
ForumindlægHej. Jeg har analyseret en video af en tværbølge i Logger Pro og lavet en lineær graf for den. Her er der kommet en boks med nogle forskellige tal i. Er der nogen der kan forklare mig, hvad følgende ting betyder: s = mt + b m (slope) = 4.609 +/-0.044829 m/s b (Y-intercept): -3.355 +/-0.050... -
Socialrådgiver?
ForumindlægHej jeg vil uddanne mig som socialrådgiver, men jeg ved ikke om jeg skal tage STX, HF, HTX, eller HHX. Hvilken vej vil passe/ vil være en god ide til min uddannelse synes i? Og hvilke studieretning passer til uddannelsen? Jeg har søgt indtil videre stx og hhx, men jeg vil spørge jer der har må... -
opløsning af to vektorer
ForumindlægHejsaJeg skal her på mandag til mundlig mat eksamen, sidder med et spørgsmål der hedder:"redegør for opløsning af to vektorer efter to retninger" kan simpelhen ikke forstå hvordan det nu er.? på forhånd takmvh kim -
hvad er hældningenskoefficienten??
Forumindlægsidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (: -
C Jam Blues analyse
ForumindlægHej, jeg har trukket C Jam Blues til musik eksamen i morgen (c-niveau). Mit overemne er Swing. Jeg har problemer med at finde storformen, er der en der kan hjælpe med det? -
Tal og formler man SKAL kunne
ForumindlægHvilke tal og formler mener I man skal kunne udenad på fysik B?Af gode grunde ved I ikke noget om den nye reform, så bare udner den gamle reform på matematik B-niveau... -
eksamensopgave
ForumindlægKunne godt tænke mig hjælp til denne her eksamensopgave...sidder og øver mig til eksamen...der er jo ikke så langt igen. jEG HAR LAVET A) MEN KAN IKKE FINDE UD AF B) Hydrogenperoxid reagerer i sur væske efter reaktionsskemaet H2O2 + 2I- + 2H3O+ pil 4 H2O +I2 (reaktion I) Man ønsker at bestemme re... -
sinusrelationer (bevis)
Forumindlæghej jeg er ved at bevise sinusrelationer men efter jeg har bevist c/sinC og a/sinA har jeg svært ved at bevise b/sinB evt. har jeg brugt frividen.dk se link: http://www.youtube.com/watch?v=X3uvjTnqFwc&feature=player_embedded se vedhæftet fil på forhånd tak -
Salg af bøger til Århus Universitets
ForumindlægHej Starter du på Århus Universitet denne sommer, sælger jeg ud af mine studiebøger til naturvidenskab og få fag hos sundhedsvidenskab. Jeg har studeret molekylær medicin det sidste år, og sælger nu ud af mine brugte bøger. Calculus modul 1+2 (Matematik) Calculus Concepts & Contexts 3 af Ja... -
Forleøb
ForumindlægEr der nogen herinde der kan det eksakte forløb ved eksamen... skal op i morgen og er lidt i tvivl::håber på lidt hurtige svar... -
Forberedelse Skriftlig Dansk
ForumindlægHey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak .. -
please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt
ForumindlægJeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :( -
Det ubestemte integrale (bevis)
ForumindlægJeg sidder lige og undrer mig lidt. Skal bevise sætningen for: ∫a til b f f(x) - g(x) dx = ∫ a til b f(x) dx + ∫ a til b g(x) dx Har prøvet at bevise den: Bevis: Lad F og G være stamfunktioner til f og g. Så må F-G være stamfunktion til f-g, da: ( F(x) - G(x) )' =... -
Praktiske spm. om reformen.
ForumindlægHej, jeg søger svar på disse spørgsmål:1) Er det muligt at få den et-årige matematik i det nye gymnasium? Fordi jeg ikke er specielt god til matematik, vil jeg gerne vide om der var et alternativ, uden at det trækker helt vildt ned i mine karakterer.2) I naturvidenskabeligt grundforløb har man na... -
Potensvækst
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart og et af mine spørgsmål lyder: "Gør rede for Potensvækst" Hvad menes der med det? -
Diskuter hvordan muskelcellen skaffer sig energi til forskellige tider i et længere løb.
Forumindlægvi sidder med en biologi eksamen kan nogen hjælpe ? Diskuter hvordan muskelcellen skaffer sig energi til forskellige tider i et længere løb.be på forhånd tak. -
Reducer udtrykket
ForumindlægJa er startet på matematik på B niveau i år, men desværre vil vores lærer ikke forklare os tingene hvis vi ikke forstår det :-( Reducer udtrykket: 2x (6 - x) + x2 + (6 - x)2 Vi fik også af vide vi kunne gøre det på lommeregner, men der vil han heller ikke forklare os hvordan vi skal bruge den. Så... -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ...
